Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan vaihtanut sukunimeä vasta vuosia häiden jälkeen?

Vierailija
27.05.2011 |

Itse en vaihtanut miehen nimelle mennessäni naimisiin, mutta nyt olen alkanut miettiä, että pitäisikö sittenkin... Onko mitään kokemuksia asiasta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saimme esikoisemme, en halunnut ainoana jäädä erinimiseksi.

Muistaakseni siinä vaan tehdään nimenmuutoskaavake, johon mies antaa oman suostumuksensa ja lähetetään se jonnekin, olikohan maistraattiin. Maksaa kyllä jonkin verran.

Vierailija
2/8 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka otti aluksi kaksiosaisen sukunimen (siis omansa ja miehen). Vuosia myöhemmin vaihtoi kuitenkin pelkkään miehen sukunimeen, olisikohan ollut liian pitkä nimi...

Itse voisin esittää vähän samantapaisen kysymyksen, onko kukaan ottanut omaa sukunimeään takaisin vuosia eron jälkeen?

Itse olen eronnut, ja melko pian otin oman tyttönimeni takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/8 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdoin 8 avioliitto vuoden jälkeen nimeni. Meillä myös tytöt oli mun mun nimellä.

Nyt ollaan koko perhe samalla nimellä. En ole katunut. Hoidettiin asia pois ennenkuin tytöt aloitti koulun. Jotenkin ajeteltiin, että pitää tehdä ennen sitä jos meinaa tehdä.

Ajatus nimen vaihtoon tuli ihan minulta, mies ei painostanut, ei koskaan edes ehdottanut. En tiedä sitten olisiko kokenut tärkeäksi jos meillä olisi poikia, tavallaan heistä olisi nimen jatkajia.

Ainut mikä oli, niin nyt piti maksaa se melkein 100e nimenmuutoksesta, kun vihkimisen yhteydessä se olisi ollut ilmaista...

Vierailija
5/8 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin siis oman nimeni naimisiin mennessä. Voi olla kiva vaikka 10 vuotishääpäivänä, piti tehdä 5. avioliittovuoden päätteeksi, mutta jäi tekemättä.

Vois myös pitää kunnon häät silloin.

Tiedän monia, jotka ovat vaihtaneet nimeä vuosien jälkeen. Useamman kaksiosaisesta nimestä luopuneen, yhden tyttönimelleen vaihtaneen ja yhden miehensä nimen ottaneen. Kikki liitot jatkuvat yhä :)

Vierailija
6/8 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mies vain ottanut sinun nimeäsi?

Itse vaihdoin 8 avioliitto vuoden jälkeen nimeni. Meillä myös tytöt oli mun mun nimellä.

Nyt ollaan koko perhe samalla nimellä. En ole katunut. Hoidettiin asia pois ennenkuin tytöt aloitti koulun. Jotenkin ajeteltiin, että pitää tehdä ennen sitä jos meinaa tehdä.

Ajatus nimen vaihtoon tuli ihan minulta, mies ei painostanut, ei koskaan edes ehdottanut. En tiedä sitten olisiko kokenut tärkeäksi jos meillä olisi poikia, tavallaan heistä olisi nimen jatkajia.

Ainut mikä oli, niin nyt piti maksaa se melkein 100e nimenmuutoksesta, kun vihkimisen yhteydessä se olisi ollut ilmaista...

Vierailija
7/8 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se miehen nimi on niin paljon tärkeämpi miehelle kuin naisen nimi naiselle.

Mikset mies vain ottanut sinun nimeäsi?

Vierailija
8/8 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se miehen nimi on niin paljon tärkeämpi miehelle kuin naisen nimi naiselle.