***LOKAVAUVAT 2011*** kesäkuussa
Kommentit (37)
niiiin upee ilma ja mulla iltavuoroa pukkaa.
tälleen ilkeesti tossa ajattelin et jos syyskuun alussa alkaa ä-loma niin jos nyt jäisin pois saikulle niin saisin täyen palkan kuiten äitiysloman alkuun, eikse ollu jotain 3kk ett saa täyen palkan sairaslomalla. on toi mummojen nostelu kuiten vaan niin rankkaa. mutt toisaalta kun olin kaks vk kotona toss pari vk sitte niin kyllä oli tylsää. ei tietenkää pitäs ittee ajatella vaan et miten ois pienel hyvä..
vaatteiden osto sitten räjähti oletetusti käsiin r-ultran jälkeen, jo on vaaleenpunasta villatakkia ja bodya sun muuta kaapeissa. ens viikolla haen kyllä vaunut, kaukalon sun muut :))
meillä oli rv tasan 21 ja painoa pienellä tyttölöisellä 394g, mitenkä muilla ?
mun tosiaan pitäs lopettaa noi sokerisysteemit mut kun on niin heikko ;)
nyt ostin kyllä porkkanoita taas kaapit täytee, niitä rouskutellaan.
äläkä vaniliini ees puhu turvotuksesta, mä niiiiin pelkään sitä kun en tiedä yhtään mitä se on :D mummoilla kesäsin nilkat turpoo mut oon kuullu vähän muunlaisia kauhutarinoita odottajiin liittyen :D
Minulla jalat ovat jo nyt nilkoista alaspäin niin pinkeät, että kengät menevät kiskomalla jalkaan. En tiedä, mitä laitan kohta enää jalkaan, jos tämä jatkuu tällaisena. :)
Vatsa kasvaa hyvin. Rakenneultrassa tyttö arvioitiin 70 grammaa ikäisiään suuremmaksi. Minusta aika paljon. Jännä nähdä, tasoittuuko matkan varrella. Sokeri maistuu täälläkin. Varsinkin nyt, kun on remontti ja muutto käynnissä, tekee mielellään vähän "hemmottelua" itselleen herkuilla. Valmiissa kodissa alkaa kurinpalautus. (Niin ihan varmasti... :D)
Olo on yllättävän hyvä. Väsyttää paljon, mikä tekee itkuherkäksi. Mies pyörittelee päätään, mikä kaikki saa pillahtamaan itkuun. Onneksi tätä on vaan kotona.
Meilläkin vauva potkii tasaisesti, jota jo odotteleekin hiljaisempina hetkinä. Ja usein asettuu vatsan vasemmalle puolelle. Siellä on suurempi kohouma kuin oikealla. On aika jännä piirre. :)
meillä oli tosiaan keskiviikkona rakenneultra ja pieni pojan pallerohan se siellä köllötteli
Siis ei oo totta, mää kauhean novellin kirjoitin niin yksi lause tuli. voi jestas lähtee järki. No pikauusinta... painoarvio oli 364g eli vastasi viikkoja. Lääkäri meinasi että sukupuolesta ei voi erehtyä, niin kovasti vehkeitään esitteli :). Ihana saada poikakin. Aika paljon tullut täällä poikauutisia tähän mennessä?
Heihän se piti alkaa esikoisen pieniä vaatteita penkomaan ja ottaa sieltä erilleen ne mitkä käy pojallekin. Kaikki vaaleanpunaiset ja muuten tyttömäiset meneekin sitten kaverille joka odottaa kaksoistyttöjä. Voi että ne vauvat voikin olla pieniä kun niitä vaatteita kattoo, ei muka enä muista vaikka esikoinenkaan vielä kahta :). Mutta nyt on lähdettävä muihin hommiin. Palaan taas joskus kirjoittamaan lisää ja toivon että sitten julkaistaan kaikki kirjoittamani :).
terveisin Eve rv 21+1
Kiva että täällä porukka on aktivoitunut kirjoittelemaan... :)
Mirr, kirjoituksestasi päätellen olet hoitoalalla, kunta- vai yksityisellä? Itse olen kunta-alalla ja just kanssa selvittelin noita sairasloma-juttuja... 60 päivää vuodessa sairaslomaa saa vielä täyden palkan (eli 2 kk), sitten tippuu niin että saa 2/3...
Itse sovin esimiehen kanssa jo, että en enää kesäloman jälkeen mene töihin vaan haen sairaslomaa loppuajaksi ennen äitiysvapaan alkua... Eli mulla töitä enää heinäkuun loppuun! :) Kyllä toi vuorotyön tekeminen alkaa jo nyt olla raskasta, varsinkin kun on aika paljon yhden päivän vapaita, jolloin ei ole aikaa levätä kun pitää hoitaa kaikkia kotihommia yms. mitä ei työpäivän jälkeen jaksa tehdä...
Mulle on tullut "omituinen" vaiva, tai siis terkkari ei ollut tietoinen tällaisesta lainkaan... Siis vasemman polvenseutu on iholtaan "tunnoton", ja kun seisoo/kävelee vähänkin pidempään koko polvi puutuu...Netistä katoin, että joku hermo puristuksissa jossain ja ainut hoito vaivaan on aiheuttajan poistuminen, elikkäs tuo loppuu sitten kun ei ole enää raskaana... :( Illat varsinkin on kauheita töissä, kun ei tarvii kun nousta seisomaan niin polvi on puuduksissa...kunhan ei pahenis tästä, sit ei kyllä pysty olemaan töissä sinne heinäkuun loppuunkaan...
Kovasti meillä odotellaan rakenneultraa, johon reilu viikko vielä... :) Saadaankohan tietää kumpi on tulossa? Olen koko ajan ajatellut että haluaisin tietää, mutta nyt jotenkin tullut sellainen olo että olishan se kiva pitää yllätyksenäkin... :)
Hyviä vointeja kaikille! :)
Pauge ja "Reino" 19+0
Kiirettä piisaa enkä ole taas aikoihin tänne kirjoitellut. Lueskellut toki olen pikaisesti teidän kuulumisia :)
Paljon on lokakuun poikia tiedossa :) Meillä oli pari viikkoa sitten rakenneultra ja vauva oli hieman viikkoja pienempi. Ei kuitenkaan huolestuttavan paljon, joten mihinkään surantoihin ei tässä vaiheessa ruveta. Ja sukupuolikin selvisi, meille tulee tyttö :)
Kaikenlaista vaivaa näkäjään alkaa odottajilla olemaan, kurjaa. Mulla alaselkä ja vatsa kipuilevat päivittäin. Supistelujakin tulee herkästi ja välillä rauhallinen kävelykin aiheuttaa niitä. Töissä olen toistaiseksi pystynyt olemaan ja vielä olisi kesälomaankin aikaa 2kk. No, täytyy ajatella ennenkaikkea vauvaa ja tarvittaessa hakea vaikka saikkua. Se vaan tuntuu olevan kova paikka mulle kun aiemmin olen pystynyt olemaan töissä äitiyslomaan saakka.
Mutta ihanaa kun aurinko paistaa jo lämpöisesti :) Mä niiiin odotan kunnon helteitä, rakastan lämpöä. Vielä ei turvottele (kop kop), joten olo ei siltä osin ole tukala ja jaksan touhuta pihatöitä silloin kun ei ole kovia kipuja.
Voikaahan hyvin ja ihanaa kesää kaikille!
Rupis rv 22+3
PAUGE :)
hoitoalalla joo, ja yksityisellä puolella. työsuhde alkoi viime vuoden lopulla ja olin lukevinani meidän tessistä ett 3kk-1v työsuhteella täysi palkka maksetaan vaan 28pv sairaslomalla ? en tiedä, pitää ens viikolla kysellä neuvolatätiltä kun on käynti siellä ja on ne kela-asiat. ukkokin tulee mukaan, minä harapää muista kuiten tai tajua mitään niistä :) ekaa kertaa tulossa siis mukaan, ei siellä ole mun mielestä mitään ihmeellistä ollu, ultrissa on tietty ollu.
saikulle jäin tänään, ei kestä selkä nostelua ja nyt vielä issias-vaivaa, voi jestas kun ei tiiä itkiskö vai nauraisko kun ei pääse sohvalta ylös.
masutuntemuksetkin taas lisääntyivät pitkän putken jälkeen, taas vaan särkee ja supistelee. mälsää. nyt vkl terkkarin todistuksella ja ma työterveyteen lääkärille kun ei neuvolalääkärissä oo tilaa. inhottaa jotenkin valittaa mut kun itellä semmoin olo ettei jaksa töissä niin ...
heinäkuun puolessa välissä olisi vasta kesis.
mulla siis rokkibeibistä tulossa kaikki hankinnat ja tänään kannoinkin jo kotiin kaukaloa ja sitteriä .. vaunut ja muut haen ens viikolla varmaan, ihanaa :)
Pitkästä aikaa tänne kirjottelen. Lukemassa käyn näitä juttuja aika usein, mutta oon vaan niin laiska kirjottaja :) Kiva että täällä on porukka aktivoitunu ja kirjotuksiaki tullu lissää. Liekkö niin seesteinen vaihe raskauessa ollu nyt, ettei kellään oikeen mitään kummosempaa kirjotettavaa :)
Ihana kuulla noita ultrakuulumisia. Meijän pitäs vielä ens viikkoon jaksaa oottaa, että taas päästään näkemään pikkunen :)
Ei oo tosi, ummet ja lammet kirjotin ja nuin vähän julkas.. no joskus paremmalla ajalla uusiksi..
Someone ja masuasukki 19+6
Tänään on kyllä sellainen helle, että samalla nauttii mutta on se kyllä osittain tukalaakin. Täällä ei ole turvotuksia vielä havaittu, toivottavasti ei tulekaan.
Neuvolassa tuli tänään käytyä. Kaikki oli pojalla hyvin ja mukavasti oli kasvanut. Saatiin kelaa varten todistus raskaudesta, jotta saisi niitä päätöksiäkin sitten piakkoin. Paino oli taas noussut, oli nyt 51,1. Kamalaa mikä tahti. Toivottavasti ei ihan hirveästi lähde nousemaan. Melkein neljä kiloa tullut lisää raskauden aikana. Hui!
Seuraava neuvola sitten heinäkuun puolen välin paikkeilla. Aika menee niin nopeasti että kohta sitä ollaan jo synnyttämässä. Nyt sitten kauppareissulle, kaapit ovat tyhjyyttä täynnä.
Vaniliini 23+0
ja taas tulisi lokakuulle yksi poika lisää :) Ei pitänyt edes kysyä sukupuolta, mutta sattui näkymään niin hyvin vehkeet jalkojen välissä...
Muuten kaikki oli hyvin ja vastasi viikkoja 21+4 eli viikon verran edellä menee. Oli kyllä kiva nähdä pikkuinen vaikka ei sivuprofiilia suostunutkaan näyttämään.
Nyt on näköjään helteiden myötä alkanut jalkojen ja käsien turvotuskin. Se ei ole kovin mukavaa, vaikka muuten olo onkin kaikin puolin hyvä.
Tikkuakka 20+4
Itselläni asiat ei taaskaan mene niinkuin olisin toivonut.
Vaikean alun jälkeen tulevan lapsen isän kanssa palattu yhteen ja ajateltu yrittää "perhe-elämää", mutta kuinkas kävikään...reilu kuukausi on keritty yhdessä asua kun hän haluaa muuttaa jo pois.
Ei jotenki vaan jaksais näitä tämmösiä pelleilyjä enää tässä vaiheessa. Hänellä kuoli kuulemma viimeisetkin tunteet minua kohtaan ku laitoin rajoituksia hänen elämälleen...todellisuudessa rajoitukset ovat aivan inhimillisiä eli etten haluaisi että hän joka viikonloppu on ryyppäämässä, jos kuitenkin menee niin tulisi edes kotiin yöksi (useampana viikonloppuna jäänyt yöksi johonkin mihinilie ja ainakin kerran ollut toisella naisella yötä), luottamus oli miinuksella jo ennen yhteenpaluutakin (pettämisten ja valheiden vuoksi) joten pyysin myös ettei olisi tiettyjen naisten kanssa tekemisissä (lupasi, mutta salaa kuitenkin ollut, yötäkin toisella...). Joka viikonloppu hän myös luvannut että ensi viikonloppuna hän ei mene ja juo...mutta tyhjiä lupauksia olleet...
Ja näiden rajoitusten takia tunteet on kuollut minua kohtaan ja minua haukutaan natsiksi. No voihan toki olla että olenkin sellainen, mutta tuntuu kyllä hullulta jos muut naiset hyväksyy oman miehensä "sinkkuelämän" raskausaikana.
Viime viikolla tuli ekat supistuksetkin, en tiedä johtuiko stressistä vai onko normaalia...olen aivan voimaton ja lopussa. Olisin halunnut että meistä tulee perhe ja voitaisiin yhdessä kokea kaikki asiat...mutta ei. Pelottaa vähän kun lapsi on ensimmäinen niin kaikki on uutta ja outoa. Nyt pari päivää kuitenkin sairaslomalla töistä että saa hengähtää...
Mutta ensi viikolla neuvola-aika sekä rakenneultra ja jännityksellä odotan sitä päivää jos sattuisi selviämään kumpi tulossa
Vanilliinilla oli paino noussut nelisen kiloa, se on kyllä vähän mun mielestä. Toissapäivänä kiipesin pitkästä aikaa vaakaan ja mulla painoa on kertynyt tähän mennessä jo melkein 6kg!? Kamala tahti ja nyt on pakko ruveta kontrolloimaan herkuttelua :( Aiemmissa raskauksissa mulla paino on alkanut kohoamaan vasta rv25+ jälkeen, joten mahtaakohan musta tulla kunnon maitovalas...?
Eilen mulla oli kaksi kovaa ylämahan kipukohtausta. Tuntui kuin vanne olisi kiristänyt tiukalla ylävatsan kohdalla. Hengittäminenkin sattui ja huomasin myös, että maha kovettui samalla niin kuin supistaessa. Yritin soittaa neuvolaan, mutta se on kiinni loppuviikon. Työkaveri arveli kohtausten olevan voimakasta närästystä ja seurailen sitä nyt ja jos vielä uusii, soitan vaikka synnärille varmuuden vuoksi.
Muuten vointi on suht hyvä eikä helle haittaa lainkaan. Mulla on viimeinen raskaus kyseessä, joten tuntuu jo vähän haikealta. Mutta toisaalta odotan jo kovasti syksyä ja pikkuisen näkemistä ja sitä vauvantuoksuista arkea :)
Voikaahan hyvin ja juokaa paljon! Nautitaan nyt tästä lämmöstä kun kohta taas viilenee. Ihanaa viikonloppua!
Ja Noora, voimia kovasti vaikeaan tilanteeseen! Mielestäni sinun kannattaa nyt unohtaa koko mies ja keskittyä omaan jaksamiseen ja vauvan kasvattamiseen. Parempaa kesän jatkoa :)
Rupis 23+3
Noista painonnousuista, mulla viikkoja nyt 21+1 ja paino noussut lähes 10kg!! Apuva... Osan kyllä pistän turvotuksen ja istumatyön piikkiin, mutta pakko alkaa kyllä skarppaamaan. Esikoisen aikana tuli yhteensä 14kg. Ja nyt ollaan vasta puolivälissä... Sen kyllä tunnustan, että lenkille en oo jaksanut joka ilta lähteä. On ollut niin poikki töiden jälkeen ja ilta mennyt herra 1v 8kk perässä juostessa.
Ultrassa käytiin viikko sitten. Koitin sukupuolta kysellä ja kätilö yrittikin sitä kovasti katsoa. Vauva vaan sattui olemaan sellaisessa asennossa, ettei ihan varmuudella saatu sukupuolesta tietoa. Pojan vehkeitä ei kuulemma näkynyt, sanoi että veikkaisi tyttöä :) Jos näin on niin, sitten olisi tasapuolisesti edustettuna molemmat sukupuolet meidän huushollissa ;)
Isäntä ollut tämän viikon kertausharjoituksissa. Etukäteen stressasin aika paljon yksinäisiä iltoja pojan kanssa, mutta yllättävän hyvin on viikko kuitenkin mennyt. Nostan kyllä hattua kaikille yksinhuoltajille! :)
Istukka on tässä raskaudessa etuseinämässä, ja sen vuoksi liikkeet ei vielä kovin hyvin tunnu. Sain onneksi serkulta kotidopplerin lainaa, että voi sitten sydänääniä kuunnella, elonmerkkejä :)
Koittakaahan jaksaa näillä helteillä! ja tsemppiä Nooralle, unohda tuollanen äijä ja keskity omaan ja vauvan hyvinvointiin :)
Mariapuuro 21+1
täällä mittarissa +32, ei enää kyll hotsita istuu terdel ja lukee, voi kukkuu.
mulla viikko saikkua takana ja viikko viell eessä, jälleen supistuksia mutt nyt lisänä issias. vaik on tullu levättyä niin ei toi selkä oo mihinkää parantunnu, kova paine tuntuu alaselässä koko ajan. ei hotsittais mennä töihin enään, on sen verran rankkaa toi mummojen nostelu. terkkari suositteli, mikähän se oli, si-vyö ? tms. jos maanantaina hakis ja kokeilis. ei kyllä kotiinkaan vielä tekis mieli, mutt jos ois töissä vaikk jotain kevyempää hommaa, pitääpi jutella esimiehen kanssa.
tänään rv 22+4 ja neuvola, nyt lähti sit meikäläisenkin paino nousuun. +2kg tullu kuukaudessa, onneks tippu sillon alkuun sen kuutisen kiloa ;) mulla herkkuna vanukkaat, ai että. ja porkkanat, ja hyvin tehdyt leivät, eli salaattia salaattia ja makkaraa ja kurkkua, voi nami. ja tottakai perus grillilihat : )
kyselin terkkarilta myös liikkeiden perusteella annetusta lasketusta ajasta kun kiinnostuin siitä työkaverien puhuttua, mulla siis laskettu aika menkkojen perusteella 10.10 ja liikkeiden mukaan jo 20.9 :D aloinkin jo tuntemaan ne 17vk alussa.
hassunnäköstä kun pienellä tuntuu olevan jo kovat voimat, näkyy selvästi ulospäinkin kaverin myllytykset. ihanuus. jos on kovin meteliä niin tyttönenkin osallistuu ja sit kun ollaan kaksin ja on hiljaista niin hän nukkuu.
ja noora ! asetat nyt itses ja vaavin kaiken muun edelle, jos ei ukko tajua mitä menettää niin menkööt !
Ultra uutisia: Käytiin torstaina ultrassa ja paino 327g ja ei saatu selville kumpi tulee, pötkylällä kokoajan nyrkki, jalka tai joku muu edessä. Tyttöä veikkas mut sanoi et tilanne kuitenkin 50:50. Istukka ei oo enää kohdunsuun päällä mutta liian alhaalla edessä ja kontrolliultraan Tayssiin noin rv30.
Turvotusta ei oo vielä tullut onneks, edellisestä tuli rv 24-40+3 1kg-2kg/vko.. Paino oli tippunut 800g kun kävin aamupainon katsomassa. eli ei grammaakaa oo tullut :) ihanaa!
Oikeaan jalkaan tullut suonikohjuja paljon ja lisääntyy päivä päivältä uus harmi :( arpia ei oo tullut lisää, ainakaan vielä :)
Onneks ens viikolla vähän viileämpää keliä niin voi taas lenkkeillä vaikka syke ei saakkaan nousta enää lääkärin käskystä yli 140 :)
Aurinkoista kesää ja kirjoitelkaa kuulumisia niin pääsee lukemaan :)
Luru + Pötkylä 20+1
tämä mamma passitettiin tänään sairaslomalle,4 viikkoa eli kesäloman alkuun asti, kaikkea pientä vaivaa rupeaa jo olemaan, jalat turvoksissa kuin tolpat, nivuset jomottaa,selkä välillä tosi kipeä, veren paine korkeahko ja mun työ vanhusten parissa kuitenkin aika raskasta,lääkärin mielestä nyt vaan kannattaa ottaa rennosti ja nauttia raskausajasta... jaa mitäs sitä rupeisi nyt hommailemaan? meinasin huomenna ainakin mennä shoppailemaan vauvakamaa,pinnasänkyä ym.
Oon koittanu koluta koko sivuston jos löytyis lokavauvan odottajia, mutta nyt vasta pisti silmään. Jotenkas täällä olis vielä yks onnekas, la on 16.10 ja kovasti niitä päiviä jo odotellessa :) Olen 18v, syyskuussa ennätän vielä 19v ottaa mittariin, ennen esikoisen pullahdusta maailmaan.
Ultrassa on käyty ja kaikki on mennyt hyvin, siellä veikattiin tytöksi, muttei vielä varmaksi uskaltanut sanoa. Painoa on itselleni ruvennut kertymään nyt noin nelisen kiloa. Massu on jo hirvittävän iso, joten saapas nähdä kuinka valas sitä on sitten viimeisillä viikoilla. Nyt on siis rv 22+1.
Hyvää kesää kaikille odottajille! :)
Heippa! Eilen oli meillä rakenneultra. Kaikki oli oikein mallikkaasti, painoarvion + muiden mittojen mukaan vastasi päivälleen viikkoja! :) Tarkka poika siis tulossa... Tosiaan, vielä huoneeseen mentäessä miehen kanssa vaihdettiin silmäyksiä että kysytäänkö sukupuolta vai ei... Ei sitten tarvinnut oikein edes kysyä kuin varmistukseksi kun vehkeet oli niin komeasti esillä! :D Kätilö nauroi että meinasi olla jo vaikeata salata jos ei haluttaiskaan tietää, niin kovasti halusi jalkoväliään esitellä joka kuvakulmasta!
Puoli tuntia saatiin ihailla kaveria ja kätilö tutkaili kaikenlaista "ylimäääräistä", mittaili suonten virtauksia yms. Oli kyllä kaikenkaikkiaan ihana kokemus ja mukava kätilö...Vähän pelkäsin että on joku hirmu, joka vaan kattoo mitä on pakko... Istukkaa tutkittaessa meinasin hieman huolestua kun alkuun näytti siltä että on kohdunsuun päällä...vessareissun jälkeen näkyi kuitenkin paremmin ja ei ole syytä huoleen, loppuu ennen kohdunsuuta. :) Selvisi sekin, miten olen voinut tuntea liikkeitä niin aikaisin, kun istukka on ihan takaseinässä! :)
Liikkeitä olen alkanut tuntemaan päivittäin, se on valtavan helpottavaa! Toisaalta jos yhtäkkiä huomaa että tänään ei ole tuntunut niin huoli tulee... Mutta eihän niitä vielä kaikkia tunnekkaan, ultrassakin näkyi sellaista monotusta mutta mitään en tuntenut...
Helteet otti koville, pyörtyminen oli pari kertaa lähellä alhaisten verenpaineiden vuoksi...Kätilö käski syömään salmiakkia! :D
Nautitaan nyt näistä viileistäkin ilmoista, kyllä ne helteet sieltä vielä tulee... :D
Pauge+"reiska" 20+4
Huomenna lähteekin sitten virallisesti kesäkuu käyntiin. :) Ihanaa kun se kesä tulee! Tänään onkin luvattu aika lämpöistä ilmaa. :) Lähdetään tytön kanssa kaupungille mamman ja kummitädin kanssa tässä aamupäivällä. :)
Täällä olo ihan hyvä, kova potkija on tämä poika. :) Onhan se hyvä tietää että kaikki on kunnossa. Masu on kasvanut ihan hirveästi, saa nähdä millianen pötsi sitä on loppuraskaudessa jos alkaa tätä vauhtia kasvamaan. Öisin on alkanut närästys vaivaamaan ja sen seurauksena välillä oksennus tulee. Viime yönä taas heräsin närästykseen ja hirveään pahoinvointiin ja siinä sitten pompin hereillä tunnin verran ja koitin juoda maitoa lieventämään. Vatsakin oli lopulta sitten vähän löysällä, ainakin helpotti olo vessassa käynnin jälkeen. Esikoisesta ei ollut tällaista.
Esikoinen lähti kävelemään tuen kanssa muutama päivä sitten. Nyt se kärryttelee taaperokärryjen kanssa innokkaana. Toivonkin kovasti että lähtee kävelemään ennenkuin pikkuveli syntyy, siltä alkaa kyllä onneksi näyttämäänkin! :)
Viikonloppuna olisi serkun ylioppilasjuhlat. Ihan mukavaa mennä vähän sukulaisia näkemään. :) Saa pukea meidän tytönkin pikku-prinsessaksi. :)
Hyvää kesäkuun alkua kaikille! Kasvatelkaa masuja ja juokaa paljon! :) Turvotuskelit lähtestyy! :D
Vaniliini 22+0