Meillä ollut ihan kamala joulu!
Lapset karjuneet ja tapelleet koko joulun. Minä sairaana. Väännettiin viikko töiden jälkeen joulutarjoamisia, siivottiin kämppä erityisen hyvin anopin "koira-allergian" takia. Aattona odoteltiin anoppia ja appea, soitettiin perään, kun ei alkanut tunnin sovitun ajan jälkeen näkyä. Eivät tulleetkaan. Tänään piti tulla miehen sisarukset perheineen. Taaskaan ei mitään ilmoitusta eikä vieraita näy. Nyt selvisi, että kaikki muut ovatkin olleet koko joulun anopin ja apen luona pohjoisessa ja anoppi raivona, kun me ei tultu edes Tapanina.
Helvetti mitä sukua! Kukaan ei meille ole maininnut sanallakaan sukujoulusta anopin ja apen luona! Täällä nyt sitten pilantuu 8 aikuiselle ja 4 lapselle tarkoitetut ruoat!
Kommentit (43)
Hän meinaan odotti, että loputkin tulisivat, jotta voisi nostaa lämpimät ruoat pöytään. Ihan niin omatoimiseksi en ajatellut ryhtyä, että olisin napannut ruoat pöytään ja alkanut syömään. Olisi ollut aika epäkohteliasta.
Nämä siskot lojuivat ihan vain kotonaan, eivät vaan saaneet aikaiseksi, että olisivat lähteneet ajoissa. Eivät ole koskaan ajoissa missään.
leveilynhaluinen taikkumatkailija menehtynyt, niin senkö takia muidenkin pitäisi lopettaa eläminen ja sun murheiden rinnalla ei kukaan saisi olla ärtynyt tai surullinen mistään???
suhteellisuudentajua. Itse ainakin mielummin antaisin jouluruokien pilaantua kuin että oma lapsi joutuu esim. leikkaukseen kesken juhlien. Vaikka kuinka on siivottu, väännetty porkkanalaatikkoa, kiillotettu hopeat ja jäähdytetty viini.
Meillä lapsi joutui päivystysleikkaukseen tänään. Hengenhätää ei ole, mutta vakava tilanne silti.
Ollaan oltu puolittuneina tämän päivän: puolet perheestä sairaalassa ja puolet kotona. Tämän päivän vieraille tarkoitetut ruuat mätänee kaapissa, mutta se on MUN murheista pienin.
Tämä keskustelupalsta. Jopa otsikolla aihe vapaa. Kaikilla meillä on ihan varamasti ollut ja tulee olemaan paljon vakavampia murheita kun ap:llä. En kuitenkaan ymmärrä, miksi täällä ei saisi keskustella vähemmän murheellisista asioista?
leveilynhaluinen taikkumatkailija menehtynyt, niin senkö takia muidenkin pitäisi lopettaa eläminen ja sun murheiden rinnalla ei kukaan saisi olla ärtynyt tai surullinen mistään???
suhteellisuudentajua. Itse ainakin mielummin antaisin jouluruokien pilaantua kuin että oma lapsi joutuu esim. leikkaukseen kesken juhlien. Vaikka kuinka on siivottu, väännetty porkkanalaatikkoa, kiillotettu hopeat ja jäähdytetty viini.
Ja mistähän täällä kaikki voi tietää teidän perheen tilanteesta? Miksi sen pitäisi koskettaa meitä kaikkia?
kyllä tämä on ihan valittamisen arvoinen asia, kuten moni muukin. ei se ole keltään pis, ei edes syöpäsairaalta. aina on pahempia murheita jollakin.
meillä on ollu syöpäepäilyä ja kuolemantapausta suvussa ja lähiperheessä ja siltikin tuli paha ieli ap.n puolesta.
pahempi murhe tämä on kuin esim. se legendaarinen, kun mies ei (muka) pessyt kasiään kunnolla sen jälkeen kun oli kaivanut suihkussa persettä.
yhden joulunkin pilalle meneminen saattaisi itseänikin ketuttaa kuukausitolkulla, lasten puolesta, mutta pitäs olla kuitenkin jonain. oli tuo kuitenkin kettumaisesti tehty appivanhemmilta, stana.
Otan osaa. Siis miten ei silloin aattona selvinnyt, että teitä odotetaan pohjoiseen? En tajua.
kun heidät kutsuttiin. Olivat vain niin täynnä sitä, että heille kaikkien olisi pitänyt tulla.
Kyllä se kommunikaatiokatkos on minusta ollut nyt ap.n perheellä. Koska kaikki muut ovat tienneet, että joulua vietetään anoppilassa pohjoisessa.
olin pyytänyt miehen vanhemmat kylään joulupäivänä, ja ne oli tunnin myöhässä. No ok, se nyt vielä meni. Mutta sitten, ne eivät syöneetkään mun tekemään rosollia eikä silliä yhtään, ja nyt niitä on jääkaapissa aivan tolkuton määrä! Kinkusta nyt puhumattakaan!
Siis hei, mitä mä nyt teen??? Mun elämä on aivan pilalla! Tämä on niiiiiin kauheeta!Aivan järkyttävää. Ja olinhan mä siivonnutkin muttei ne huomanneet yhtään sitäkään.
Otan osaa. Siis miten ei silloin aattona selvinnyt, että teitä odotetaan pohjoiseen? En tajua.
kun heidät kutsuttiin. Olivat vain niin täynnä sitä, että heille kaikkien olisi pitänyt tulla. Kyllä se kommunikaatiokatkos on minusta ollut nyt ap.n perheellä. Koska kaikki muut ovat tienneet, että joulua vietetään anoppilassa pohjoisessa.
Mun mummini nukkui pois jouluyönä, mutta silti musta ap:llä on täysi oikeus ottaa herne nekkuun sukunsa huonosta käytöksestä.
Itse asiassa minäkin parhaillaan märehdin myös anoppini käytöstä aattona meillä,vaikka nyt on tuoretta suruakin päällä. Ei nämä sulje toisiaan pois.
Joskus ne on juuri ne pienet jutut...
Mun mummini nukkui pois jouluyönä, mutta silti musta ap:llä on täysi oikeus ottaa herne nekkuun sukunsa huonosta käytöksestä. Itse asiassa minäkin parhaillaan märehdin myös anoppini käytöstä aattona meillä,vaikka nyt on tuoretta suruakin päällä. Ei nämä sulje toisiaan pois. Joskus ne on juuri ne pienet jutut...
Olisko ihan tutkittu juttu tämäkin, että pienet aivot ja jutut korreleoi (= ovat tilastollisesti yhteydessä toisiinsa jos joku ei satu tietämään)?
Meillä on sentään jouluruokaa pöydässä vaikka vuoden jokaisena päivänä, jos halutaan, vaikka muksut joutus kaikki sairaalaan. Ja jos ne joutuu sairaalaan, ne saa huippuhoitoa, Ei oo meinaan kaikilla niin hyvin asiat.
Ei sekään mitään meinaa, jos vaikka perheenisä kuolee. Miettikää nyt niitäkin raasuja jossain maailman kolkassa, joiden perheenpää on oikeesti ainoa joka tuo rahaa taloon ja ruokaa pöytään, eikä ole yhteiskuntaa tukemassa jos sille iskälle jotain sattuu. Myymään joutuvat kaiken, sen savimajansakin ja muuttamaan köyhäintaloon. Paitsi ne jotka asuu paikassa, jossa ei ole edes sitä köyhäintaloa. Lapset myydään sit seksiorjiksi ja äiti lähtee kadulle kerjäämään.
*nih* Halvattuako täällä kukaan ikinä ruikuttaa mistään!
Meillä on sentään jouluruokaa pöydässä vaikka vuoden jokaisena päivänä, jos halutaan, vaikka muksut joutus kaikki sairaalaan. Ja jos ne joutuu sairaalaan, ne saa huippuhoitoa, Ei oo meinaan kaikilla niin hyvin asiat. Ei sekään mitään meinaa, jos vaikka perheenisä kuolee. Miettikää nyt niitäkin raasuja jossain maailman kolkassa, joiden perheenpää on oikeesti ainoa joka tuo rahaa taloon ja ruokaa pöytään, eikä ole yhteiskuntaa tukemassa jos sille iskälle jotain sattuu. Myymään joutuvat kaiken, sen savimajansakin ja muuttamaan köyhäintaloon. Paitsi ne jotka asuu paikassa, jossa ei ole edes sitä köyhäintaloa. Lapset myydään sit seksiorjiksi ja äiti lähtee kadulle kerjäämään. *nih* Halvattuako täällä kukaan ikinä ruikuttaa mistään!
Teistä olisi ihan ok tai jopa mukavaa, jos teille tehtäisiin vastaavaa?
kun oletin, että jonkun perhe on ollut onnettomuudessa, puolet porukasta sairaalassa, lisäksi kotona tulipalo ja koira tukehtunut puruluuhun aattoiltana.
Tympeältähän tuo kuulostaa, ap, mutta olisko niin, että sullakin on ollut hieman liikaa paineita ja olet stressannut niin pahasti, että olet pää poksahtamaisillasi ja siksi mittasuhteet pielessä? On sitä pahempiakin murheita ihmisillä, aika pieneltä kuulostaa. Kun vaikka miettii tuota 5 vuoden takaista tapaninpäivää.
kun lukee vastauksia joita ap:lle annettu, niin huomaa jotenkin kuinka ahdistuneita kaikki ovat, surullista. Ap:n potutus on aivan yhtä oikeutettua kuin muidenkin, oli sitten kyse Sunamista tai syöpäsairaasta lapsesta. Älkää kuulkaa moittiko ja ruikuttako omaa pahaa oloanne ja potutustanne,se kuultaa kyllä vastauksistanne selvästi läpi. Antakaa muidenkin kokea potutusta se ei ole kenenkään yksinoikeus.
siis ymmärrän kyllä, että ottaa tosi rankasti päähän. Ruokien lisäksi tietysti kun on orientoitunut vieraiden tuloon ja varmaan kaikki suunniteltu ja aikataulutettu niitten mukaan. Mutta siis kun kerrot että soitit aattona perään, kun appivanhempia ei kuulunut. Ja sitten Tapaninpäivänä selviää, että teitä odotettiinkin pohjoiseen?
Siis ettekö jutelleetkaan aattona puhelimessa mitään vai miten on mahdollista, että moinen kommunikaatiokatkos on voinut vielä jatkua tuon puhelun jälkeen?
Ehkäpä ne miehen sisaruksetkaan eivät ole tienneet, että heitä ihan oikeasti odotettiin teille kylään?
Muutamalle muulle vastaajalle: Kukaan ei voisi ikinä valittaa mistään mitään, jos pitäisi aina huomioida, että jollain on paljon suuremmat murheet. Sittenhän tämäkin keskustelupalsta olisi ihan tarpeeton. Vai kuka jaksais kommentoida mielipiteitä vaippamerkeistä ja tiskirättien väristä?
Ei taida informaatio kulkea teiden perheessä =) No ei se mitään, ei meidänkään perheessä.
Mun on jotenkin vaikea sanoa suoraan velipojalle, ettemme todellakaan halua viettää joulua hänen ja perheensä kanssa.
Kyllä mun velipoika on mulle tärkeä, mutta meidän perheet on niin erilaiset, että aikamoista takkua se yhteinen joulu on... =)
Yleensä keksin tekosyyn. Joskus ollaan käyty syömässä, ja sitten lähetty kiitämään mahdollisimman pian.
Tässä hiukan syitä, jotka olen kertaalleen kyllä hänelle kertonut kasvotustenkin, mutta kun ei tajua niin ei tajua
- niillä on karmea rakki, ja mulla vuotaa silmät ja nenä vielä seuraavinä päivinäkin
- ottaa vaimonsa kanssa viunaa, ja nousuhumalaisiakin on vittumaista katella ja kuunnella
- vaimonsa tupakoi ja haisee kokoajan sille syöpäkääryleellensä
- ruokatottumukset ei oikein kohtaa, eikä vieraiden oikein ole kohteliasta omiakaan ruokia tuoda (varsinkin kun ne olisi "samoja" ruokalajeja, mutta eri makuisia)
Kutakuinkin samat syyt lienee vanhemmillani, jotka nekin välttelee joulukutsua sinne päin. Kornin asiasta tekee se, etteivät he ole yhtään sen halukkaampia jouluna käymään vanhempieni luona ja tekosyitä keksivät kuten mekin. Yleensä syynä "koiraa ei voi jättää yksin" vaikka kyllä sen mielellään kenneliin tms. hoitoon muistaakseni veivät kun veljeni vaimon vanhemmilla olivat aikoinaan jouluna.
Meinaatko että jos jollain muulla on isompia murheita, ei saa valittaa? Eli miksi joku syöpäsairaan äiti ruikuttaa, jos toinen lapsista on kuitenkin terve, niinkö? Tää nyt oli ap:n ketju, jokainen kantakoon omat taakkansa. Tuskin ap väheksyy sitä että murehtii omia, pieniäkin murheitaan.