Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan olla kaunis, rikas ja menestynyt lääkäri

Vierailija
01.06.2011 |

Oon 25-vuotias, mutta ei ole jäänyt muuta käteen kuin ylioppilaslakki. Mun serkkuni on mua nuorempi ja kaunis, älykäs ja rikas lääkäri. Kyllästyttää, miks kaikilla on kaikki, mutta mulla ei mitään noista :(.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hs.fi/kuukausiliite/artikkeli/Nuorisovangista+tuli+kirurgi+j…

"Yksi Suomen parhaista ortopedeista on entinen vankilakundi ja nuorisorikollinen, joka leimattiin nuorena toivottomaksi tapaukseksi. Nyt Christer Lybäck on menestynyt kirurgi, ortopedi ja yksityissairaalan osakas, joka asuu Helsingin kalleimmalla alueella Eiranrannassa. Varastetut Datsun Bluebirdit ovat vaihtuneet Ferrareiksi ja Lamborghineiksi. Hän kertoo tarinansa, koska hän tahtoo muistuttaa, että toivottomia tapauksia ei ole."

Vierailija
22/41 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se menee: lääkis -> lääkäri -> rahaa -> kauneutta (tai ainakin laadukkaammat meikit ja releet). Menestyksen eteen joudut tekemään lisäduunia, jos erikoistut.

Joo tuohon vois vielä lisästa lääkis-lääkäri-inhisten kunnioitus-lääkäripuoliso-rahaa-kauneutta

Ei tietty kaikki lääkärit ole naimisissa lääkäreiden kanssa, mutta kyllä se lisää todennäköisyyttä huimasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

24-vuotiaana voi valmistua, jos on loppuvuodesta syntynyt.

Ainakin allekirjoittaneen pitkän matikan mukaan.

Vierailija
24/41 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

24-vuotiaana voi valmistua, jos on loppuvuodesta syntynyt.

Ainakin allekirjoittaneen pitkän matikan mukaan.

mutta kurssit valmistuu keväällä, joten ap:n serkku voi olla häntä nuorempi. Joko 24- tai nuorempi 25-vuotias.

Vierailija
25/41 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap?

Vierailija
26/41 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vain kommenteistanne. Tuntuu vain siltä, että unohdatte, ettei kaikille tipu kaikki suoraan taivaalta! Lukioaikaan mulla oli masennusta, siinä sitten meni kirjoitukset mönkään. Fyysiikkaa ja kemmaa luin pakolliset kurssit. Oon ihan tosissani miettimäs, että hakisin lääkikseen ens keväänä. Onko realistista opiskella vuodessa kaikki asiat? Tietysti lapsen hoito vaatii oman aikansa, eikä töissäkään voi käydä jos opiskelee.. Ja vaikka pääsisinkin, niin varmaan tällainen yh-äiti naurettaisiin ulos koko lääkiksestä :( Tavallaan tuntuu ihan naurettavalta edes ajatella tällaista, en esim. koskaan vois kertoo serkulleni, että oon hakemassa lääketieteelliseen.

Vierailija
27/41 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkullasi on oma elämä ja sinulla omasi. Mieti mikä on sinulle tärkeää. Mitä oikeasti haluat ja mitä oikeasti tarvitset. Nuo ulkonaiset haluamisseikat haittaavat merkittävästi muuten mukavaa elämää. Mene nyt vaikka ulos nauttimaan kunnon kesäsäästä. Sitäpaitsi kellään ei ole kaikkea. Riipuu näkökulmasta.

Vierailija
28/41 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna miettisin ihan kunnolla, mitä elämältäsi haluat. Jos kuvittelet, että lääkärin ura on avain onneen, niin tulet varmaan pettymään katkerasti. Tuntuu, että olet jotenkin liikaa samaistunut tuohon serkkuusi ja siihen, mitä hän on. Eivät kaikki voi olla kauniita ja menestyneitä saati sitten lääkäreitä. On muitankin tapoja olla onnellinen.

Vierailija
29/41 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eturauhasvaivoja, gynen tutkimuksia, altistumista infektioille,suolen tuseeraamista, mielummin vaikka dippa-inssi, jolla on siisti sisätyö.

Vierailija
30/41 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vain kommenteistanne. Tuntuu vain siltä, että unohdatte, ettei kaikille tipu kaikki suoraan taivaalta! Lukioaikaan mulla oli masennusta, siinä sitten meni kirjoitukset mönkään. Fyysiikkaa ja kemmaa luin pakolliset kurssit. Oon ihan tosissani miettimäs, että hakisin lääkikseen ens keväänä. Onko realistista opiskella vuodessa kaikki asiat? Tietysti lapsen hoito vaatii oman aikansa, eikä töissäkään voi käydä jos opiskelee.. Ja vaikka pääsisinkin, niin varmaan tällainen yh-äiti naurettaisiin ulos koko lääkiksestä :( Tavallaan tuntuu ihan naurettavalta edes ajatella tällaista, en esim. koskaan vois kertoo serkulleni, että oon hakemassa lääketieteelliseen.

yhtään mihinkään. Luuletko tosissasi, että muilla elämä on yhtä ruusuilla tanssimista? Kyllä kaikki muutkin joutuu ponnistelemaan saavutustensa eteen, myös serkkusi, jota tunnut kadehtivan. Kaikilla on omat vaikeutensa ja murheensa, joista vaan on selviydyttävä. Miksi vieläkin ryvet lukioaikaisessa masennuksessasi? Josta minun lyhyen matikan mukaan on jo 6-7 vuotta? Ja miksi kuvittelet, että yh naurettaisiin ulos lääkiksestä? Minkälaista porukkaa kuvittelet, että lääkikseen hakee? Lääkärit on ihmisten kanssa tekemisissä ja kohtaavat ihmiset heidän suurimman hätänsä hetkellä, kyllä täytyy olla vähän empatiakykyä jos lääkäriksi meinaa lukea, ja siihen ei kuulu opiskelutovereiden pilkkaaminen. Miksi pidät lääkärin työtä niin hohdokkaana? Se on kovaa työtä ja lääkärit (niin köyhemmät ja varsinkin rikkaat) tekevät ympäripyöreitä päiviä. Arvostetut erikoislääkärit pitävät vastaanottoa julkisella puolella ja sitten vielä yksityisellä puolella ja ovat tehneet kovasti töitä ansaitakseen arvostuksensa. Lääkärin työ on henkisesti todella raskasta. Vastuu on todella suuri, ihmisen henki on sinun käsissäsi, päivystysaikaan vastuullasi voi olla satoja potilaita ja joudut yksin vastaamaan heidän hoidostaan.

En hetkeäkään epäile, ettetkö voisi lääkikseen päästä ja valmistua lääkäriksi, mutta ensimmäiseksi pitää muuttaa oma asenne, sinun pitää uskoa ja luottaa itseesi ja lopettaa muiden kadehtiminen, sitten voit onnistua.

Vierailija
31/41 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa menin naimisiin! Elämä on :)

Vierailija
32/41 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit vain miehesi elämästä.

Vierailija
33/41 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmastikin sellainen

"Siis ihquu, mä haluun lääkäriks, kun ne on niin menestyneit, kauniit ja raharikkait".

Jos kuvittelet, että lääkärin työ on sellaista kuin sairaalasarjoissa, joissa viiletetään käytävillä tukka hulmuten, korkokengät kopisten ja valkoinen takki liehuen, niin tulet kokemaan karvaan pettymyksen.

Vierailija
34/41 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät he välttämättä onnellisia ole.

Vierailija
35/41 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis tietenkin jos joku on syntynyt oikeasti älykkääksi he pääsevät helpommalla kouluissa, mutta sille ei voi mitään. Kyllä tyhmät ihmisetkin ovat saaneet menestystä, mutta sinun pitää olla ahkera. Oma serkkuni ei ikinä ole ollut fiksu, mutta ahkeralla työllä on menestynyt. Itse olen matemaattisesti lahjakas ja en vielä 20-vuotiaana ole saanut lukiota loppuun.

Vierailija
36/41 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap?

Vierailija
37/41 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lääkäriksi? Se on vielä päivystyksineen lähes vuorotyötä. Ja alkupalkka ei päätä huimaa.

Lue juristiksi. Todella laaja tehtäväkenttä mihin erikoistua.

Siellä tuskin tarvitsee fysiikkaa ja kemiaa!!

Vierailija
38/41 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatikkoleuan saa narsku, joka narskuttaa hampaitaan. Hammaslääkäri näkee narskun ja naamasta. Leuka kielii tavat!

Vierailija
39/41 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriksi voi valmistua aikaisintaan sinä vuonna kun täyttää 25. Silloin voi toki olla kaunis, mutta alkuvaiheen lääkärinhommilla nyt ei kukaan varsinaisesti rikastu...

T. lääkäri

Mitä ihmettä, ei sitä missään määritellä, missä iässä lääkäriksi voi valmistua. Toiset aloittavat vaikka 17-vuotiaana lääkiksen. Harvinaista, mutta on näitä. Teknisesti ottaen voi toki nuorempanakin opinnot aloittaa (ja lopettaa).

Vierailija
40/41 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuuluu vain, miksi? Lääkärit ovat äärimmäisen tylsiä ihmisiä. Kaavoihin kangistuneita. Olen itse opiskellut lääketiedettä lähes lääkäriksi asti mutta lopetin kesken kun tajusin että inhosin kaikkia muita tulevia lääkäreitä ja myös asiakkaita.

Kaunis ja rikas olen tosin muutenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi