Tehdäänkö ultraus 11+4 viikoilla aina sisäkautta?
Vai voiko tehdä myös vatsan päältä?
Miten teillä?
Kommentit (23)
Normaalipainoinen olen. Tosin läskit ovat keskittyneet suomalaiskansallisesti tuonne reisiin ja takamukseen.
Ei ole koskaan tehty sisäkautta.
En ole mikään langanlaiha, mutta normaalipainoinen kuitenkin.
eikä minulle ole kertaakaan tehty ultraa sisäkautta. Aina vatsanpäältä, vaikka paino on ollut eri joka raskaudessa.
on ultrattu sekä että.
Ultraaja sanonut että päältä helpompi todeta kaksosraskaudet.
Normaali läski ihminen olen, bm indeksi 28-30 ja hyvin on ultrattu makkaroitten päältä myös nelosta. ;)
Toisella kerralla tosin katsottiin myös vatsan päältä. Kuitenkin mittaukset ym. tehtiin sisäkautta.
Olin positiivisesti yllättynyt. Loput kymmenen tehtiinkin sitten aina alakautta, kun mittasivat kohdunkaulan pituutta (kaksosraskaus).
Kahdessa ekassa raskauksessa aina sisäkautta (mun painoindeksi 18) eli hoikka.
Kolmannessa raskauksessa klö teki ensin mahan päältä, mutta uudestaan sisäkautta, kun sanoi, ettei mahan päältä näy hyvin sikiö
Kätilö oikein ihasteli, miten hoikka odottaja olen.
myös täällä kaikki ultrat tehty ja normaalipainoinen olen.
Viimeksi tehtiin np-ultra syksyllä 2010 Naistenklinikalla, ja se tehtiin vatsan päältä. Ja mahamakkaroita on ihan kiitettävästi.
Esikoisen kanssa 2008 sekä sisäkautta että vatsan päältä, kuopuksen kanssa 2010 vain vatsan päältä. Ekalla kerralla olin normaalipainoinen, tokalla alipainoinen. Ja kätilö oli muuten sattumalta sama kummallakin kerralla, vaikka sairaala oli eri.
Vai voiko tehdä myös vatsan päältä?
Miten teillä?
Vuosi oli 2001 ja paikka kättäri. Toka ja kolmas raskaus vain ulkokautta - 2009 ja 2010 Jorvi.
eikä yhdessäkään ole ultrattu alakautta. Kaikki siis (myös nuo ekat ultrat) ovat olleet vatsan päältä.
ja ylipainoinen olen. Kuopuksen kohdalla katsottiin tosi tarkkaan myös rakenteita viikon 12 kieppeillä, aikaisemmin lähinnä todettu, että elossa on.
"Vatsan päältä aina ja ylipainoinen olen. Kuopuksen kohdalla katsottiin tosi tarkkaan myös rakenteita viikon 12 kieppeillä, aikaisemmin lähinnä todettu, että elossa on."
vatsan päältä.
Yksityinen 4D-ultra (oisko ollut rv20) sekä sisä- että ulkokautta.
ja katsoivat myös vatsan päältä,vatsan päältä näkyi minulla paremmin, olen hoikka
Jos on hoikka ja kohtu edessä, niin onnistuu mahan päältäkin. Varmaan ehkä kuitenkin yleisempää alakautta.