Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskenmenon jälkeen: KESÄKUU 2011

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malica 19/32

Pupuliini 13/

Helene 3/

Nippe 2/

Vierailija
2/117 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvää kesäkuuta!!

Nyt jäi tonne vanhaan ketjuun muutama viesti,mut jos haluatte itse siirtää ne tänne,niin jatkuu jutut täällä.

KP lista vois toimia niin että päivitys tapahtuisi sen toimesta joka ensin ehtii.Siis yhdellä päivällä vaan korjataan päivät joka pv.

Ja sitten jos joku putoo yläpäästä,eli kun menkat alkaa,voi itse vaikka päivittää koko listan omalta kohdaltaan.

Olikohan tarpeeksi vaikeasti selitetty?

Täällä on erittäin hyvät fiilikset.

Ovis tuli hyödynnettyy päivä ennen ovisplussaa,ja päivä jälkeen,joten eiköhän niillä mennä nyt :)

ja toivotaan parasta,vaikka en ota stressiä nyt tästä,ihan oikeasti.kerrankin rento fiilis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/117 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää ja onnekasta kesäkuuta jokaikiselle pinoutujalle!! Minä kärsin täällä jumalattomista kuukautiskivuista, ihan perinteistä keskenmenon jälkeen ne ekat menkat on hirveän kivuliaat ja runsaat. Mutta hyvä näin, puhdistuupi kunnolla kaikki viikkoja muhineet limakalvot pois. Odotan NIIIIN innolla tulevaa ovista, mikäli tulee sitten.

MALICA, minä ymmärsin tuon kp-päivityksen, päivitän osaltani myös jo ehdin tänne päivän ensimmäisenä.

Eilen näin tuttavan kuukauden ikäisen vauvan..voi miten itkua nieleskelin jälleen kun mietin miten omassa masussa pitäisi tulokkaan kölliä tälläkin hetkellä. Koko illan sitten pohdin jälleen keskenmenoa ja sen syitä ja kävin läpi omaa ikävääni pieneen. Huomenna tasan 2kk tyhjentymisestä, aivan outoa että siitä jo niin pitkä aika, tuntuu kuin olisi pari viikkoa vasta mennyt. No, nyt katse eteenpäin ja kauhunsekaisin tuntein ensin ovisaikoja kohti ja sitten vielä suuremmalla kauhulla odottelemaan alkaako menkat taas loppukuusta. Mutta ihanaa päästä mukaan taas jännäilemään ja toivomaan!!

Vierailija
4/117 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmottautuu yksi keskenmenon kokija :(

Itselläni tulee perjantaina 4viikkoa lääkkeellisestä tyhjennyksestä. Kuinka kauan teillä on tyhjennyksen jälkeen vuoto kestänyt? Itselläni kesti runsaampana kolme päivää, sen jälkeen on tullut tipottain tänne asti, onko se ihan normaalia vai pitääkö jo huolestua? Helene kohtasin ihan saman tunteen viikonloppuna meillä oli tuttavan kanssa kuukauden välein lasketut ajat ja nyt viikon loppuna näin kun tuttavalla oli masu kivasti kasvanut mutta mieleen hiipi oma kesken meno ja mietteet että miksi minulla ei voinutkaan olla ihanaa vauva masua.

Ja loppuun teitoja

minttu09

24v.

esikoinen 4/09 toinen haaveissa ja km 5/11

Vierailija
5/117 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malica 20/32

Pupuliini 14/

Helene 4/

Nippe 3/

Vierailija
6/117 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa ja pahoittelut koetusta.

-kiva että alkaa porukkaa olemaan meidänkin pinossa!

Mulla kanssa oman pääni kalenteri tekee tepposia,on keskenmenosta vuosipäivaa ja olisi laskettua aikaa,paljon murheellisia päiviä.Ne onneksi unohtuu sitten kun onnistuu saamaan vauvan syliin.

Tietenkin tässä itselläkin kun saldona on ollut 1,5v yrityksen jälkeen 1 pakko keskeytys ja 2 keskenmenoa,niin alkaa tätä painolastia kerääntymään mukavasti,joten olisi ihan kiva onnistuakkin joskus.

Paras olisi kun muuten unohtaisi koko asian,oviksen ajan voisi huomioida ja sitten jos alkaa raskausoireita tulla :D Mut vaikeaa.Kun pitäisi vaan eelää normaalia elämää.

Miehillä tuskin on näin vaikeaa,ainakaan odotuksen odottamisen kanssa :)

Vierailija
7/117 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malica: Mikähän noista lasketuista ajoista ja niiden ohittamisesta ilman vauvaa tai edes masuasukkia tekee niin vaikeeta?! Sitä vaan ei voi ohittaa huomaamatta. Samaa mieltä, että miehet eivät stressaa varmasti tästä odotuksen odotuksesta yhtä paljoa. Mieskin aina toteaa, että toivutaan nyt rauhassa tästäkin km ja tulee jos on tullakseen, mutta jotenkin kun kerkesi itse asennoitua aikanaan esikoisen tuloon plussan jälkeen ja sitten esikoinen on jo riistetty kahteen kertaan peräkkäin meiltä pois, niin jotenkin on vaan "pakkomielle" tulla mahdollisimman pian uudelleen raskaaksi, jos vaikka juuri tämä kierto olisi meidän viimeinen mahdollisuus onnistua...

Täällä KP 3/24-35 (ennen km) ja jätin terolut kuurin kesken, kerran menkat alkoivat. Tänään sitten aloitin clomit ja lasten disperiinin. Eli noin 10 päivän päästä alkais sit se oviksen metsästys/hyödyntäminen.

Nipa: Kiitos tiedosta clomien suhteen. Itsellä ei kyllä tuosta laihuudesta ole pelkoa, joskin olen sanut tiputettua painoa n. 7-8 kg tammikuusta. Mulla ei ole ollut clomien kanssa mitään seurantaa, ei ultraa eikä verikokeita. Mutta tää toinen keskenmeno(tuulimuna) tärppäs toisesta clomikierrosta. Ei kai tuo femarin vai mikä se nyt olikaan ole piikkimuotoinen lääke?! Mulla on nimittäin kamala piikkikammo, enkä tiedä miten selviän mahdollisesta raskaudesta kun pitää aamuin illoin piikittää verta ohentavia piikkejä. Nytkin verikokeissa käynti tuotti jo sellaista tuskaa... Ja mies samaa sorttia, eli ei ole vielä edes uskaltanut käydä verikokeissa, jotka määrättiin niitä syksyn lapsettomuustutkimuksia varten... Mutta mitäpä sitä ei tekisi oman pienokaisen eteen!? Ajattelin jopa oma-alotteisesti säätää sitä clomi annostusta tuplaan, jos ei tässä ekassa kierrossa tärppää...

8/117 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIPPE, sanopa se, minä muistan jokaisen keskenmenneen lasketun ajan ja kyllä mieli herkistyy joka kerta kun se ajankohta tulee. Kauhulla odotan 10.10 kun viimeisen keskenmenneen l.a olisi ollut. Varsinkin kun todennäköisesti en ole raskaana vielä silloinkaan (kestihän tämän keskenmenneen teossakin kiertoja 12) niin en halua edes ajatella tuntemuksiani tuona ajankohtana:( Olin jo niin varma vauvan tulemisesta että katsoin Kelan sivuiltakin että äitiysloma olisi alkanut 12.8 varhaistettuna..Sitäkin päivää kauhulla odotan. Taas huonompi vaihe ajattelussa. Ajattelen etten ikinä saa enää pientä. Ja kärsin kamalasti kun kaveri sai tietää odottavansa toista poikaa, hällä esikoinenkin poika. Sanoi että niin kovin halusi että toinen olisi tyttö. Ja pani minut taas miettimään keskenmennyttä. Minä olisin sen lapsen ottanut sukupuolesta riippumatta. Tuttava kävi keväällä abortissa vähän ennen omaa keskenmenoani, hänellä olis laskettu ollut 19.10. Mietin sitäkin miksi näin, miksei hän saanut keskenmenoa ja minä saanut pitää pientä masuni suojissa. Mutta eihän mikään ole minulta poissa mitä muut tekee. Ihmiskohtaloita on niin monenlaisia. Mietityttää vaan, miksi joillekin annetaan se mitä toinen kovasti toivoo ja toinen aattelee sitä ihmettä pelkkänä roskana. Ehkä joskus vielä. Jaksan uskoa siihen. Kerran vielä.

ps.NIPPE mulla bmi 28, laihdutin 2002 liki 50kg mutta siis edelleen bmi:n mukaan ylipainoinen

Vierailija
9/117 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä porskutellaan taasen. Ovis on vissiin käsillä noin viikon kuluttua, ja mies on silloin 4 päivän työreissulla. Ei siis tartte haaveilla maalisvauvastakaan... :((

Helene. Minulla helpottui olo vasta kun keskenmenneen laskettu aika oli ja meni. Siihen saakka vastasyntyneen näkeminen teki tosi pahaa, ja muutenkin tippa tuli herkästi linssiin. Minäkään en ollut uudelleen raskaana enkä taida olla silloinkaan, kun keskenmenon vuosipäivä koittaa heinäkuussa.

Eilen oli esikoisemme 7v synttärit. Synttäreillä oli pieni vieras, 5 vkoa vanha vauva. Kyllä oli suloinen. Ihme kyllä vauvan näkeminen ja sylissä pitäminen ei tehnyt yhtään pahaa. Viime syksynä pala kurkussa katselin toisten vauvoja...

Kun pystyisi unohtamaan koko vauvakuumeen, mutta niin sitä näköjään taas menkkojen jälkeen alkaa odotella ovisaikoja, vaikka tässä kuussa tosiaan ei tartte edes haaveilla raskautumisesta...

Minusta tämä kuukausipino on hyvä, mutta mulla on harvoin tietoa kiertopäivistä. Nytkään ei mitään hajua :)

Vierailija
10/117 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malica 22/32

Pupuliini 16/

Helene 6/

Nippe 5/24-35

Vierailija
11/117 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti nuo kp:t onnistu päivittää okein?!

Helene: Kieltämättä itsekin kerkesin jo molemmissa raskauksissa, joissa on ollut tämä kurja kohtalo katsella nettilaskureilla, milloin äippäloma alkaisi... Ja "ensimmäisen esikoisen" la ajan tultua käsille, en ollut vielä raskautunut tuon ensimmäisen km jälkeen. Oli aika rankkaa, kun aina on toitotettu, että km jälkeen raskautuu helpommin... No tilastotiede ei ole koskaan minun puolella ollutkaan... Ja tasan ei mene onnenlahjat. Toiset tekee abortteja ja toiset vaikka kuin toivois lasta, eivät saa. Mulla bmi tällä hetkellä jotain 29-30 luokkaa, eli vielä ois tiputettavaa, mutta oon jo tosi tyytyväinen tuohon 7-8 kg tiputukseen. Joka oli yllättävänkin helppoa vähentämällä hiilareita. Hurjasti olet kyllä saanut painoa pois, hattua pitää nostaa. Kyllä niitä kiloja on helpomi "saada" kuin vähentää...

Anir: Harmi että mies on reissussa. Jotenkin itselläkin alkaa taas se sama, että nyt ei voida reissuta erikseen (siis jos ei oo työn takia pakko), jotta jos ovis sattuis niin pääsis edes sitä hyödyntämään. Tuntuu, että mahdolliset onnistumiskierrot ikäänkuin olisi minun elämästäni lopussa... Ja jos vielä tulee lisää keskenmenoja, niin enhän tässä ennätä sitä esikoista saamaan tällä vauhdilla...

Nyt on meillä käyty peruslabrat niitä lapsettomuustutkimuksia varten. Ja eilen kolahtikin postiluukusta tiedote, että ovat saaneet lähetteen lapsettomuuspolille.. Siis onko se lähete kuiteski kirjoitettu? No en nyt mene luottamaan tuohon kirjeeseen. Mutta tutkimuksiin päästään tosin syksyllä, kun poli aukeaa kesätauon jälkeen. Mutta seuraava etappi on sit spermatutkimus elokuussa. Jotenkin tuntuu uskomattomalle, että tämä vois ruveta edes etenemään, kun tää on jo niin kauan junnannut paikallaan.

Vierailija
12/117 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Nippe päivityksestä!

Minä menen tukosstaipumus verikokeeseen 17.pv,samalla otetaan sokerirasitus ym.Ei kylläkään tämän km-asian takia,mutta kun muuta viitettä,et voisi olla jotain ongelmaa tuossa tukosasiassa.

Vielä ois näemmä 10pv mun kiertoo jäljellä,sen voiskin unohtaa,ettei ala kyttäämään :)

Torstaina tuli meille uusi kissavauva,ja sit eilen jotenkin iski tajuntaan et meitin nuorempi naaras on varmaan kantavana...että tuota,kohta voi olla kissoja enemmänkin.Eikä ees asuta maalaistalossa :D

Vierailija
13/117 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malica: Tuo tukostaipumus koe on varmasti hyvä tehdä, mulle aikanaan se on tehtykin ja sitä ei kuulemma tarvitse uusia näissä lapsettomuustutkimuksissa, koska geenivirhe ei voi kuulemma tulla vaan se on kait sit syntymästä asti tai ei ollenkaan. Jos epäilet tukostaipumusta, kannattaisi kysyä lääkäriltä tuota disperin hoitoa raskautta yrittäessä/alkuraskauteen. Minä otin sen konstin nyt varalta käyttöön, vaikka geenivirhettä minulta ei ole todettu. Teillä tosiaan taitaa perhe olla todella suuri lapset ja jos vielä kissanpentujakin on sitten luvassa kenties montakin ;)

Täällä odotellaan menkkojen loppumista, tuntuu, että iäisyyden ovat jo kestäneet. Ehkä se johtuu siitä km tai sitten terolut kuurista, mutta näin pitkään eivät ole menkat kestäneet kuin viimeksi e-pillereiden aikaan about 9 vuotta sitten... En edes kyllä tiedä miksi enää odottaa ja toivoa ovista ja raskautta, kun eihän se raskaus voi kohdallamme edes onnistua. Jälleen siis siipi maassa... En tiedä kumpaa edelleen pelkään enemmän, sitä etten koskaan tule raskaaksi ja saa lasta vai sitä että tulen raskaaksi ja odotan keskenmenoa kauhuissani... keskenhän se menisi joka tapauksessa...

Vierailija
14/117 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malica 23/32

Pupuliini 17/

Helene 7/

Nippe 6/24-35

Ja aika matelee todella hitaasti...

Vierailija
15/117 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malica 24/32

Pupuliini 18/

Helene 8/

Nippe 7/24-35

Vierailija
16/117 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksiköhän minusta koko LOMA-sana on ärsyttävä?Ei mulla ainakaan ole lomaa koskaan-paitsi silloin kun pikkulapset on isilässä.

Eilenkin oltiin miehen kanssa kaupungilla kävelemässä,puistoissa jne,ihanan rauhallista,syötii eväitä ja jädee nurtsilla auringon paisteessa ja katseltii laivarannasta veneitä,laivoja,vettä,puita...ihanaa!

Tällaistako elämä olis lapsettomana????

Joo onhan meillä aikamoinen kööri täällä,9 ihmistä ja nyt 4 kissaa,plus vauvat jos niitä tulee...huomenna soittelen eläinlääkäriin kissalle ultra-aikaa :D hassua.Ja olen mukana kuin kuka tahansa innokas mummo-kandi ;)

KP-listalla olevat Pupuliini ja helene,laitetaanko kierron mitaksi mitä teille?

Mulla on ihan hauskan oireeton olo,ei tunnu millekkään.Mietin just eilen ,että eikös mulla ole yleensä oviksesta alkanu rintojen pingotus,joka sit hiipuu ennen menkkoja,koska ei oo raskautta tullut.Vai onko se alkanu vasta pms:ien aikaan,jotka nekin kyl yleensä alkaa mulla aikalailla oviksen jälkeen heti.

No en tosiaan oo eehtinyt miettii oikeen koko raskaus-asiaa,hyvä vaan,kun viime viikkokin oli yhtä hulabaloota kevätjuhlien takia.

Sen verran puhuttiin,että mulla on kahdet rattaat,joista molemmista saa yhdistelmät kantokopan laittamalla.Et myydäänkö molemmat vai jätetäänkö toiset,ja kummat?En osaa päättää :)

Varmaan laitan ne vaan kasaan ja myyn,kaikki kun on huollettu ja pesty kankaat,hyvä laittaa kiertoon,SAA sit hankkii uudet kärryt,sit kun tarvii :D Viikonloppuna myin turvaistuimenkin...muuta vauvakamaa on kyl kierrossakin,vois kylmästi vaan myydä pois.Niitä kyllä saa kun tarvii :D

Että tän verran oon miettinyt vauva-asiaa.

Vierailija
17/117 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osaa sanoa tohon kieroon vielä mitään päiviä, kun tulis nyt ne ekat kuukautiset ensin :D kovasti jo odotellaan tätiä kylään että pääsisi uudelleen yrittämään vauva puuhia :)

18/117 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MALICA, minulle voinee laittaa ne kiertopäivät mitä oli aikaisemminkin, ennen viimeisintä keskenmenoa, eli 24-29. Aika vakiosti heitti pidemmän kierron jälkeen lyhyemmän, mutta tuolta väliltä kierrot olivat koko vuoden.

Minulla on pikkuisen alkanut ovistuntemuksia jo tulemaan, juilii hiukan jo alavatsaa. Muistaakseni tästä ekasta tuntemuksesta menee noin 5vrk kunnes on ovis. Mutta ei se oviksen ajankohdan tunteminen ikinä ole tarkoittanut tärppikiertoa joten en luota siihen nytkään enkä jatkossakaan.

Vierailija
19/117 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttu mukaan ja pahoittelut kokemastasi!

Malica, hyvä et ovis tuli hyödynnettyä, nyt odotellaan tuloksia :)

Mä oon jotenkin yllättävn hyvin päässy yli kk:n ajankohdasta ja harvoin enää muistelen LA:n ajankohtaa. Mut onhan tapahtuneesta jo sen verran aikaa, et pakko katsoa tulevaisuuteen. Mut oli se aikanaan aika kova paikka kun mietti niitä ja on tietty vieläkin.

Mun kiertopäivät on 25-30.

Ja onnea teille vielä kissavauvasta! :)

Helene, Vau, sä oot tehny melkosen laihdutusurakan. Hienoa et oot onnistunu! Mun pitäis kans pudottaa painoa, mut se vaan on niin vaikeaa.

Nippe, no niin, siitä se lähtee :) Hidasta se on, mut tieto siitä et se menee eteenpäin on jo jotain. (tosin itse tuskailen tätä tutkimusten ja hoitojen hitautta) Ei tartte sit arvailla et onko joku vikana vai ei. Tosin meillä ei kummempia vikoja löytyny, mut silti ei tuu vauvaa. Prkl!

Täällä oli launataina (kp16) ovis. Se tuli hyödynnettyä ja nyt sit taas odotellan ja yritetään olla kyttäämättä kaikkia pienimpiäkin oireita. Se vaan on vaikeeta, vaikka on tässä parin vuoden aikana tullu huomattua miten se keho huijaa sua!

Mut hyvää viikon alkua naiset, tää lähtee nyt töihin.

Vierailija
20/117 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelen kyllä teidän juttuja päivittäin. :)

Helene, juu kirjoitin ainakin Syyskuisissa ja Pikku2:ssa olen myös kirjoitellut jonkun aikaa. :)

Vähän välilä sellainen olo, että menkat olis alkamassa, mutta kuitenkaan ei mitään näy... turhauttavaa. Päiviä nyt 30 kaavinnasta. Ehkä testaan parin viikon päästä jos ei niitä näy...

Malica: Onko sulla tosiaan 7 lasta? Ohoh. Wau. :) Teillä mahtaa tosiaan vipinää riittää.