Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

synnytyskivut ja mies

Vierailija
30.05.2011 |

Ei ne suunnitelmat aina mene niinkuin elokuvissa. Meinaan synnyksestä tässä pikku juttu vain on.

Aina pitää suunnitella että kuinka sitä kipua hellitetään. Vaikkapa niin, että mies tuo kylmän pyyhkeen otsalle taikka niin, että hän hieroo selkää.

Minä suunnittelin myös tuommoisia.. mutta kun synnytys oli sitten käynnissä - en antanut miehen koskea ollenkaan itseeni! Se tuntui pahentavan kipuja. Ja mitään pyyhkeitä ei tarvinnut edes esitellä minulle. Sitten kun puskin vauvaa ulos, en huomannut että mitä se mies teki siinä sivussa. Kysyin oikein, että mitä teit.

: )

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama täällä:-)Olin keskittynyt vain ja ainoastaan itseeni, mikään muu ei ollut silloin huomionarvoista.

Vierailija
2/6 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riitti, että mies oli vieressä ja saatoin katsella häntä, tuli turvallisempi olo. Kun muuten siinä oli kaikkien niiden laitteiden ja johtojen ja tippojen keskellä, niin oli hyvä, että oli yksi turvallinen asia, mitä katsella :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purin kipua puhumalla. Kenelle muulle sitten olisin supistuksen tullessa puhua pälpättänyt kuin miehelle? Vaikka hän ei kanniskellut pyyhkeitä tai hieronut selkää, niin tieto siitä, ettei ole yksin vieraiden ihmisten keskelleä, lohdutti. Oli myös ihana puristaa lämmintä, tuttua kättä ponnistaessa vauvaa ulos.

Vierailija
4/6 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän pitää mua kädestä kiinni kun tarvin häntä. Ja sen teki. =) Sain puristaa niin lujaa kun pystyin ja huutaa ja karjua (sattu!!!! kivunlievitys ei toisessa synnytyksessä toiminut) ja mies oli silti siinä. Lähellä. Katselemassa oman lapsensa syntymää.

Vierailija
5/6 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän pitää mua kädestä kiinni kun tarvin häntä. Ja sen teki. =) Sain puristaa niin lujaa kun pystyin ja huutaa ja karjua (sattu!!!! kivunlievitys ei toisessa synnytyksessä toiminut) ja mies oli silti siinä. Lähellä. Katselemassa oman lapsensa syntymää.

sitä isoa kättä tarvitsin :) ja puristinkin aikas kovaa :DD

Vierailija
6/6 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukko opiskelijoita pyysy tulla katsomaan ja annoin luvan.

Keskityin vain ja ainoastaan vauvan ulos pykäämiseen ja muulla ei ollut väliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi