Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kai OIKEASTi ole kenelläkään pettänyt sterilisaatio?

Vierailija
27.05.2011 |

Ei kai se kellään ole oikeasti pettänyt ehkäisykeinona jos piuhat on poikki?

Kun en ymmärrä jos ei todellakaan halua lapsia ja sitten laitattaa vain klipsut ja täälläkin jokunen on tehnyt aloitteen siitä kuinka sterilisaatio petti.

Tuskin ne poikkastut piuhat ainakaan yhteen kasvaa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 100 %. Sterilisaatio on hyvin lähellä tätä lukua. Kyllä Suomessa vuosittain useampi nainen tulee raskaaksi sterilisaation petettyä. Silti kyseessä on hormonikierukan ohella luotettavin ehkäisymenetelmä.

Vierailija
2/12 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

8v. Otin st:n kolmannen synnyttyä. Pillerit ei käyneet, kierukkaa en ole koskaan halunnut. Jos raskaaksi tulisin, pitäisin sitä ihmeenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein synnytyksen yhteydessä tehty sterilisaatio pettää kun kyseessä klipsut. Tuolloin paikat ovat verekkäät ja turvonneet kun klipsut laitetaan. Kun turvotus laskee niin ne helposti irtoaa. Katkaistut piuhat eivät kasva yhteen!

Vierailija
4/12 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essure viime vuonna. En ole raskaaksi tullut.

Ja ahkerasti ollaan peuhattu, eli mahdollisuuksia olisi kyllä ollut.

Joten kyllä taitaa olla vähemmistöä he kenellä se pettää. Ja sitten pitää tehdä keskeytys raskauteen, jos näin käy.

Ei siinä sen kummempaa.

Vierailija
5/12 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essure viime vuonna. En ole raskaaksi tullut.

Ja ahkerasti ollaan peuhattu, eli mahdollisuuksia olisi kyllä ollut.

Joten kyllä taitaa olla vähemmistöä he kenellä se pettää. Ja sitten pitää tehdä keskeytys raskauteen, jos näin käy.

Ei siinä sen kummempaa.

Minä kuulun juuri tuohon vähemmistöön jolla sterilisaatio on pettänyt.Meillä oli kolme lasta ja minulle tehtiin sektion yhteydessä munajohtimien katkaisu ja sitominen.

Neljä vuotta sterilisaatiosta kävin lääkärissä outojen oireiden vuoksi ja olin raskaana rv 13.kuukautisten poisjäännistä en osannut epäillä mitään koska minulla on erittäin epäsäännöllinen kierto.kuukautiset saattavaat olla jopa 6kk putkeen poissa.Olisin keskeytyksen saanut niin halutessani mutta en pystynyt tappamaan pikkuistani vaikka raskaus ei mikään ihannetilanne ollutkaan.

Neljäskin syntyi sektiolla ja siinä samalla minulta poistettiin kohtu eli ei enää kuukautisia ikinä tai pelkoa raskaudesta :)

Ihmettelen vaan ihmistä joka sanoo että jos tulee raskaaksi niin sit tehdään keskeytys eikä siinä sen kummempaa.

Vierailija
6/12 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterilisaatio tehtu kahsest, ja kummankin jälkeen putket ovat kasvaneet takaisin yhteen. Perheessä on nyt 6 lasta.

Gynekologini mukaan sterilisaatio on yhtä varma kuin e-pillerit nykyään. Varma ei voi olla kuin silloin, kun kohtua ei ole.

Vierailija
7/12 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essure viime vuonna. En ole raskaaksi tullut. Ja ahkerasti ollaan peuhattu, eli mahdollisuuksia olisi kyllä ollut. Joten kyllä taitaa olla vähemmistöä he kenellä se pettää. Ja sitten pitää tehdä keskeytys raskauteen, jos näin käy. Ei siinä sen kummempaa.

Minä kuulun juuri tuohon vähemmistöön jolla sterilisaatio on pettänyt.Meillä oli kolme lasta ja minulle tehtiin sektion yhteydessä munajohtimien katkaisu ja sitominen. Neljä vuotta sterilisaatiosta kävin lääkärissä outojen oireiden vuoksi ja olin raskaana rv 13.kuukautisten poisjäännistä en osannut epäillä mitään koska minulla on erittäin epäsäännöllinen kierto.kuukautiset saattavaat olla jopa 6kk putkeen poissa.Olisin keskeytyksen saanut niin halutessani mutta en pystynyt tappamaan pikkuistani vaikka raskaus ei mikään ihannetilanne ollutkaan. Neljäskin syntyi sektiolla ja siinä samalla minulta poistettiin kohtu eli ei enää kuukautisia ikinä tai pelkoa raskaudesta :) Ihmettelen vaan ihmistä joka sanoo että jos tulee raskaaksi niin sit tehdään keskeytys eikä siinä sen kummempaa.

kanssa ei kait ole muuta vaihtoehtoa. Siis jos tulee implanteista huolimatta raskaaksi niin ne on sikiölle terveysriski.

Eikä niistä ole mitään tutkimustietoa olemassa, joten raskaudenkeskeytystä suositellaan.

Ikävä juttu mutta kaikkien kannalta varmasti paras näin kunnes toisin todistetaan.

Klipsit on eri asia, ne kun ovat kaukana kehittyvästä vauvasta.

Vierailija
8/12 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa kului 4v ja sitten sain tietää olevani raskaanaja yllätys oli melkoinen.Aborttiin en kyennyt ja saimme sitten vielä "ihmekaksoset"

Vierailija
9/12 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdunpoisto ole aika varma "ehkäisykeino". Muiden vaihtoehtojen kanssa voi aina sattua se häviävän pieni mahdollisuus juuri omalle kohdalle.

Vierailija
10/12 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen vuotta reilusti edellisestä synnytyksestä, viime vuonna tuli raskaaksi. En tiedä koska on operoitu.

Vierailija
11/12 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen näin "kylmästi" sen vuoksi että olen jo päättänyt että lapsia en lisää halua.

Ja koska sterilisaatio on tehty, olen jo miettinyt että mahdollisen raskauden sattuessa keskeytän sen. Koska miksi olisin sterilaation tehnyt, jos lapsia vielä haluaisin.

Tätä ajatusta ei muuta vahinkoraskauskaan.

Sen vuoksi ajattelen että jos raskaaksi kaikesta huolimatta tulee sen voi keskeyttää. Ei siinä sen kummempaa.

Koska mikä sen pahempaa kuin äiti joka pitää lapsen vaikka sitä ei alunperin halunnutkaan.

Se ei ole lapsen kannalta hyvä. Ei äidin eikä muun perheen.

Tottakai on abortin vastustajia, mutta jos on itselleen sterilisaation halunnut mielestäni on nämä asiat jo miettinyt valmiiksi.

Ja jos haluaisi pitää vauvan se on samalla tavalla ok kuin keskeytyskin. Mutta ei pidä uhrautua pitämään lasta, jos sitä ei sydämmestään halua.

Vierailija
12/12 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos useiden vuosien kuluttua sterilisaatiosta tulee raskaaksi, on kyseessä yleensä rekanalisoituminen, eli munanjohdin on kehittänyt uuden väylän, jota pitkin munasolu pääsee kohtuun. Jos tulee raskaaksi heti st:n jälkeen, niin silloin tmp on yleensä mennyt pieleen. Ja heti synnytyksen jälkeen ei laiteta klipsuja, vaan katkaistaan ja sidotaan munatorvet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä