Kertokaa kokemuksianne kuparikierukasta!
Ajattelin, että jos uskaltaisin kokeilla kuparikierukkaa. Nyt syön pillereitä.
Kommentit (9)
Haluan päästä eroon hormoneista... pillerit roskikseen...
ap.
Juuri poistettiin, kun alettiin toista muksua yrittämään, mutta aion ottaa uudelleen heti synnytyksen jälkeen taas. Pillereiden kanssa pelaaminen ei sopinut mulle -unohtelin tuon tuosta niitä jne. Kuparikierukan kanssa elämä oli helppoa. Kuukautiset oli mulla jopa niukemmat kuin yleensä (2-3pv) ja kuukautiskivut jäivät pois kokonaan (ennen kärsin todella pahoista kivuista!!) suosittelen.
sitten tuli joku tulehdus, ihan omaa syytä, koska en käynyt säännöllisin ajoin lääkärissä.. Ajattelin hommata taas uudestaan. Paitsi se miinus on että kuukautisen kesti n. 7pvää ja oli tosi runsaat. tuskin kenenkään maailma niihin kaatuu :)
Lisää kokemuksia, kiitos :).
ap.
(joo, ei se elämä kuukautisiin kaatuisi... tuntuu että pillerit aiheuttavat ärtyisyyttä ja haluttomuutta. Ja päänsärkyä...)
(vähintään 7 pv).Sai todella käyttää tenaa ensimmäiset päivät!!!!
Minusta se oli epämiellyttää,etenkin kun olen asiakaspalvelussa
töissä.Lopulta tuli tulehdus,sitten päätin ottaa koko värkin pois
lopullisesti.Nyt mulla on hormoonikierukka eikä se ole sen
parempi vaihtoehto.Mies saa mennä sterilisaatioon (meillä 3 lasta),
mulle riitti hormoonit sun muut.
miten pitkät ne oli ilman kierukkaa?
t. yks joka kans suunnittelee kuparikierukkaa
Hiukan runsaammat, ehkä päivän pidemmät menkat. Raskaaksi tulin heti kun otin sen pois.
Mulla on ihan normaali kierto luontaisesti, vuotoa noin 4-5 pv, kuparikierukan kanssa tilanne keikahti toisinpäin, olisikohan kuukaudessa olut tuo määrä vuodottomia päiviä! Ei toki jatkuvasti mitään runsasta vuotoa, lähinnä tiputtelua. Ikävää silti. Odotin reilun puoli vuotta, josko tilane olisi rauhoittunut, mutta kun ei, poistatin kapineen ja tilanne normaalistui. Tiedän kyllä monia naisia, joilla ei ongelmia ole, joten ehkä se sopisi sinullekin. Varmaa kuitenkin on, että hormonikieruka on paremmin siedetty, hormonimääräkin tuossa on varsin pieni ja paikallinen, aiheuttaen vain hyvin harvoille sivuvaikutuksia.
Kuukautiskierto tasoittui kuparikierukan myötä, tasan neljän viikon välein menkat, mikä oli hyvä juttu. Parina ensimmäisenä kuukautena kivuliaammat ja runsaammat kuukautiset, sitten sekin tasoittui ja nyt oikeastaan hyvin normaalit menkat, 4 pv kunnon vuotoa ja yksi päivä sitten sellaista pientä tuhrua. Ei tunnu eikä vaivaa mitenkään, todella helppo ehkäisy.