Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkäikäinen on teidän mielestä esiteini???

Vierailija
30.05.2011 |

Esimerkiksi,täällä on usein aloituksia miten "meidän esiteini" ja pidemmälle lukiessa käy ilmi et kyse on 8-9- vuotiaasta.Mun mielestä 9- vuotiaskin on täysi lapsi.Ei ole esiteini eikä esimurrosikäinen vaan lapsi.Mun mielestä esiteini,jos sitä sanaa pitää käyttää on 12 vuotias.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä juuri nyt 12-vuotiaasta. En aiemmin, koska silloin oli mielestäni lapsi. Nyt huomaa selkeitä orastavia murrosiän piirteitä.

Vierailija
2/18 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua huvittaa suuresti että tuo mun pian 9v tyttö olis muka jokin esiteini, joka kuskaa nukenvaunuja ulos ja leikkii muutenkin kavereiden kanssa aivan lasten leikkejä vielä :D joo esiteini on mulle vasta joku 12-13v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten kun alkaa tulla ekoja merkkejä murrosiästä.

Vierailija
4/18 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi sanoa tarkkaa ikää. Oma 9-vuotiaani on elvästi esiteini; henkiset muutokset, mielialan ailahtelut jne ovat jo alkaneet. 11-vuotias taas on jo teini; rinnat kasvaneet jne. Johan se on normaalia että menkat alkaa 9-vuotiaana, sanotteko tällaistakin lapseksi?

Vierailija
5/18 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos koko sana on edes tarpeellinen.

Vierailija
6/18 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yleensä sen ikäiset on kyl ihan lapsia vielä oli sit kyse pojista tai tytöitä. Ainjakin mun 9v tyttöni kaverit on kaikki ihan lapsia vielä. Tosin on pari tyttöä jotka yrittävät kovasti olla pikkupissiksiä mut sen huomaa selvästi olevan vaan jotain roolia jota ihannoivat :D tuolla noi ulkona leikkii täysillä vielä eikä merkkiäkään mistään muutoksista!

Vierailija
7/18 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esiteiniys alkaa oikeesti joskus 12v ja teini on sit joskus 14v.

Vierailija
8/18 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta noin äkkiseltään 9-12 -vuotias. Sitä vanhempihan on jo periaatteessa teini.

Vierailija
9/18 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei todiaan ole ihan yleistä että 9v lapsella alkais menkat!

vaan että se on NORMAALIA. Minustakaan silloin ei voi enää puhua lapsesta vaan on murrosikäinen/teini.

Vierailija
10/18 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla jo jotain murrosiän merkkejä alkaa olla ilmassa.

Vierailija
11/18 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/18 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaukana teinistä :D vai kuuluuko teiniyteen leikkiminen kuinka tiiviisti vielä? Normaali 9v kyllä leikkii vielä paljonkin!

Vierailija
13/18 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ei se 9v tosiaan mikään esiteini vielä ole. Alkaa olla sitä joskus 12v eteen päin ja sit teini joskus 14-15v...ihan noin kun maalaisjärjellä ajatellaan. Kovasti vaan tykätään lokeroida lapsia ja tehdä heistä mahdollisimman pian aikuisia.

Vierailija
14/18 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kavereidensa kanssa ja ovat kyllä ihan lapsia vielä :D onneksi! En voi parhaalla tahdollakaan kutsua vielä esiteiniksi!

Vierailija
15/18 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esiteini on siten ymmärtääkseni alle 13-vuotias.

Minusta sitten murrosikäinen tarkoittaa eriä kuin teini tai esiteini. Oma, nyt 11-vuotias, on ollut murrosikäinen jo pari-kolme vuotta. Ihan fyysinen murrosikä on alkanut jo varmaan eka- tai tokaluokalla rintojen kasvulla jne.

Yleisesti vältän käyttämästä ilmaisua esiteini. Joskus taas mieluummin kerron lapseni olevan murrosikäinen kuin että kertoisin hänen olevan sen ja sen ikäinen.

Vierailija
16/18 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä rinnat kasva eivätkä ne käyttäydy kuten teinit...joskus musta tuntuu että se asia on vanhemman omassa päässä eli kun koulu alkaa niin vanhemmat alkaa pikkuhiljaa ohjata lasta tiettyyn suuntaan. Samaa sanoi lapseni opettaja kun koulu alkoi. Hän sitä surkutteli kun eräät vanhemmat eiväåt anna lapsen olla lapsi vaan lelut jätetään ostamatta ja aletaan ostaa pissivaatteita...

Vierailija
17/18 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne vanhemmat, jotka jättävät lelut ostamatta ja pukevat pissisvaatteisiin lapsensa, kauhistelevat suureen ääneen muilla vanhemmille, kuinka aikaisin heidän pissiksensä onkaan kehittynyt ja kuinka aikaisin lapset aikuistuvat nykyään.

vielä rinnat kasva eivätkä ne käyttäydy kuten teinit...joskus musta tuntuu että se asia on vanhemman omassa päässä eli kun koulu alkaa niin vanhemmat alkaa pikkuhiljaa ohjata lasta tiettyyn suuntaan. Samaa sanoi lapseni opettaja kun koulu alkoi. Hän sitä surkutteli kun eräät vanhemmat eiväåt anna lapsen olla lapsi vaan lelut jätetään ostamatta ja aletaan ostaa pissivaatteita...

Vierailija
18/18 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 11v kesällä 12 ja en oo leikkiny vuoteen ja murros ikäkin jo alkanu ni en kyl tunne itteeni enää lapseks