Oletko varoittanut lastasi salaatin syömisestä koulussa tuon EHEC-jutun takia?
Kommentit (30)
Miksei kukaan huomauta asiasta? Miten kauppa uskaltaa ottaa tuollaisen riskin?
Esim. taannoinen ulkomaisista vadelmista lähtenyt ruokamyrkytysepidemia puhutti ja vadelmien käsittelyä tehostettiin.
johon laitetaan ulkomaisia vadelmia sellaisenaan, ilman kuumennusta. Näin on tehty vuosikaudet.
luulen että saisin vastaukseksi vain hölmistyneen ilmeen ja jonkun tyyliin "mä oon vaan töissä täällä" -kommentin...
Miten tuolla asenteella olevat ihmiset kehtaavat edes valittaa sitten asioista???!!
Miksei kukaan huomauta asiasta? Miten kauppa uskaltaa ottaa tuollaisen riskin?
Esim. taannoinen ulkomaisista vadelmista lähtenyt ruokamyrkytysepidemia puhutti ja vadelmien käsittelyä tehostettiin.
johon laitetaan ulkomaisia vadelmia sellaisenaan, ilman kuumennusta. Näin on tehty vuosikaudet.
luulen että saisin vastaukseksi vain hölmistyneen ilmeen ja jonkun tyyliin "mä oon vaan töissä täällä" -kommentin...
Lapseni on sairastanut EHEC-bakteerin aiheuttaman hemolyyttisureemisen oireyhtymän. Tauti oli äärimmäisen raju, aivo-oireet oli hurjia. Lapseni munuaistoiminta oli pysähdyksissä kolme viikkoa, tarvittiin kymmenen dialyysiä ennen kuin munuaistoiminta palautui. Lisäksi hän sai pahoja kouristelukohtauksia, jotka ei lauenneet ennen kuin hänet nukutettiin ja kytkettiin hengityskoneeseen. Tuossa yteydessä vasen puoli halvaantui. Näinollen tiedän todella mistä puhun, olkaa varovaisia!!! EHEC:in kanssa ei ole leikkimistä. Tänä päivänä olen kiitollinen, että lapseni on hengissä ja voi niinkin hyvin kuin voi.
sen jälk lapsi ei salaatteja syö ikinä:/
Suomeen tullut niitä kurkkuja,jotka ovat myrkyllisiä. Ovat ulleet Espanjasta tietyiltä alueilta,esim. Malagasta. Tutkinnan alla myös jotkin Hollannista tulleet kurkut. En aio pelästyttää lastani, ensin tutkitaan, siihen asti katsotaan mitä syödään ja luotetaan suurkeittiön ihmisten älyyn ja huolellisuuteen.
sen viljelyssä käytetään lehmänkakkaa, jossa sitä bakteeria teoriassa voisi olla?
Mutta se mietityttää, että miksi niissä espanjan kurkuissa oli antibiooteille resistenttiä kantaa...
Voiko lääkejäämät nyt sitten lannan mukana kulkeutua vihanneksiin ja aiheuttaa tuon pöpö muuntautumisen?
Miksi olisin? Suurkeittiöissä salaattitarpeet pestään.
suurkeittiöiden henkilökunnan ammattietiikkaan.
Äitini on ollut pitkään erään ison yliopistollisen sairaalan keittiössä töissä, ja ne jutut joita sieltä kertoo ovat karmivia.
Osa työntekijöistä tykkää tehdä toisille kiusaa. Saattavat jätää esim. luovutettuja äidinmaitoja huoneenlämpöön tuntikausiksi, jättää pesemättä tarjoiluvaunuja tai -välineitä, piilotella ruokatilauksia jos niissä on jotain erityistä (esim. erikoisia allergioita), jättää leikkeileitä pitkäksi aikaa huoneenlämpöön ymv.
Nämä kiusaajat sanovat, että minä huolehdin tämän asian, sinun ei tarvitse. Jättävät kuitenkin huolehtimatta ja piilottelevat vielä sitä asiaa. ..ihan vaan siksi että joku muu saisi siitä ongelmia osakseen.
Jännää leikkiä sairaalan keittiössä...
kesätöissä ja ei siellä ehtinyt pelleilemään.
Tai sitten täytyy olla tosi huono tuuri jos ei henkilökunnasta löydy yhtään normaalisti toimivaa.
Mun äiti on päiväkodin keittäjä ja hän on jopa hysteerisen tarkka siitä että kaikki sujuu oikeaoppisesti.