Opettajalle viinipullo?
Kommentit (50)
lahjaksi shampanjaa, siis ei mitään kuohuviinin litkua. Maksoihan tuo pullo reilut 143 euroa (Dom Pérignon), mutta eipähän tarvitse meidän pojan hävetä.
mutta kuka haluaa olla syypää siihen, että juuri sillä omalla lahjalla pilataan jonkun lapsen viikonloppu, joulu jne?
Tiedän myös useamman alko-ongelmaisen, joka ei itse välttämättä käy ostamassa aina alkoholia ja viettää selviäkin viikonloppuja, mutta kokee velvollisuudekseen tyhjentää ne lahjapullot ja lahjapullon myötä perheen viikonloppu menee pilalle.
Siksi en koskaan osta lahjaksi alkoholia.
t. 21, alkoholistiopen vaimo
Tai 100 euron viskipullo, jos kyseessä miesope. Jos pohjanmaasta on kyse, opettaja saa sitten seuraavana keväänä kaikilta vanhemmilta kaksi pulloa, seuraavana kolme jne.
ottaisi tämä ope+äiti viiniä tai kuohuvaa.
jos tälle kiesustelu linjalle lähtee, niin ei voi oikein viedä mitään; pyromaanille kynttilöitä? laihduttajalle suklaata? ekohipille kertakäyttöisiä servettejä? allergikolle kukkia?
kyllä, tästäKIN voi tehdä vaikeaa jos haluaa.
lahjaa, jonka voisi tulkita lahjuksesksi-
mutta kuka haluaa olla syypää siihen, että juuri sillä omalla lahjalla pilataan jonkun lapsen viikonloppu, joulu jne? Tiedän myös useamman alko-ongelmaisen, joka ei itse välttämättä käy ostamassa aina alkoholia ja viettää selviäkin viikonloppuja, mutta kokee velvollisuudekseen tyhjentää ne lahjapullot ja lahjapullon myötä perheen viikonloppu menee pilalle. Siksi en koskaan osta lahjaksi alkoholia.
t. 21, alkoholistiopen vaimo
Mä ottaisin mielelläni viinipullon ja voinpa antaa sellaisen myös opelle.
mutta kuka haluaa olla syypää siihen, että juuri sillä omalla lahjalla pilataan jonkun lapsen viikonloppu, joulu jne? Tiedän myös useamman alko-ongelmaisen, joka ei itse välttämättä käy ostamassa aina alkoholia ja viettää selviäkin viikonloppuja, mutta kokee velvollisuudekseen tyhjentää ne lahjapullot ja lahjapullon myötä perheen viikonloppu menee pilalle. Siksi en koskaan osta lahjaksi alkoholia.
Eli syyllinen on se joka antaa pilata lapsensa joulun hyysäämällä alkkiksia kotonaan.
Ei hitto, täällä on tyhmiä ihmisiä.
^no niin näköjään on.
tässä ei rinnastettu alkoholismia ja laihdutusta, mutta jos sun elämääsi helpottaa, niin vaihdetaan vertaus selkeämpään muotoon (jotta myös sinä tajuat):
diabeetikolle suklaata?
selvensikö? epäsopiva lahja on epäsopiva lahja.
ottaisi tämä ope+äiti viiniä tai kuohuvaa.
jos tälle kiesustelu linjalle lähtee, niin ei voi oikein viedä mitään; pyromaanille kynttilöitä? laihduttajalle suklaata? ekohipille kertakäyttöisiä servettejä? allergikolle kukkia?
kyllä, tästäKIN voi tehdä vaikeaa jos haluaa.
Vaikeaahan tuo tuntuu näin sivusta seuraten olevan. Olen ilmeisesti valinnut hyvän osan, kun minun ei ole koskaan tarvinnut tuskailla opettajien lahjojen kanssa.
mutta kuka haluaa olla syypää siihen, että juuri sillä omalla lahjalla pilataan jonkun lapsen viikonloppu, joulu jne? Tiedän myös useamman alko-ongelmaisen, joka ei itse välttämättä käy ostamassa aina alkoholia ja viettää selviäkin viikonloppuja, mutta kokee velvollisuudekseen tyhjentää ne lahjapullot ja lahjapullon myötä perheen viikonloppu menee pilalle. Siksi en koskaan osta lahjaksi alkoholia.
Eli syyllinen on se joka antaa pilata lapsensa joulun hyysäämällä alkkiksia kotonaan.
Me emme suorastaan hyysää alkkiksia, mutta kun se on myös sen alkkiksen koti. Meillä voi olla paljon muuta hyvää ja yhteistä sen alkkiksen kanssa, ja siksi laitamme asioita tärkeysjärjestykseen: emme luovu kaikesta yhteisestä satunnaisen, liiallisenkaan ryyppäämisen vuoksi, emme ainakaan ennen kuin tulee se kuuluisa 'viimeinen pisara', joka saa malja läikkymään yli.
En haluaisi olla sen aloitusjuoman antaja, josta se 'viimeinen pisara' sitten aikanaan lähtee.
Varmaan jossain peräkylässä tälläinen olisi aivan kauheaa.
Jouluna saivat pullot laadukasta punaviiniä. Olivat oikein kiitollisia!
Lapsi ontaa askartelemansa kortit ja kiittää omasta puolestaan, minä annan pullot ja kiitän vanhempien puolesta.
Itse opettajana ottaisin mielelläni tällaisen lahjan vastaan.
Ihmetyttää jos joku voi ryypätä päiviä pullolla viiniä...
Ja jos itse on absolutisti, voihan aina tarjota kesävieraille lasin kuohuvaa!
mutta kuka haluaa olla syypää siihen, että juuri sillä omalla lahjalla pilataan jonkun lapsen viikonloppu, joulu jne? Tiedän myös useamman alko-ongelmaisen, joka ei itse välttämättä käy ostamassa aina alkoholia ja viettää selviäkin viikonloppuja, mutta kokee velvollisuudekseen tyhjentää ne lahjapullot ja lahjapullon myötä perheen viikonloppu menee pilalle. Siksi en koskaan osta lahjaksi alkoholia.
Eli syyllinen on se joka antaa pilata lapsensa joulun hyysäämällä alkkiksia kotonaan.
Me emme suorastaan hyysää alkkiksia, mutta kun se on myös sen alkkiksen koti. Meillä voi olla paljon muuta hyvää ja yhteistä sen alkkiksen kanssa, ja siksi laitamme asioita tärkeysjärjestykseen: emme luovu kaikesta yhteisestä satunnaisen, liiallisenkaan ryyppäämisen vuoksi, emme ainakaan ennen kuin tulee se kuuluisa 'viimeinen pisara', joka saa malja läikkymään yli. En haluaisi olla sen aloitusjuoman antaja, josta se 'viimeinen pisara' sitten aikanaan lähtee.
Syy on aina muissa. Ja edelleen EN ole syyllinen jos hyysäät juoppoa.
Olen luokanopettaja ja ottaisin mielellänin lahjaksi viini- tai kuoharipullon. Käyttötavara on aina hyvää. Olen itsekin muistanut tarhan tätejä glögillä.
T: Ope
Saatteko suurtakin nautintoa siitä, että olette osallisina pilaamassa joittenkin perheitten viikonloppua tai joulua tai vaikka koko kesää?
Minä juuri ajattelin antaa pienen kauniin viinipullon opettajalle lahjaksi. No toivottavasti ei nyt kamalsti järkyty.
Mietin mitä itse haluaisin: en ainakaan kukkia tai servettejä tmv.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2011 klo 13:33"]
Itse jäin miettimään.. saako koulun alueelle edes viedä alkoholia?
[/quote]
No meidän lapsen koulussa (ja myös tarhassa) on ollut viini+juusto -illanviettoja, joten vastaus on kyllä saa.
Antaisin lahjaksi alkoholia vain sellaiselle henkilölle, josta varmasti tiedän, ettei ole ongelmaa alkoholin kanssa, eikä perheessään muillakaan ole. Opettajia en tunne tarpeeksi hyvin, että voisin olla varma. Turha aiheuttaa mielipahaa, kun sen voi välttääkin.
Mina vien lapsen opettajalle pullon cavaa. Hyva lahja.
En asu suomessa ja taalla kukaan ei ala vetamaan kummallisia johtopaatoksia tasta lahjasta (siis etta me olemme alkoholistiperhe tai etta opettajasta tulee alkoholisti taman lahjan ansiosta tai etta opettaja loukkaantuu syvasti).
Yhdessa viedaan lahja lapsen kanssa koulun paattyessa. Lisana viela ehka kukkia ja tietenkin lapsen tekema kortti.