Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan olla kaunis, rikas ja menestynyt lääkäri

Vierailija
01.06.2011 |

Oon 25-vuotias, mutta ei ole jäänyt muuta käteen kuin ylioppilaslakki. Mun serkkuni on mua nuorempi ja kaunis, älykäs ja rikas lääkäri. Kyllästyttää, miks kaikilla on kaikki, mutta mulla ei mitään noista :(.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) täytyy jaksaa TODELLA lukea pääsykokeisiin. Tämä vaatii enemmän pakaralihaksia kuin aivoja. Lisäksi rationaalisesti luottaa itseensä, jotta ei panikoi ja hösellä pääsykokeissa.

2) olla moivoitunut itse lääketieteestä 6 vuoden ajan. Ainakin sen verran, että jaksaa lukea jatkuvasti tentteihin. Tässä harvemmin tuleva raha rittää motivaationa. Opiskelu jatkuu työuran ajan.

3) Valmistumisen lähetyessä pystyä sietämään hillitöntä epävarmuutta omasta osaamattomuudestaan. Tämä lievenee työvuosien karttuessa, mutta työelämässä epävarmuus nostaa aina päätään silloin tällöin. Alasta riippuen tekee joskus kohtalokkaita virheitä. Lisäksi täytyy jaksaa valvoa paljon ja sietää KAIKENLAISIA ihmisiä.

Vierailija
2/41 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitsella olla kirjoittanut hyvin, yleensä osa hakijoista otetaan ilman yo arvosanojen huomioon ottamista.

Lääkisläiset näkevät paljon elämää ja ovat hyvinsuvaitsevaista sakkia. Sinun yh-vanhemmuuttasi tuettaisiin varmasti!

On realistista opiskella vuodessa, mutta harkitsisin pitkän fysiikan ja kemian suorittamista iltalukiossa. Aloita lukeminen nyt ja suunnittele mitä luet minäki. Päivänä, vaikka aluksi 30min arkisin ja 1 tunti viikonloppuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yli 50-vuotiaat lääkärit haisee kalmalle ja ovat tietävinään ihmiskehosta kaiken. Ällö ammatti!

Vierailija
4/41 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos todella haluat nimenomaan lääkäriksi niin hae toki lääkikseen. Tuntuu vaan, että palo lääketieteen pariin ei ole tässä se eteenpäin ajava asia ollenkaan, vaan jonkun toisen elämän kadehtiminen. Oletko varma, että lääketiede on juuri se asia, mitä haluat tehdä ja mihin sitoutua? Yh-äitiyskin on mielestäni huomionarvoinen asia, sillä huomattavasti isommalla panoksella joutuisit tekemään töitä kuin monessa muussa ammatissa. Jaksaisitko sitä ja olisitko valmis uhraamaan aikaasi lapselta?

Vierailija
5/41 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreissä on yhtälailla yh-äitejä kuin muissakin ihmisissä. Kyllä lyhyellä kemialla ja fysiikalla voi päästä sisään, joutuu kuitenkin lukemaan itse aika reippaasti fysiikkaa ja kemiaa. Ja siis samat kokeet kaikille.

Vierailija
6/41 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole, kyllä minä tiedän millaista se työ on.

ap

Vierailija
7/41 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jopa kauneushan on suurelta osin oman vaivannäön tulos.

Vierailija
8/41 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kaikilla on kaikki" ihan joo...

Vierailija
9/41 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehny töitä vai lapsia? ;) Eikun vain hakemaan lääkikseen. Mutta miks just lääkäri? Jos haluat olla rikas, niin onhan muitakin aloja, joissa tienaa. Lue asianajajaksi.

Vierailija
10/41 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti sanomani, että joillakin on kaikki. Pointti on nimenomaan, että serkkuni ei ole tarvinnut tehdä mitään elämänsä eteen. On vain syntynyt kauniiksi ja älykkääksi.

Ja tosiaan lukion jälkeen pidin välivuoden, joka muuttui toiseksi. Sen jälkeen yritin hakea ammattikorkeaan. En päässyt sinne, minne halusin. Sitten tapasin miehen, jonka kanssa saimme lapsen. Nyt tilanne on se, että mies on lähtenyt. Oon 25-vuotias, mutta en todellakaan sitä, mitä oisin halunnut eli kaunis, rikas ja menestynyt vaan yhAV-mamma :(

Vierailija
11/41 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriksi voi valmistua aikaisintaan sinä vuonna kun täyttää 25. Silloin voi toki olla kaunis, mutta alkuvaiheen lääkärinhommilla nyt ei kukaan varsinaisesti rikastu...

T. lääkäri

Vierailija
12/41 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se serkku nyt varmaan jotain teki, että pääsi yliopistoon ja kävi vaativat opinnot läpi minimiajassa. Itse olet sillä välin vain istunut himassa, ja sehän ei tunnetusti koskaan kenenkään kohdalla johda yhtään mihinkään.

Vierailija
13/41 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

24-vuotiaana voi valmistua, jos on loppuvuodesta syntynyt. 18-vuotiaana aloitus ja siihen 6-vuotta opiskeluja päälle.

Juuri tuosta syystä minunkin serkut inhoaa minua. Ei se lääkis tule kenellekkään ilmaiseksi. Kaikkien tarvitsee päästä sisään samoista pääsykokeista ja läpäistä samat tentit. Joskus vaikuttaa siltä, että toiset ei tee mitään ja silti menestyvät, mutta se on illuusio.

Yleensä itsevarmat menestyvät. Jos lukemisen sijasta keskittyy itsesääliin ei kykene saavuttamaan omaa potentiaaliaan. Minä olen ollut kunnianhimoinen ja tehnyt töitä sen hyväksi mitä haluan elämältäni. En ole mitään saanut ilmaiseksi eikä ole minun vika, että serkkuni eivät ole tyytyväisiä elämäänsä. Jokainen on oman onnensa seppä.

Piti sanomani, että joillakin on kaikki. Pointti on nimenomaan, että serkkuni ei ole tarvinnut tehdä mitään elämänsä eteen. On vain syntynyt kauniiksi ja älykkääksi.

Ja tosiaan lukion jälkeen pidin välivuoden, joka muuttui toiseksi. Sen jälkeen yritin hakea ammattikorkeaan. En päässyt sinne, minne halusin. Sitten tapasin miehen, jonka kanssa saimme lapsen. Nyt tilanne on se, että mies on lähtenyt. Oon 25-vuotias, mutta en todellakaan sitä, mitä oisin halunnut eli kaunis, rikas ja menestynyt vaan yhAV-mamma :(

Vierailija
14/41 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh, siihen olet syyllinen vain sinä itse.

Huomaat varmaan itsekin, että serkkusi on opiskellut ahkerasti ja tehnyt paljon töitä. Mitäs sinä olet sillä aikaa tehnyt?

Vierailija
15/41 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriksi voi valmistua aikaisintaan sinä vuonna kun täyttää 25. Silloin voi toki olla kaunis, mutta alkuvaiheen lääkärinhommilla nyt ei kukaan varsinaisesti rikastu...

T. lääkäri

No ei rikastu, mutta aika moni tekee tk-palveluja tai on keikkafirmalla töissä heti valmistuttuaan ja se saattaa kotona makaavasta ap:stä vaikuttaa rikkaalta. Ihan hyvää palkkaa saa 24-25-vuotiaaksi.

Vierailija
16/41 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tsissus mitä uskomuksia ihmisillä on....

Jotenkin kuvaavaa tälle palstalle että joku yhteinimamma kuvittelee että kaikki mammona tipahtaa taivaasta ilmaiseksi ja että on jotenkin väärin kun hänelle ei tipahda mitään.

ONKO SULLE OUTO AJATUS ETTÄ TEKISIT TÖITÄ MENESTYKSEN ETEEN? VAIKKAPA AHKEROISIT JA OPISKELISIT?

Ainiin mä unohdin. Ei voi kun asuu jossain vitunhuitsinnevadassa eikä voi mitenkään muuttaa, ei saa lasta hoitoon, työajat on väärät ja mitäs kaikkia tekosyitä niitä nyt olikaan....

Vierailija
17/41 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri mutta hän on myös helekutin väsynyt perheenäiti, tekee nimittäin todella paljon töitä.

Vierailija
18/41 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkäriksi halajat, niin sulla on nyt noin vuosi aikaa lukea pääsykoekirjoja, mikä on hyvä juttu, koska yh:na tarvitset enemmän lukuaikaa kuin oman mamman jääkaapista syövät teinit. Kun ei miehen työtä tarvi miettiä, niin voit myös muuttaa jollekin lääkispaikkakunnalle tuosta vain. Mieti minne pääset helpoiten.

Näin se menee: lääkis -> lääkäri -> rahaa -> kauneutta (tai ainakin laadukkaammat meikit ja releet). Menestyksen eteen joudut tekemään lisäduunia, jos erikoistut.

Eli itsesääli pois ;) Nuorihan sä vielä olet. Serkkus jää pois työelämästä kun alkaa lisääntyä, nelikymppisenä voitte olla samalla viivalla elämässä.

Vierailija
19/41 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ota itseäsi niskasta kiinni ja mieti mitä haluat tehdä. Kyllä yh:kin voi suomessa lukea itsensä lääkäriksi! Sinä olet sitä paitsi vielä nuori!

Osta pääsykoe kirjat nyt. Tee hyvä suunnitelma ja pyydä serkultasi apua vaikeisiin kohtiin. Suunnittele lukemisesi niin, että lue kirja nyt kesällä ensiksi kertaalleen läpi. Alleviivaa, mutta älä jää jumiin vaikeisiin asioihin. Syksyllä aloita alusta, mutta lue enemmän ajatuksella ja tee muistiinpanoja. Kysy serkultasi apua. Jouluna lue taas kertaalleen läpi ja kerran vielä kunnolla keväällä. Älä lue liikaa kerralla, paremmin opit lukiessa hieman joka ilta hyvällä mielellä kuin paniikissa öitä myöden.

Sinulla on vuosi aikaa lukea seuraavaa vuotta varten. Jos serkkusi pystyy siihen, pystyt sinäkin. Luitko fysiikkaa ja kemiaa lukiossa, jos et niin harkitse niiden suorittamista iltalukiossa.

-Se joka sanoi kaikkien olevan oman onnensa seppiä

Vierailija
20/41 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiesitkö, että lääkiksessä on kaikenlaista porukkaa. Suurin osa ei tule suoraan lukiosta. Sinä olet nuori ja voit tehdä elämälläsi mitä haluat.

Mene kirjastoon ja etsi lehtien joukosta Hesarin kuukausiliite tämän vuoden huhtikuulta. Lue tämä juttu: LÄÄKÄRI SV15268

Christer Lybäck kertoo, miten hänestä tuli menestynyt kirurgi, tohtori ja lääkäri-aseman omistaja. Sivut 54–62

Sinun elämä on ollut auringon paistetta Lybäckin elämään verrattuna ja virheesi ovat mitättömiä hänen nuoruuden virheisiin verrattuna. Hänkin onnistui kääntämään elämänsä ja niin pystyt sinäkin. Sinun täytyy vain tehdä se. Elämässä tarvitsee kaikki tehdä aina itse! Mikään ei oikeasti tule ilmaiseksi. Se vain vaikuttaa siltä, koska ruoho on aina siellä aidan toisella puolelle vihreämpää ;)

t: taas se oman onnensa seppä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi