vauva saa läheisyyttä rintaruokinnasta,mutta ei sitten vai pullosta,mitä?!
Aina tota rintaruokintaa pidetään parhaana mahdollisena läheisyyden antajana.Eikö pulloruokaa anneta muka yhtälailla sylissä leperrellen ja silitellen?
Kommentit (28)
Toki vauva saa läheisyyttä myös pullosta, vauva tuntee olonsa hyvin läheiseksi pullon kanssa. Samaistuu pulloon hyvin voimakkaasti ja kokee emotionaalista kiintymystä pulloon.
Vauva saa läheisyyttä rinnasta, vauva tuntee olonsa hyvin läheiseksi rinnan kanssa. Samaistuu rintaan hyvin voimakkaasti ja kokee emotionaalista kiintymystä rintaan.
Imetyksessä vauva saa suulla ihokontaktin äitiin, joten läheisyys on suurempaa kuin pullon kanssa. Mutta minä olen tehnyt saman huomion kuin joku muukin, eli että pulloruokitut vauvat ruokitaan usein muuten kuin sylissä ja tosiaan annetaan pullo omaan käteen kun suinkin vain on mahdollista. Niin meilläkin on mies usein tehnyt kun poissaollessani on ollut vauvanhoitovastuussa. On se vaan niin hassun näköistäkin, kun vauva pitää itse kaksin käsin pullosta kiinni sitterissä kököttäen...
Imetyksessä vauva saa suulla ihokontaktin äitiin, joten läheisyys on suurempaa kuin pullon kanssa. Mutta minä olen tehnyt saman huomion kuin joku muukin, eli että pulloruokitut vauvat ruokitaan usein muuten kuin sylissä ja tosiaan annetaan pullo omaan käteen kun suinkin vain on mahdollista. Niin meilläkin on mies usein tehnyt kun poissaollessani on ollut vauvanhoitovastuussa. On se vaan niin hassun näköistäkin, kun vauva pitää itse kaksin käsin pullosta kiinni sitterissä kököttäen...
että pulloruokittuja vauvoja pidetään yleensä sylissä, kun heitä ruokitaan. En käsitä tätä imetysnatsien pakkomiellettä, että pulloruokittuja vauvoja ei pidetä sylissä ruokkimisen aikana, ei saa läheisyyttä, jne. Tutkimukset kertovat toisenlaista totuutta asiasta.
sylissä, olen nähnyt. Pullo tyrkätään suuhun sinne vaunuihin/sitteriin ja kun vauva vähän kasvaa, se pitelee itse pulloa ja äiti/isi menee kokonaan pois.
ei kyllä ollut tissillä ihokontaktissa, koska olisin joutunut huudattamaan häntä riisuakseni hänet aina ennen syöttöä. Vasta tosi lämpimällä säällä, kun pelkäsin vauvan läkähtyvän kuumuuteen jopa bodyssa, hän pääsi ihokontaktiin. Silloin myös äiti oli alushoususillaan, koska muuten tuli tuska ja hiki.
sylissä, olen nähnyt. Pullo tyrkätään suuhun sinne vaunuihin/sitteriin ja kun vauva vähän kasvaa, se pitelee itse pulloa ja äiti/isi menee kokonaan pois.
En ole koskaan nähnyt tuttipulloa vauvalla itsellään vaunuissa tai sitterissä. Eihän pieni vauva edes pystyisi tuohon, joten lopeta paskanjauhaminen.
Mitä läheisyyttä se on, jos äiti nukkuu ja vauva nukkuu tissi suussa? Eihän äiti silloin edes huomaa sitä vauvaa, kun pystyy nukkumaan...
että psykologissa tutkimuksissa ei ole havaittu mitään eroja kiintymyssuhteen kehityksessä rintaruokituilla ja korvikeruokituilla vauvoilla.
Kylläpä nyt ottaa koville.