Keskenmenon jälkeen: KESÄKUU 2011
Kommentit (117)
Kylläpäs on sinullakin paljon ikäviä kokemuksia takana.
Ja Malicalle toivotaan plussaviivan vahvistumista!
Sain tänään clearbluen ovistestiin hymynaaman, mutta eipä tuosta ole mitään iloa, kun mies on 700km päässä... Pakko vaan toivoa että parinpäivän takaiset simpat olis vielä elossa ;)
Nyt en aio enää tuhlata ovistesteihin, mutta se hyöty siitä oli, että ovis vissiin kuitenkin tulee, kun testikin sen näyttää.
Minullahan meni kierto täysin normaalista poikkeavaksi keskenmenon jälkeen ja vasta äskettäin se on muuttunut tutummaksi. Tuntuu oudolta, että melkein vuodeksi menisi hormonit sekaisin...
Oltiin tänään lasten kanssa mökillä saunomassa ja uimassa, ihanaa oli. Kun nyt saisi ajatuksensa pidettyä pois vauvoista...
Anir kp 15/28-30
Malica 30/32
Pupuliini 24/25-30
Anir 16/28-30
Helene 14/24-29
Nippe 13/24-35
herpertti 9/26-30
ja erittäin suuret pahoittelut menetyksenne johdosta!!!Aivan todella tuskaisaa luettavaa tuollainen,kun tietää ettei mitään voisa tehdä vauvan hyväksi.
Ystävälläni kävi aikalailla samoin,rv.t oli ihan siinä kinthaalla,että olis alettu elvytys ja pelastustoimet,varmaan viikkoa alle(rv21) joten ihan järkyttävälle tuntui kyllä.
helene! Sinullakin ollut tosi raskas menneisyys ja menetyksiä paljon.
Raskauden pitäis olla onnellista aikaa,mutta varsinkin km:ja kokeneille aikamoista piinaa.
Anir- no hyvinkin on simpat elossa,jos hyvälaatuisia.
Kyllä ovistestit on hyvä kohde "tuhlata" mun mielestä :D
Pupuliinille onnen potkuja et sieltä vauva jäisi kyytiin,jännää.
ON: ei oo mitään oireita joten tosiaan kuhan taas kummittelee testit :( taitaa olla mulla jo liika vanha runko että tähän mikään kiinni jää taikka sit ukon simpat on ihan pjashoja LOL.
HERPERTTI tervetuloa ja osanottoni, tuo on varmasti todella kamala kokemus.
MALICA, minä jaksan uskoa että sinulla se plussa tulee, oot vaan niin himputin aikaisin alkanut testailemaan että vielä vain hailu tulos:) Tuosta tuli mieleen kun joulukuussa, itsenäisyyspäivänä tein apteekin oman ja siihen pelmahti hailu viiva vaikka olisi pitänyt menkkojen alkaa sinä päivänä. En uskonut siihen hailuun viivaan ja menkathan sieltä alkoivatkin seuraavana päivänä:/ Useita kertoja on noita hailuja tullut, mutta menkat sieltä alkaneet aina parin päivän sisällä, kai ne niitä "kemiallisia" sitten on.
Ihmetyttää kovasti miksi on kääntynyt näin koko raskautumishomma..Kun kolme lasta tuli ihan putkeen ilman keskenmenoja ja neljättä yrittäessä se alkoi sitten urakalla. Ikäkään ei selitä kaikkea, kun nytkin ikää on vasta 33v, että ei mikään ikäloppu pitäisi olla. Mietityttää sekin, onko jotain tekemistä asian kanssa sillä että kolmas muksu tuli maailmaan viime tipassa hätäsektiolla niin onkohan se kohdun arpi syyllinen näihin keskenmenoihin..Kaikkea sitä pohtii kun kerta kerran jälkeen sama toistuu, eli keskenmeno. Ja kahdessa viimeisessä raskaudessa on ultrassa näkynyt kohdussa "pussi", nyt viimeisimmässä keskenmenossa kysyi lääkäri että onko ikinä sanottu että olisi jokin väliseinä kohdussa. No ei ole sanottu, aloin vaan pohtia sitä onko kolmosen hätäsektiossa vetäisty kohtu kiinni huolimattomasti että olisi jäänyt huono rakenne kohtuun.. No, kuten tiedätte, näitä kaikenlaisia syitä hakee kaikelle. Kyllähän tuo kohtu kesti neljännenkin muksun silti ihan laskettuun aikaan saakka, vaikka rajulla verenvuodolla synnytys lähtikin käyntiin silloin. Ovista en ole bongannut vieläkään, jos sattuisi olemaan yhtä jämpti kierto heti ekana kiertona mitä ollut aina aikaisemmin, on ovis huomenna. Saattaa kyllä mennä jopa keskiviikolle. Pitäisi tuo mies napata puuhille siis jo tästä päivästä alkaen, jotenkin tuntunut ettei hänellä ole sitä fiilistä enää:/ Siis puuhiin otollisten päivien aikana. Kai hänkin pelkää että taas tulevaisuudessa uusi keskenmeno. Huomenna olisi alkanut viimeisen menetetyn 23.raskausviikko. Kauhulla odotan laskettua aikaa, kun jo nyt pohtiessani millainen maha olisi ja miten pieni viipottaisi mahanahan alla, tuntuu aivan kamalalta. Miksei minun pieni jaksanut, MIKSI:(
Nyt on palattu mökiltä takas ja aika palata koneen äärelle.
Malica: Toivottavasti viiva vahvistuu, pidetään täällä peukkuja, mutta ymmärrän tuolla historialla, että eipä sitä vielä uskalla onnesta hihkua...
Herpertti: Tervetuloa joukkoon! Toivottavasti saat täältä tukea ja kannustusta, ainakin itselle tämä on vähä sellainen "päänselvittely" paikka.
Tänään pongasin kp 13/24-35 hymynaaman ovistestiin ;) Ja eiköhän me jakseta tämä ovis hyödyntää, vaikka pelottaa ihan, että jos sitä taas tulee toiveikkaaksi raskauden suhteen... Eihän se voi näin pian onnistua...
Herpertti. Ei sullakaan ole helppoa ollut. Voimahali! Ja kuten Nippe jos sanoi, tää on todellakin päänselvittelypaikka ja sitä välillä tarvitaan.
Anir, kyllä ne simpat jaksaa! :) Toivottavasti löytävät tien perille :)
Malica, toivotaan nyt sulle et ne viivat on sitä mitä pitääkin! Ja en usko et se sun iästä olis kiinni, et ei alkio tartu. Mä kuitenkin vielä suht nuori ja eipä täälläkään mikään minnekään tunnu tarttuvan. ja miehen simpatkin on laatutavaraa! Ja kiitos tsempistä, vaikka epäilen et mitään ois tapahtunu.
Helene, haleja ja jaksamisia sulle. Kyllä se tuska jossain vaiheessa helpottaa. Välillä tulee ajateltua et meillä olisi juhannuksen tienoilla lapsosen 1vee synttärit, jos hän vain olisi pysynyt matkassa. Mut ei auta, eteenpäin on mentävä.
Nippe, äkkiä vällyjen väliin :) Toivotaan parasta!
Täällä ei tosiaan mitään raskautumisen tuntemuksia. Aika näyttää.
Tulin raportoimaan heti teille: Tänään ollut kuvotusta ja rinnat arat! :O Huom! Tämähän voi tietysti johtua kuumuudesta sekä mahdollisesti alkavista kuukautisista... Hmmm. Menkathan siis ei ole alkaneet kaavinnan jälkeen. Siitä nyt 5vko ja 1pvä tarkalleen. Testaan ensi sunnuntaina jos ei mitään kuulu ja "oireet" jatkuvat.
Tervetuloa Herpertille ja pahoittelut kokemastasi. :((
Malica! Toivottavasti viiva vahvistuu, jännityksellä odotamme. :)
Nippe: Onnea ovisplussasta!
Helenelle ja Anirille tsempit myös täältä.
kyllä se viiva vaan vahvistunut.tänään hetken mielijohteesta pissasin päivällä tikkuun.Iik ja kääk.
No mulla ei oo mitään oireita,paitsi se,ettei tissit ole yhtään pinkeet niinku yleensä ennen menkkoja.
Buaah.No mun on nyt vaan odotettava ees siihen saakka et menkat on oikeasti myöhässä.hitsi!!
Mutta onnitellaan nyt vasta sitten kun menkat pitäisi alkaa. ;)
Testasin eilen myös ja puhdas nega. Eli vielä odotellaan....
MALICA, kyllä minä hihkun onnesta puolestasi:) Kyllä sinä raskautunut nyt olet:):) Liimaa ja tarroja isot määrät sinne!!!! Ikävää tosin menettää sinut täältä kuumeilupuolelta mutta käyhän tsemppaamassa meitä tänne jääviä tulevaisuudessakin!!
Ovista ei kuulu ei näy. Minulla on niin selkeä ovis aina ettei jää huomaamatta, kun sen puolen munasarja tuntuu kuin räjähtämässä olisi kun irtoaa munasolu. Nyt ei niin mitään kipua:/ Olisko sitten ovuloimaton kierto, sehän tietää taas sitä että kierto tulee olemaan pitkä:( Mutta en nyt menetä malttiani vielä, voihan se parin päivän sisällä olla silti. Ja vastahan eka kierto km:n jälkeen. Jotenkin tänään lannistunut olo. Ei voi mitään.
Malica 31/32
Pupuliini 25/25-30
Anir 17/28-30
Helene 15/24-29
Nippe 14/24-35
herpertti 10/26-30
Eiköhän se plussa ole, mut onnitellaan sitten kun menkkojen olisi pitänyt alkaa..
Mullakin on nyt kesken menosta se 5 viikkoa, jollakin mullakin taisi olla? tällä viikolla tulee jo kuudes viikko. Perjantaina alkoi tuntumaan että menkat alkaisi, vuoti ihan vähän loppui kuin seinään ja sitten lauantaina taas tuli ihan vähän ja loppui taas, sunnuntain vastasena yönä taas tuli vähän enempi side melkein täyttyi, päivällä ei taas tullu juuri ollenkaan ja on tullut tähän asti tosi niukkana. Elimistö varmaan vähän sekaisin vielä keskenmenon jäljiltä mutta jos ei kohta ala nii pitäs varmaan soitella ja kysellä ettei vaan ole jäänyt mitään tavaraa sisälle. Verikokeissa kävin 3 pvä ja sanot että soittaavat perään jos jotain häikkää löytyy niistä, mutta sen perusteella ei ole mitään ilmeisesti ollut, kun eivät ole perään soitelleet. Elikkä odotellaan vähän aikaa vielä.
Niin ja uusille tervetuloa mukaan :)
pregchekin liuskalla päiväpissasta vahvempi ku eilen,jiihaa,voiskohan tää nyt olla sitä ihtiään,oi mä niin toivon!!!
Kiitos kaikille mukana elämisestä.Kyllä mä meinasin kauemmin joutuu kuumeilupuolella heilumaan kun tän listan emännöinkin otin vastuulleni,mut katsotaas nyt kuin käy...hui.
Kyllä tuo nyt plussalta kuulostaa :) Toivottavasti tuo "tauti" tarttuu meihin muihinkin :)
Meillä miehen mielipide on edelleen, ettei hän välttämättä halua enää lapsia, mutta jos vahinko tapahtuu, niin tulkoon sitten. Miehelle ei siis kannata ovipäiviä kertoa ;)
Mutta eihän tässä olla enää mitään eilisenteerenpoikia, joten pahasti vaikuttaa, ettei sitä vahinkoa enää tule :( Keskenmennyt raskaus vuosi sitten alkoi helposti, mutta nyt kun mulla tuli 35v mittariin, ei näköjään tapahdu enää mitään. Mieskin täyttää jo 39v, miten lie simpat vielä voimissaan...
Nyt pitää jussiin saakka kärvistellä ja yrittää olla kyttäilemättä olemattomia oireita. Olishan se ihanaa, jos tärppi tulisi, mutta pessimistinen olo on...
Ja onnea Malica plussasta! Aivan mahtavaa ja tarrasukkia kovasti matkaan! :) Mä niin toivon et viiva vahvistuu.
Nöpönäiti, Kuis siellä?
Anir, Jospa se kuitenkin tärppäis. Meillä viimesin jonkinsortin plussa viimevuoden toukokuussa(kemiallinen) ja sen jälkeen ei mitään. Et älä heitä viel kirvestä kaivoon.
Täällä ei vieläkään sen kummempia. Rinnat hieman välillä arat ja masussa vihloo joskus, Mut tätä ihan samaa on ihan joka kuukausi ennen menkkoja, joten ei siis mitään uutta. En oikein usko raskautuneeni, ei tunnu yhtään siltä. Mut odotellaan vielä.
Ihanaa, huomenna laivalle. Pääsee pois työmaalta ja rentoutumaan! :)
Malica: Toivottavasti tää plussa pysyy ja vahvistuu!
Nöpönäiti: Toivotaan kunnon plussapuhuria tänne meidän keskuuteen, mutta varmasti aika kuluu aivan liian hitaaaaasti, että vois testata "oikeesti". Siis miksi ei oo kehitetty sellaista testiä, että vois heti oviksen jälkeen testata että tärppäskö vai ei?! Siis kahden viikon piina on ihan liikaa, ainakin kun yritystä on takana enemmän...
Ovis on hyödynnetty ja tuloksia odotellaan siis pari viikkoa... Eli juhannuksen jälkeen heti tietää sitten tuloksen... Ei tässä hirveästi ole toivoa, enkä rupea kyttäilemään mitään oireita, kun vaan tuo aika kuluisi nopeasti.
Malica 32/32
Pupuliini 26/25-30
Anir 18/28-30
Helene 16/24-29
Nippe 15/24-35
herpertti 11/26-30
kyllä tässä toivo kieltämättä nousee,mutta jos viellä loppuviikosta kunnon plussa näyttää niin voisi uskoo?(tänä aamuna oli ihan hyvä plussa jo)
Mullahan ei oo mitään oireita,ainoo on ehkä mahallaan maaten et alkaa kivistää mahaa
Joten aika näyttää.Odotuspuoli näytti pelottavalle,joten hengaan täällä kyllä aikani :)
Nippe,sepä vasta olis hauskaa,heti oviksen jälkeen testata,mutta sitähän on sanottu että 5pv hedelmöityksen jälkeen pitäis olla jo se 10 iu hcg:tä,että se näkyis testissä.Mut oishan se ikävää nähdä kaikki hedelmöitykset kun olikse 80% nistä loppuu ennen ku kiinnittyykään.
Joten aikamoista salatiedettä on raskautuminen.
Josta tulikin mieleen,että meijän kissa on ihanan pullea.Varmaan 3vk kuluttuu tulee pennut.
Olispa ihmisen raskauskin vaan 10 viikko :)
Pupuliini,mulla on kanssa ihan samanmoinen tarina viimoselta vuuelta-6/10 oli liki kahden viikon piina hailakasta viivasta,ja tulos km.
Seuraava huomattu raskaus oli 5/11,ja sama juttu,8pv antoi hailakkaa ja sitten vuoto.
Joten vuosi...Mä en kyllä tässä välissä edes testaillut,kun ei ollut sellasta oloa.Ei mulla mitään raskausoireitakaan ole ollut,silloinkaan.Viimeset raskausoireet oli 2010 alussa olleessa raskaudessa,joka sitten piti kumminkin keskeyttää.
Olis aika julmaa viime kuun jälkeen nyt taas uudelleen menettää,mutta sellasta elämä on-kortit on jaettu.
Anir,ei oo 39v mies viel vanha.Mun kuopukseni isä täytti 48v kun kuopus syntyi.Ja toisaalta,eihän se miehellä ikää katso jos simpat jotekin viallisii.
Mutta sinä oot ihan hyvässä iskussa,keskityppä vaikka oman kehon hoitoon,muutenkin,ja varsinkin jos nyt oliskin tärpännyt.Ainakin ajoitus kunnossa.
Kyl pelottaa kuin kovaa putoo jos putoo...
pomppaampas minäkin tänne ketjuun.
Ikää 32v ja eläviä lapsoisia viisi -95, -97, -99, -03, -05.
Keskenmenoja -00 rv 7 spontaani km (kaksoset) ja keskeytynyt km -04 rv 11+6 ja pahnan pohjimmaisena pieni Tuulenpoika 02/11 rv 18+5.
Tämä viimeisin keskenmeno on ehkä ollut yksi elämäni koettelevimmista tapahtumista ja aika sumussa tuli kevät mentyä. Minulla petti kohdunsuu ja raskaus jouduttiin keskeyttämään kun sikiökalvot pullotti emättimessä ja lapsivesi testikin oli positiivinen. Pieni poika lapsonen syntyi 27 tunnin uurastuksen jälkeen onneksi jo menehtyneenä.
Uutta raskautta on yritetty alulle oikeastaan siitä saakka vaikka periaatteessa niitä yksiä menkkoja odoteltiinkin ja kaikkien kommervenkkejän ja komplikaatioiden jälkeen ne alkoikin 7 viikkoa keskeytyksestä. Kahdessa viimeissä kierrossa olen saanut plussan testiin, mutta jostain syystä vauvanalut ei nyt tartu kunnolla kiinni ja vuoto alkaa melkeinpä ajallaan.
Nyt olis sitten menossa kp 8/26-30 ja yritystä ihan tosissaan on ollut maaliskuusta saakka.