Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SUURgallup: milloin viimeksi olet törmännyt pilaantuneeseen kananmunaan?

Vierailija
30.05.2011 |

Tässä tällainen elintarvikehygieeninen gallup vaihteeksi.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä todellakaan heitä "vanhentuneita" siis päiväys-vanhoja, pois. Kananmunat pääsääntöisesti säilyy pitkään.

Vierailija
2/21 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää mulla on jo 46 v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä jok ikinen kerta varuillani kun alan rikkoa munaa, että joskko nyt :D

Haisee kuulema aivan järkylle!

Vierailija
4/21 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kananmunia huolettomasti reilusti päiväyksen jälkeenkin.

Vierailija
5/21 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt jopa kolme viikkoa päiväysvanhoja munia. Kananmunat säilytetään meillä huoneenlämmössä. Muuten olen tarkka päiväyksistä ja lämpötiloista, mutta munaa en ole saanut pilaantumaan.

Vierailija
6/21 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tein jopa testin asian tiimoilta ja jätin munia vanhenemaan huoneen lämpöön pariksi kuukaudeksi. Olivat osittain kuivuneet, mutta eivät mätiä.

Vierailija
7/21 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytän kananmunat jääkaapissa ja käytän munia siihen tahtiin kuin satun tarvitsemaan. Aina ovat olleet syömäkelpoisia, vaikka päiväys olisikin mennyt umpeen todella kauan sitten...

Vierailija
8/21 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...joskus 90-luvun puolivälissä se oli, koska asuin silloin ekassa "omassa" kodissani. Muistan hyvin että rikoin munan lasiin ja se haisi jo heti tosi järkylle. No minä tyhmänä heitin munan roskiin ja se rikki(??)oli jotenkin polttanut pussiin reiän tai siis niin ainakin kuvittelen että oli käynyt. sitä mätää kananmunaa oli sitten muoviämpärissäkin ja haju oli jotain ihan järkyttävän kamalaa - yökin ja siivosin! :( Edelleen käytän pari-kolme viikkoa vanhoja munia eikä koskaan ole vastaavaa tullut vastaan. Jääkaapissa säilytän munat, mutta hassua kyllä - Kanarialla asuessani säilytin aina huoneenlämmössä, eikä sielläkään koskaan munat pilaantuneet...

Vierailija
9/21 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan äidin joskus leipoessa sanoneen, että kananmuna pitää rikkoa aina erilliseen astiaan, ettei mene sitten koko taikina pilalle.

Nykyään hulautan munat suoraan taikinaan, jos tulee mätä muna, niin se tuntuu lähes lottovoitolta!

Haiseeko ne pilaantuneet munat keitettynäkin yhtä pahalle kuin raakana. Tietääkö keitetystä varmasti, että kananmuna on pilalla... tätä olen joskus pohtinut. YÖK!

Vierailija
10/21 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei vaikuta pilaantumiseen...

Tämä oli kommentti ihan muuten vaan =)

Vierailija
11/21 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan pari kertaa olen törmännyt munaan, jossa on ollut iso punainen kökkäre (verta?) seassa. Ei ole kuulemma vaarallista, sanoi äitini, mutta näyttää sen verran ikävältä että olen heittänyt pois, ja sen vuoksi nykyään aina rikon erilliseen astiaan. :)

Vierailija
12/21 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus 80-luvulla. Haisi tosi pahalle.

Se onkin ollut ainoa kerta reilun 40 vuoden elämäni aikana. Ja todellakin käytän kananmunia reilusti yli päiväyksen.

Vierailija
13/21 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan, en muutenkaan törmäile usein elintarvikkeiden kanssa. Pari viikkoa päiväyksen jälkeen on olleet vielä ok kunnossa, en ole tainnut koskaan heittää kananmunia roskikseen!

Vierailija
14/21 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin päiväys oli ollu jo 3.5, mutta olen ennenkin käyttänyt "vanhoja" munia eikä niissä mitään vikaa ole ollut. Mutta nyt haju oli aika huikea.

Vierailija
15/21 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rikkonut joten ei tarvinnnut haistella, koska munat olivat sen verran vanhoja, että tein vesitestin ennen keittämistä. Yksi todella pilaantunut löytyi seitsemän satsista, mutta harvinaista tuntuu olevan...

Vierailija
16/21 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan pari kertaa olen törmännyt munaan, jossa on ollut iso punainen kökkäre (verta?) seassa. Ei ole kuulemma vaarallista, sanoi äitini, mutta näyttää sen verran ikävältä että olen heittänyt pois, ja sen vuoksi nykyään aina rikon erilliseen astiaan. :)

Vierailija
17/21 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 10 vuotta sitten. Olin keittänyt munia ja niitä kuoriessa huomasin, että yksi haisee tosi pahalle. Muutaman kerran on sattunut verimuna, eli että valkuaisessa on ihan hiukan verta joukossa.

Vierailija
18/21 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein yläasteikäisenä kakkua kotona ja yksi muna oli pilaantunut. Hertti että haisikin kamalalta! Oli kumminkin jääkaapissa säilytetty muna ja sellainen, jossa oli päiväystäkin jäljellä.

Vierailija
19/21 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin itse unohtanut kaappiin lämpimään... karmea haju jo kuoren läpi

Vierailija
20/21 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan joskus parikymmentä vuotta sitten, mutta käsittääkseni nekin ovat nykyisin todella harvinaisia, koska kananmunat läpivalaistaan ennen pakkaamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi