Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kesätöitä suhteilla - OV

Vierailija
30.05.2011 |

Tuli mieleen tuosta ketjusta, jossa palsta mamma suree kun lapsi ei saanut kesäduunia, että suhteilla ne kesätyöt jaetaan suurimmaks osaks. Olen kaupungilla hommissa eikä täällä kesätöissä muita olekaan kuin työntekijöiden sukulaisia. Väärinhän se on, mut se nyt vaan on yleinen käytäntö että vanhemmat auttavat lapsiaan.

Aikaisemmin olin yksityisellä töissä suht isossa firmassa ja kyllä ne kesäduunarit olivat paria DI-opiskelijaa lukuunottamatta työntekijöiden tuttuja tai sukulaisia.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa töihin alan opiskelijoita "oikeisiin" kesätöihin, ja lisäksi henkilökunnan lapsia kuukauden kesätöihin joihin ei oikeasti olisi edes tarvetta. Nämä nuoret saavat sitten leikata nurmikkoa ja siivota varastoja, yms. sellaista.

Nuo kesätyöt ovat ihan hyväntekeväisyyttä, mutta nuoria halutaan tällä lailla tukea. Nuo paikat jaetaan henkilökunnan lasten kesken arpomalla.

Ihanaa, että tästä maasta löytyy vielä tällaisiakin työnantajia.Heitä tarvittaisiin enemmän. Näin nuoret saavat arvokasta työkokemusta ja vähän rahaakin. Hyvä!

Vierailija
2/10 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen tuosta ketjusta, jossa palsta mamma suree kun lapsi ei saanut kesäduunia, että suhteilla ne kesätyöt jaetaan suurimmaks osaks. Olen kaupungilla hommissa eikä täällä kesätöissä muita olekaan kuin työntekijöiden sukulaisia. Väärinhän se on, mut se nyt vaan on yleinen käytäntö että vanhemmat auttavat lapsiaan.

Aikaisemmin olin yksityisellä töissä suht isossa firmassa ja kyllä ne kesäduunarit olivat paria DI-opiskelijaa lukuunottamatta työntekijöiden tuttuja tai sukulaisia.

Suhteilla meidänkin nuori kesätyön sitten lopulta sai. Ensi kesänä en epäröi enää ollenkaan käyttää suhteita, jos sellainen tilanne tulee eteen. Pääasia, että nuori saa töitä, mun tehtävä ei ole välittää siitä saako muiden perheiden nuoret töitä tai mikä tilanne niillä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran rekrytointitilanteessa työkaverin kanssa pohdittiin, onko oikein että kesätyöpaikat jaetaan suhteilla. Tultiin siihen johtopäätökseen, että kuka niiden meidän nuorten puolia pitää jos ei me itse. Otettiin hommiin vain saman työyhteisön työntekijöiden lapsia.

Vierailija
4/10 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä minäkin aikanaan sain kesätyöni joka kesäksi ja suhteita aion käyttää omien lasten kesätyön saannissa. Omilla suhteillani olen myös hankkinut parille opiskelijaystävälleni työt aikanaan. Ei ehkä reilua, mutta näin se vaan menee - ikävä kyllä.

Vierailija
5/10 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisuutta saada hommia, kun vanhemmilla ei ole suhteita eikä verkostoa työelämään

Kurjuus ja työttömyys periytyy tälläkin tavalla.

Vierailija
6/10 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

urpoja :D

Mä olen aina saanut kesätöitä ihan ilman suhteita, samoin kuin kaikki muutkin työpaikkani. Jos on hyvä, niin se on se ja sama vaikka ei olisi suhteita. Mut tietysti jotkut vaan on niin käsiä, ettei edes työnhaku onnistu ilman mammaa. Voi voi.

Vierailija
7/10 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain Suonenjoella varmaan jokainen halukas teini pääsee mansikkapellolle marjoja keräämään, joissain kunnissa taas muutama hassu kesätyöpaikka ja niitäkin hakee nuorten lisäksi aikuiset, ja miksi vaikkapa joku kauppias palkkaisi kokemattoman 17-v jos saa 30-v jolla kaupallinen koulutus ja useamman vuoden työkokemus?

Ja sitten jos/kun muuttaa esim. isompaa kaupunkiin, niin on heti apua jos on pari työtodistusta takataskussa vert. sellainen jolla ei ole ollenkaan työkokemusta.

Ja menee se aikuistenkin maailmassa niin että suhteilla ne työt jaetaan. Moni työpaikka ei edes tule avoimeen hakuun, vaan työpaikalla kysellään tuntisiko joku jotain joka tulisi töihin jne. ja sopiva löytyy sitä kautta. Kunnan ja valtion työpaikat pitää laittaa avoimeen hakuun, mutta oman kokemukseni mukaan niissäkin on usein etukäteen valittu se uusi työntekijä valmiiksi, vai muodollisesti laitetaan työpaikka hakuun.

Vierailija
8/10 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesätöihin, vaikka ihan itsekin hakemalla onnistuu. Riippuu kyllä paljon varmsti, että missä sitä asutaan...

Vierailija
9/10 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa töihin alan opiskelijoita "oikeisiin" kesätöihin, ja lisäksi henkilökunnan lapsia kuukauden kesätöihin joihin ei oikeasti olisi edes tarvetta. Nämä nuoret saavat sitten leikata nurmikkoa ja siivota varastoja, yms. sellaista.

Nuo kesätyöt ovat ihan hyväntekeväisyyttä, mutta nuoria halutaan tällä lailla tukea. Nuo paikat jaetaan henkilökunnan lasten kesken arpomalla.

Vierailija
10/10 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa töihin alan opiskelijoita "oikeisiin" kesätöihin, ja lisäksi henkilökunnan lapsia kuukauden kesätöihin joihin ei oikeasti olisi edes tarvetta. Nämä nuoret saavat sitten leikata nurmikkoa ja siivota varastoja, yms. sellaista. Nuo kesätyöt ovat ihan hyväntekeväisyyttä, mutta nuoria halutaan tällä lailla tukea. Nuo paikat jaetaan henkilökunnan lasten kesken arpomalla.