Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttävätkö teidän 8v. tytöt hameita

Vierailija
01.06.2011 |

tai mekkoja?Meillä on ekaluokkalaisen kanssa jatkuva sota vaatteista muutenkin,huoh :( En nyt tarkoita,että olisin pukemassa lastani aina koulupäivänä mekkoon tai hameeseen,mutta kun niitä ei saa päälle edes juhliin,raivostuttavaa!Koulussa ei kuulemma voi edes käyttää tällä kelillä shortseja,kun ei kellään muullakaan ole,milloin on liian lyhyttä lahjetta ja milloin liian pitkää,grrr...Mitään värikästä vaatetta ei saa olla,saati sitten kukallista,joka on jo maailmanloppu,paidassa ei saa olla keskellä kuvaa ja housut mahdollisimman pillit.V***u sanon minä!

Tarkennuksena vielä,että tytön vaatekaappi pursuaa pääosin ulkomailta ostettua muotia,joukossa merkkivaatteita todella paljon.Joukossa ihan perus HM:n ja Lindexin tuotteita.Kyse ei siis ole siitä,että tytön tarvitsisi jollain tapaa häpeillä vaatteitaan esim. vanhanaikaisuuden vuoksi.Vinkkejä,kuinka ongelma saataisiin ratkaistua,thanks :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväksyhän tyttäresi sellaisenaan.

Vierailija
2/10 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsi ei saa itse valita kaapista mitä pukee? Miksi juhliin on pakko olla hame tai mekko? Jatkossa kannattaa varmaan ottaa tyttö mukaan vaateostoksille, jotta kaappiin tulee hankituksi sellaisia vaatteita, joita tyttö myös mielellään käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 7 v syksyn ekaluokkalainen rakastaa kukkamekkoja ja ylipäätään kaikkea tyttömäistä. Yksiväriset paidat ei käy, täytyy olla vähintään kukkia tai mieluiten joko söpö eläin.

Mahtaako koulumaailma muutta maun totaalisesti vai onko tämä vain yksilökysymys?

Vierailija
4/10 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsi ei saa itse valita kaapista mitä pukee? Miksi juhliin on pakko olla hame tai mekko? Jatkossa kannattaa varmaan ottaa tyttö mukaan vaateostoksille, jotta kaappiin tulee hankituksi sellaisia vaatteita, joita tyttö myös mielellään käyttää.

ja nyt eivät kelpaa nekään.Ne asuyhdistelmät,mitä hän itse kaapista valitsee ovat todellakin,sanoisinko että huomiota herättäviä.Ei tuon ikäinen tosiankaan voi vielä itse täysin päättää,mitä päälleen pukee.

-ap

Vierailija
5/10 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 7 v syksyn ekaluokkalainen rakastaa kukkamekkoja ja ylipäätään kaikkea tyttömäistä. Yksiväriset paidat ei käy, täytyy olla vähintään kukkia tai mieluiten joko söpö eläin.

Mahtaako koulumaailma muutta maun totaalisesti vai onko tämä vain yksilökysymys?

kuljettiin vielä mekoissa,ei mitään ongelmaa.Nyt meillä seisoo kaapissa aivan ihania mekkoja monta tangollista ja sinne taitavat jäädäkin,harmittaa...Tätä juuri mietinkin,että johtuuko tämä kaikki koulun aloittamisesta ja sieltä tulevista vaikutteista pukeutumisen suhteen.Mitä teidän muiden alakouluikäisten päällä on koulussa tai ylipäätään muutenkin?

Vierailija
6/10 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymykseen on, että käyttää, kun sattuu sille päälle. Tänään lähti hameessa kouluun, ensimmäistä kertaa ekaluokan aikana.

Mutta muuten meillä käydään vaatteista just samanlaista taistelua kuin teillä kuulostaa olevan. Mahdollisimman tiukat housut pitäisi olla tai sitten verkkarit. Tai leggarit ja minishortsit -yhdistelmä kelpaisi kuulemma myös ja yläosaan spagettiolkaintoppi, ja tuota yhdistelmää en pidä sopivana ekaluokkalaisen kouluvaatteena.

Olen ihan yllättynyt, että jo ekaluokkalaisen kanssa on tällainen vääntö vaatteista. Eikä tosiaan ole meilläkään kyse siitä, että koettaisin pukea lasta outoihin tai vanhanaikaisiin vaatteisiin, vaan normaaleihin, siisteihin, 8-vuotiaalle soveliaisiin vaatteisiin.

Miten muilla, onko tällainen "kronklaus" vaatteiden kanssa yleistä ekaluokkalaiselle?

Vierailija
7/10 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytöllä ainakin koulun alku muutti aikalailla vaatemakua. Eskarissa halusi aina käyttää hametta tai mekkoa. En oletakaan, että lapsi pysyisi aina samana vaatemakua myöten, mutta jotenkin tämä yht'äkkinen harppaus söpöistä kukkamekoista teinipimun vaatteisiin yllätti minut.

Vierailija
8/10 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymykseen on, että käyttää, kun sattuu sille päälle. Tänään lähti hameessa kouluun, ensimmäistä kertaa ekaluokan aikana.

Mutta muuten meillä käydään vaatteista just samanlaista taistelua kuin teillä kuulostaa olevan. Mahdollisimman tiukat housut pitäisi olla tai sitten verkkarit. Tai leggarit ja minishortsit -yhdistelmä kelpaisi kuulemma myös ja yläosaan spagettiolkaintoppi, ja tuota yhdistelmää en pidä sopivana ekaluokkalaisen kouluvaatteena.

Olen ihan yllättynyt, että jo ekaluokkalaisen kanssa on tällainen vääntö vaatteista. Eikä tosiaan ole meilläkään kyse siitä, että koettaisin pukea lasta outoihin tai vanhanaikaisiin vaatteisiin, vaan normaaleihin, siisteihin, 8-vuotiaalle soveliaisiin vaatteisiin.

Miten muilla, onko tällainen "kronklaus" vaatteiden kanssa yleistä ekaluokkalaiselle?

Liikuntatuntia varten ottaa ne reppuun mukaan ja vaihtaa päälle vain liikuntatunniksi.Tyttö urheilee kyllä muuten ja kulkee harjoituksiin ja kisoihin verkkareissa,mutta kouluun niitä ei voi pukea.

Minullakin olisi siis tarkoitus pukea tyttäreni ikäisekseen sopiviin vaatteisiin,ei siis miksikään pikkuteiniksi,muttei myöskään liian lapsellisiin.En vain tiedä,mikä tässä asiassa nyt mättää.

Vierailija
9/10 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teinipimun vaatteita alkaen 122 cm:(((((

omani on 6 ja iso kokoinen ja tosi vaikeeta edes löyttää mitää soveliasta puettavaa kaupoista:((

miksi vanhemmat alistuu tähän, et jo 7v pienet lapset pitää pukea kuin 15v teinit?????

eikö olis aika nousta yhtesihengessä kapinaan????

ei niitä nyytäsi jos kaikki niitä boigotois!!!!!

pelkään jo syksyä kun ekaluokka alkaa...

mut minun lapseni ei tule kulkemaan missään teinpissiskuteissa vaan sen takia, kun KAIKKI MUUTKIN KULKEEE!!!!!!

Vierailija
10/10 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö on nyt tokalla luokalla ja joka päivä saa taistella vaatteista. Meillä myös vaatteita vaikka kuinka paljon ja tyttö itse ollut mukana valitsemassa mutta ei tahdo ymmärtää ettei kouluun voi pukeutua samalla lailla kun esim. mökille tai rannalle. Itse kun en myöskään pidä minishortseja ja spagettiolkaintoppia soveliaana kouluun. Onneksi alkaa loma...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä