Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä tarkoittaa keskiasteen kehitysvamma?

Vierailija
25.10.2009 |

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskiasteinen kehitysvamma? Se on kehitysvammaisuuden luokitusta...lievästi kehitysvammainen,keskiasteisesti kehitysvammainen ja vaikeasti kehitysvammainen...

Vierailija
2/12 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se on keskivaikea. Eli kuten edellinen vastaaja jo vastasi että on lievä, keskivaikea ja vaikea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu,käytetään keskivaikea ja keskiasteinen termiä =)

terv kakkonen joka on kehitysvamma työssä

Vierailija
4/12 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa esim. lukea ja seuraa lehdistä ajankohtaisia asioita, mutta ei kykene elämään itsenäisesti. Tunne-elämä melko kypsymätöntä.

Vierailija
5/12 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taitava nuori nainen mutta en pärjänyt koulussa joten minulle todettiin viisi vuotiaan keskiasteinen älyllinen kehitysvamma mutta syy siihen oli minun äitini äiti joka yritti tapaa mutta pudottamalla. Mutta silti kävelen ja näihin elämästäni ja oon kihloissa ja onnellinen

Vierailija
6/12 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskivaikea kehitysvamma ja on paniikkikohtausia olemassa en pysy kirjoitamaan enkä lukea itse minun täytyy autaa aina ja kouluissa on henkilökohtainen ohjaaja kuljen aina matkat taksilla psyykkinen voinin vuoksi aina valvoja täytyy olla siel missä hän on ☺☺

Terveisin tyttären Äiti ja tytär

Vierailija
7/12 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on suorittanut vain keskiasteen tutkinnon

Vierailija
8/12 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim useimmat downit ovat keskiasteisesti kehitysvammaisia.

Vierailija
9/12 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiverto ihmisillä on äö jossain 90-100. Lievä kehitysvammaisuus on kuulemma silloin, jos äö jää alle 70. Jos äö on alle 50 on keski-vaikea. Vaikea taas alle 30. Syvä merkitsee jo, sitä että olet kasvi. Vaikea ei osaa luultavasti puhua tai ymmärtämään puhetta kunnolla. Motoriset taidot ovat heikot. Keski-vaikea osaa puhua joten kuten ja ymmärtää puhetta. Motoriset taidot kohtalaisen. Lievä taas ymmärtää paljonkin asioita. Puhuu hyvin ja ymmärtää puhetta lähes vaikeuksitta. Motoriset taidot hyvät.

Vierailija
10/12 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi, Sallassa, Suomussalmella, Nurmeksessa tai vaikkapa Kajaanissa paikallisen väestön lapsena syntynyt on lähtökohtaisesti keskivaikea tapaus.

Näin jos muuta diagnoosia ei ole. Vaikka Sallantauti.

Vierailija
11/12 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen taitava nuori nainen mutta en pärjänyt koulussa joten minulle todettiin viisi vuotiaan keskiasteinen älyllinen kehitysvamma mutta syy siihen oli minun äitini äiti joka yritti tapaa mutta pudottamalla. Mutta silti kävelen ja näihin elämästäni ja oon kihloissa ja onnellinen

minulakin on keskiastenen älylinen kehitysvamma.ollen omatoiminenn nuori nainen

Vierailija
12/12 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin-greta on siis vaikeasti sellainen, jos keskitasoiseenkin vaaditaan yli 30.