Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: kellä on mennyt lapsivesi oudoimmassa paikassa?

Vierailija
31.05.2011 |

Tai ylipäänsä missä se lapsivesi on teillä mennyt?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukon luona :D vessasta tullessani. jäi appiukko kattomaan ikkunasta päätään raapien ku kurvattiin pihasta :DD

Vierailija
2/55 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ekasta meni synnytyssairaalassa ja tokasta juuri ennen lapsen ulostuloa. Pelkäsinkin aina että tulevat jossain Siwan jonossa tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vedet meni kotona, mulla oi semmoset verkkari tyyliset lökärit jalassa ja sen verran sitä vettä tuli, että housuihin jäi ihan sellanen pussi roikkumaan.

No ei siinä mitään, mutta oltiin jostain olevinaan luettu, että kun vedet menee niin sitten on kiire ja luultiin siis, että vauva syntyy just ja nyt.

Mies kiidätti mut autolla, jossa oli penkki makuu asennossa(ja se pussi edelleen pöksyssä)sairaalaan jonne oli reilu 30minuutin matka.

Kyllä niillä oli sairaalassa aika hauskaa kun selitin etten kerinny ees housuja vaihtaa kun tää syntyy ja jäi se kassikin kotiin.

Se oli kuitenki ekaks synnytykses aika nopee, siitä veden menosta meni 5tuntia ja vauva oli syntynyt, mutta oisin mä kyllä kerenny ne housut vaihtamaan.

Vierailija
4/55 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennyt vasta sairaalassa kalvojen puhkaisun yhteydessä. Eli sorry, ei mitään hauskaa tarinaa tähän.

Vierailija
5/55 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen tentti, minkä ajattelin tehdä. Olin viikolla 37 ja ajattelin, että syntyy kuiteskin vasta viikolla 42 ja otin riskin ja osallistuin tenttiin :)

Kun viimeistelin vastauksia kuului naps ja alkoi valuttaa ;) Lähellä olijat kuulivat ilmeisesti napsauksen kun kaikki kääntyivät katsomaan. Huikkasin valvojalle, että nyt pitää lähteä. Onneksi valui niin vähän, että riitti vain paperilla siivous. Onneksi oli mukana varavaatteita, kun olin ennen tenttiä käynyt vaateostoksilla ostamassa isommat housut. Soitin ambulanssin tenttisalin ulkopuolelta (koska viikkoja oli vasta 37) ja vaihdoin housut vessassa.

Ambulanssilla sairaalaan ja parin tunnin päästä oli terve poika käsivarsilla :) Viikon olimme sairaalasssa tarkkailussa, kun synty vähän aikaisin vaikka painoikin jo melkein 3kg.

Vierailija
6/55 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkkipyssyn ääni -- poks. Nousin säikähtäneenä sängyn viereen pystyyn ja vedet holahti siihen, sitä tuli PALJON! jos olisi tullut vaikka ravintolaan, olisi kyllä jäänyt ruoat syömättä -- ei tosiaan ollut mitään tihkumista vaan kunnon humaus ja mahan muoto muuttui välittömästi. Sit tassuttelinkin kättärille miehen kanssa eikä kauaa mennyt kun lapsi jo syntyi!

Vierailija
7/55 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilön kasvoille. Nipin napin ehdin sairaalaan ajoissa. Suoraan ponnistamaan, kätilö puhkaisi kalvot ja sai lapsivedet kasvoilleen. Kuulin säikähtyneen huudon, mutta mies vasta jälkikäteen kertoi mitä oli tapahtunut:)

Mulla tokasynnytys eteni megavauhtia, ensimmäisestä supistuksesta 1h18min niin vauva oli sylissä (onneksi olin sairaalassa jo valmiiksi, kotoa en olisi tajunnut ajoissa lähteä). Niin nopeaa se oli, että kätilö antoi luvan ponnistaa ja tajusi, että vedet ei ole menneet vasta sitten kun eka työnnöllä kalvot puhkes ja vesi lensi kaaressa kätilön päälle ja yli. :-D Kätilö oli märkä, lattia oli märkä, vastakkainen seinäkin oli märkä! Sairaala-apulainen tuli siivoamaan ja nauroi että no tällaista hänkään ei ole vielä nähnyt, vaikka on saleja siivonnut jo toistakymmentä vuotta!

Ekassa synnytyksessä vedet meni synnärin käytävälle kun odotettiin saliin pääsyä, kolmannella kerralla kalvot puhkaistiin, neljäs ja viides (pikkukeskosia) alkaneet tihkuttaa vettä jo aikaisin ja lopullisesti vedet menneet synnytysvuodeosaston sängyssä noin 1vrk ennen vauvojen syntymiä.

Vierailija
8/55 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennyt vasta sairaalassa kalvojen puhkaisun yhteydessä. Eli sorry, ei mitään hauskaa tarinaa tähän.

Kaikissa kolmessa synnytyksessä kalvot puhkaistu salissa.

Vierailija
9/55 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vastassa ulkomaalaista vierasta. Hän oli tuomassa minulle koiranpentua, jolle minulla oli sijoituskoti jo katsottuna valmiina.

Siinä kätellessä sitten poksahti ja holahti.

Äkkiä vieras ja koira autoon ja meille. Soitin ystävälle, että tulee huolehtimaan vieraasta ja sitten vaan taksilla naikkarille. Miehelle muistin soittaa vasta kun olin taksissa.

Vierailija
10/55 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen tentti, minkä ajattelin tehdä. Olin viikolla 37 ja ajattelin, että syntyy kuiteskin vasta viikolla 42 ja otin riskin ja osallistuin tenttiin :)

Vierailija
11/55 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nyt makuu asennossa tarvitse mennä jos vedet menee, vain jos lapsi perätilassa! Itellä mennyt nukkuessa kuulunut poks ja nousin heti seisomaan ettei sänky kastu eli lattialle meni sitten.

Vierailija
12/55 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 4 :) (asteikko 1-5)

Kuulemma oli valvoja kirjoittanut tenttiin, että lähti kesken tentin synnyttämään :) En tiedä olinko saanut säälipisteitä, mutta hyvin oli mennyt.

Vierailija
13/55 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... vaan Kättärillä, synnytysosaston ovella. Siinä seisoin maha pystyssä, supisteluista voihkien ja vedet lattialla. Kätilö avasi oven ja kysyi: "Niin? Mitä asiaa?" Nooo, huvikseenhan minä siinä notkuin...

Vierailija
14/55 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin uppiunessa, kun yhtäkkiä heräsin outoon tunteeseen ja hyppäsin sängystä ylös kuin salama. Siinä sitten seisoin unenpöpperöisenä sängyn vieressä matolla ja ihmettelin, kun lapsivesi lorisee matolle. Sängyssä ei ollut mitään suojuksia tai muoveja, joten jännä juttu tuo ylös hyppääminen... Pieni matto kyllä kastui ihan läpimäräksi. Syöksyin suoraan suihkuun ja vasta sitten herätin miehen.

Vierailija
15/55 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naistenklinikka alkoi olla täynnä synnyttäjiä, tiskillä oli anoppi ja toinen nainen ja siinä arpoivat kumpi otetaan sisään ja kumpi lähetetään muualle. Anopilla vedet holahtivat siinä ja hänet otettiin sisään :)

Vierailija
16/55 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tapahtunut minulle, vaan toiselle äidille, joka synnytty samaan aikaan kuin minä. Saimme keskosvauvat kumpikin, joten emme osanneet varautua. Itsellä tiputteli hiljalleen tuulipukuhousuihin esikoisen kanssa ulkoillessa.

Vierailija
17/55 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuli ensimmäinen tosi kipeä supistus.

Tokassa synnytyksessä ponnistusvaiheessa, purskahti myös kätilön päälle. Olin tosi tuskissani (ilman kivunlievitystä) ja muistan kuinka minua raivostutti kun sukkani kastuivat! Huusin minkä tuskalta pystyin että tuokaa minulle KUIVAT SUKAT!!! Heh...

Vierailija
18/55 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjaamossa, oltiin siellä avajaisissa..

Vierailija
19/55 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin viidettä lasta, rv 39+5, olin kyykkyasennossa vuolemassa hevosen etukaviota ja kun vaihdoin asentoa masusta kuului naks-ääni nousin ylös ja tunsin, kun lapsivettä alkoi lirahtamaan. Kalvoihin oli tullut vain pieni reikä, koska vettä tihkui pitkin päivää ja ekat supistukset alkoivat vasta seuraavana päivänä.

Ekan ja kolmannen lapsivedet lirahtivat makkarissa, kun nousin sängystä matkalla vessaan.

Vierailija
20/55 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin suihkussa ja epäsäännöllisiä supisteluja takana n. 4 tuntia. Yhtäkkiä tunsin kuinka alapäästä holahti jotain ja reilusti. Koska olin suihkussa, en päässyt tarkemmin analysoimaan hajua tms.

Sairaalassa tikkutestillä todettiin, että terveyssiteessä ei lapsivettä ole ja kalvotkin oli ehjät. Kalvot puhkesivat synnytyssalissa hieman ennen ponnistuvaiheen alkua.

Menikö mulla pissat vai mitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän