Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka ajattelee, että menee lomalle sairaalaan kun käy synnyttämässä?

Vierailija
27.05.2011 |

Kotona on koko ajan juostava tukka putkalla, hoidettava lapsia, tehtävä ruokaa, siivottava, järjesteltävä paikkoja, leikitettävä lapsia, selvitettävä riitoja, pestävä pyykkiä, ripustettava pyykkiä.... ym ym ym.

Mutta kun menee sairaalaan synnyttämään, saa lomailla pari päivää eikä tarvitse tehdä yhtään mitään!!! :D

Ajatteleeko kukaan muu näin?

Oikein odotan innoissani, että piakkoin pääsen sinne lomalle :) Sitten jaksaa taas arkea...

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummallakin kerralla kun menin synnyttamaan olin jo viikkoja aikaisemmin haaveillut 2-3 paivan olosta sairaalassa. Etenkin mulle se oli kuin hotelli, asun maassa jossa sairaalat on aikas kamalia ja siivottomia. Tosin hyvinvointimaassa Euroopassa asun ;) ja se sairaalan ruokakin oli mun mielesta ihan ok.

Vierailija
2/42 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalla kaikki oli hyvin, mutta oma hemoglobiini ja verenpaine oli niin alhaalla, että ehdottivat sairaalassa lepäilyä. Noh, mies piti seuraa mulle ja anoppi ja äitini siistivät kotiamme ja kokkasivat, kun olin NIIN sairas. Vanhemmat lapset saivat myös kahden mummon voimin erityisen hyvää hoitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta neloselta halusin kotiin pian just ton minuun kovasti kiintyneen kolmosen takia.

Vierailija
4/42 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin ottaa sen oikeen täysihoidon kannalta ja tilaisuutena olla vauvan kanssa ihan kahden. IHanaa oli, ruokahuolto pelasi!

Vierailija
5/42 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän, että isommat lapset ovat hyvässä hoidossa isänsä ja mummojensa kanssa!

saan vähän oikaista koipiani ja levätä... ja olla tekemättä mitään :D ihanaa.

Vierailija
6/42 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan niitä muita lapsia välillä ikävä, mutta kun tiesin että tämä on ainoa aika kun saa vaan nauttia vauvasta, levätä ja mennä valmiiseen pöytään, niin halusin pitkittää sitä. En ole koskaan ymmärtänyt mikä kiire sieltä osastolta on kotiin, missä odottavat kaikki askareet.

Vierailija
7/42 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein odotan sitä! Vielä pitäis jaksaa 7 viikkoa tätä arkea ja sitten sain vaan pari päivää levätä sairaalassa ja hoitaa vain vauvaa. Ei tarvi laittaa ruokaa, ei siivota, voi herkutella ja löhöillä ja ihailla vauvaa. Kotia kun pääsee niin ei saa olla hetkeäkään rauhassa, kun pitää hoitaa vauva ja isommat lapset ja kaikki kotityöt.

Vierailija
8/42 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei ole pitänyt isyyslomaa ollenkaan joten tokan ja kolmannen kohdalla se todellakin tuntui lomailulta kun tiesi mikä kotona odottaa. En halunnut pitää kiirettä kotiin, oli mukavaa kun sai rauhassa katsella telkkua ja ruoka tuli valmiina eteen.

Vierailija
9/42 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosen jälkeen mulla oli kiire kotiin, mutta kun pääsin kotiin, olisinkin halunnut takaisin sairaalaan lepäämään. Kohta syntyy kolmas ja odotan kovasti niitä päiviä sairaalassa, ne on ainoat päivät kun saan täysillä keskittyä vain vastasyntyneeseen. Siellä saa imettää rauhassa ilman, että joku yrittää tunkea siihen väliin tai itkee tai käyttää tilaisuutta hyväkseen ja sotkee minkä ehtii kun äiti imettää.

Vierailija
10/42 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettu aika on ensi viikolla... Ei enää kovin pitkä aika lomaan :)

Vierailija
11/42 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotan sairaalaan pääsyä! Ihanaa "lepoa"!

Vierailija
12/42 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta saahan siellä sairaalassa valmiit ruuat, eikä tarvitse syöttää kuin vauva.

Nukkuminen taas ei oikein onnistu ja petivaatteet yms. pitää itse vaihtaa.

Asia erikseen, jos synnytys on vaikea tai vauvalla jotain hätää. Ei varmasti tunnu silloin lomalta.

Vierailija
13/42 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että mä koen ekat yöt aika raskaina, kun vauva heräilee ja kakkaa koko ajan, pitää imettää ja imettää.

Vierailija
14/42 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei saa erkkikään nukuttua. Sängyt ovat kapeita, muovilakanat nihkeitä, on jumalattoman kuuma. Huonekaverilla käy joka päivä puolisukua vierailulla ja vahingossakaan eivät mene pitämään sukukokoustansa esim. kahvilaan. Hoitohenkilökunta käy vähän väliä kyttäämässä. Oman vauvan lisäksi koko huoneen vauvat huutaa vuorotellen yötä päivää.

Eli ei kiitos.

No, jos jotain hyvää haetaan niin ruokahuolto pelaa. Mutta niin se pelaa kotonakin, sillä mies on pitänyt joka kerta isyysloman ja pyörittää ekat kolme viikkoa arkea. Eli ennemmin minä siellä kotona lepään.

Vierailija
15/42 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden hengen huoneessa oli tosi rauhallista ja sain olla kaksi päivää ihan yksinkin, kun toinen äiti kotiutui. Ruoka oli hyvää ja jääkaapista saattoi halutessaan käydä hakemassa jugurttia, hedelmiä ja leipää. Mä myös tykkäsin kovasti moottorisängystä :)

Vierailija
16/42 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se lomalta tuntui!

Vierailija
17/42 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun makasin muutaman päivän teholla letkuissa vaikean synnytyksen jälkeen. Kivat teille, joilla kaikki menee hyvin ja helposti -valitettavasti kaikille synnytys ei ole lomaa.

Vierailija
18/42 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ajattelin tokan kanssa, mutta vasta synnytyksen jälkeen siis, että pitää oikein nauttia siitä, että saa nukkua, saa ruuat valmiina. Kaikki on suhteellista. Eihän se oikeasti lomaa ollut, mutta tosiaan kotiin palatessa piti samassa kunnossa hoitaa toinen lapsi ja arkiaskareitakin ainakin osa, koska ei osannut vain makoilla ja ottaa rauhassa.

Vierailija
19/42 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ihana neljän päivän loma täysihoidossa Jorvissa perhehuoneessa. Mies haki safkat ja luettiin sunnuntai-HeSa yhdessä. Mies luki myös minulle ääneen kirjaa.

Ihanaa aikaa!

Vierailija
20/42 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tosiaan sairaalaolosuhteet tuntuu lomalle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan