Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesäajan päivähoito vain jos molemmat vanhemmat töissä.

Vierailija
25.05.2011 |

Näin ilmoitettiin meidän kunnassa. Itsellä tilanne seuraava: olen tehnyt pätkätöitä viimeisen vuoden ajan ja nyt oli tarjolla melko varma pesti kesäksi (kesä-heinäkuu). Haimme hoitopaikkaa lapselle kesäkuuksi, mutta nyt sitten kävi ilmi, etten saakaan töitä. Kesäkuun hoidosta pitää maksaa täysi hinta, käytti hoitoa tai ei. Mitä ihmettä nyt teen? Tuntuisi hölmöltä ottaa tyttö kotiin kesäkuuksi (miehen loma heinäkuussa) ja maksaa silti täysi maksu. Ja hoitoon vienti kun itse olen kotona on kai myös tuomittavaa. On tää nyt vaikeaa...

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on päivähoitopaikka/paikat pakko olla.

Tai ainahan niitä töitä saattaa vaikka löytyä vielä äidille, kun ei pidä rimaa liian korkealla. Kesällä moniin paikkoihin tarvitaan sijaisia.

Vierailija
22/33 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastaan tietty, mutta myös yhteiskuntaa. Ja me kaikki oikeasti töissä käyvät kustannamme tuollaisen huijaamisen, joten ymmärtäkää vaan, minä tuomitsen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun niillä perustellaan aina päivähoitoa? Kaiken pystyy nykyään hoitamaan ihan kotoa käsin, ja valtaosan vuorokauden ajasta riippumatta.

Ja kuinka kädetön on äiti, joka ei selviä asioilla _yhden_ lapsen kanssa...

Vierailija
24/33 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommenttia lainkaan. Siis miten niin toimii väärin kaikkia kohtaan? Ai sillä, että on jo ainakin vuoden tehnyt töitä pätkissä, kun ei ole vakituista saanut. Olisiko mielestäsi parempi, että hän olisi ollut senkin ajan työttömänä, niin ei olisi tarvinnut edes ottaa lapselle hoitopaikkaa vai mitä ajat takaa? Tuota kesäkuun hoitopaikkaahan hän ei ole varannut kenenkään kiusaksi, mutta nyt kun kesäkuulle ei olekaan töitä, niin on jo myöhäistä perua paikka.

Minäkään en ole koskaan ymmärtänyt niitä, jotka on kotona säännölliseti ja vie silti lapsensa hoitoon. Omat eivät ole olleet hoidossa koskaan minuuttiakaan turhaan, mutta ap:n kysymyksen ja harmin ymmärrän silti

Vierailija
25/33 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka veisi lapsen hoitoon ja hoitaisi omia asioita rauhassa.

Pääkaupunkiseudulla on kyllä niin että jos on koko kuukauden poissa niin menee vaan puolen kuun maksu mutta jos olet päivänkin hoidossa niin maksat koko kuukaudesta ja tästä ei mielestäni tarvitse ilmoittaa etukäteen. Toki kannattaa ilmottaa päiväkotiin ajoissa jos meinaa olla lomalla koko kuukauden mutta laskutukseen tieto menee vasta seuraavan kuukauden alussa.

Vierailija
26/33 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ehkä ymmärrätte paremmin.

Itse olen akateeminen pätkätyöläinen, ja työllistymiselleni on ehdoton edellytys ollut se, että lapsilla on ollut hoitopaikat valmiina. Tarvittaessa voin mennä töihin sijaisuutta tekemään päivän varoitusajalla, samoin työhaastatteluihin tai soveltuvuuskokeisiin. Taas työttömyysaikoina lapset ovat hoidossa 2-3 pv/ vko lyhyet päivät (lapset jo 4 ja 5). Lapsilla on säilynyt tuttu rutiini, tuttu turvallinen hoitopaikka ja minä olen voinut hakea töitä tehokkaasti.

Mutta ehkä sitä tosiaan pitäisi suosiolla lopettaa tämä pätkätyöviidakossa taistelu ja heittäytyä pitkäaikaistyöttömäksi. Voisi sitten irtisanoa lasten hoitopaikatkin. Sossusta varmaan saisi rahaakin.. periaatteitani vastaan se tosin sotisi ja pahasti.

kommenttia lainkaan. Siis miten niin toimii väärin kaikkia kohtaan? Ai sillä, että on jo ainakin vuoden tehnyt töitä pätkissä, kun ei ole vakituista saanut. Olisiko mielestäsi parempi, että hän olisi ollut senkin ajan työttömänä, niin ei olisi tarvinnut edes ottaa lapselle hoitopaikkaa vai mitä ajat takaa? Tuota kesäkuun hoitopaikkaahan hän ei ole varannut kenenkään kiusaksi, mutta nyt kun kesäkuulle ei olekaan töitä, niin on jo myöhäistä perua paikka.

Minäkään en ole koskaan ymmärtänyt niitä, jotka on kotona säännölliseti ja vie silti lapsensa hoitoon. Omat eivät ole olleet hoidossa koskaan minuuttiakaan turhaan, mutta ap:n kysymyksen ja harmin ymmärrän silti

Vierailija
27/33 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en todella veisi, ei tulisi mieleenkään. Toki olisin harmissani että viimeisellä viikolla ennen täyttä työrupeamaa saisinkin tiedon että töitä ei olekaan. Ja myös se kuukauden maksu ottaisi päähän. Päivä hoidossa on paljon joustamattomuutta, joka olisi tosi helppo karsia, jos vain haluja olisi.

Vierailija
28/33 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tasan lapset ovat aina kotona, kun olen minäkin.

Vierailija
29/33 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maksaa täyden hinnan palvelusta jota ei käytä päivääkään.

että lapsensa saa pitkän kesäloman.

Itse kiljoisin riemusta, jos voisin pitää kaksi kuukautta lomaa, mutta palkattomaan ei sentään ole varaa eikä meidän työpaikalta sitä kesäksi saisikaan. Mutta siis jos tilanne olsii että saisin vaikka työttömyyskorvausta niin pieni maksu se kesäkuun hoitomaksu olisi siitä että saisin olla koko kesän lapsen kanssa kotona.

Vierailija
30/33 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka maksatte hoitopaikasta ei sinun ole pakko lastasi sinne viedä. Maksatte hoidosta ja pidät kivan yllätyksenä tulleen kesäloman lapsesi kanssa.

Vierailija
31/33 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vielä se maksu. Mun mielestä oikeesti vaan puolen kuun maksu tulee, jos on koko kk:n pois! Mut siis sillon ei saa olla yhtään päivää hoidossa. T:Pk:n täti

Vierailija
32/33 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kysyisin eikö sitä maksu-asiaa vielä todellakaan voi muuttaa, kuten edellä ehdotettiin

- jos ei, niin veisin kyllä hoitoon silloin tällöin tarpeen mukaan, siihen on täysi oikeus kun paikasta maksaa.

Jos joku valittaisi, perustelisin sillä että tarvitsen aikaa töiden hakemiseen ja hakemusten kirjoittamiseen / haastatteluissa käymiseen yms. ympäripyöreää.

Sen ajan voisi sitten todellä käyttääkin noihin, tai johonkin muuhun mitä nyt keksii, mitä ei halua tai oikein voi lapsen kanssa tehdä.

Mutta en varmaan veisi joka päivä / pitkiksi päiviksi, ja toki ilmoittaisin etukätene jos lapsi ei olisi tulossa seur. päivänä tms.

Mutta jos pv-koti olisi niin joustamaton ei TODELLA voisi laskutuksessa vielä muuttaa sitä että vain puolen kuun maksu menee, niin silloinhan se joustamattomuus perustuisi just siihen että on varattu resursseja yms.

Ja jos resursseja on kerran varattu, niin silloin siellä voidaan se lapsi hoitaa.

Vierailija
33/33 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se 1kk, kun sulla ei olekkaan töitä.

ethän saa ollenkaan omaa lomaa, aattele, "kauheeta".

lapsihan sais viettää koko kesän lomaa, eihän se käy.

VOI HYVÄT HYSSYKÄT!!!!!

siis jos olette varanneet hoitopaikan kesäkuuksi ettekä ole sitä peruuttaneet ajoissa. tottakai maksatte normi maksun.

mutta onko sen lapsen pakko siitä kärsiä että äidin työ on epävarmaa???