---MARRASMASUT LAUANTAIHIN---
Onpahan kiva valvoa =)
Nenä tukossa nuhan takia, aah, kyllä on mukavaa. Nyt vaan ei nukuta ihmeen pirteä olo. Tossa aikaisemmin olen unen läpi heränny kuukautis kipuihin tai jotain ne oli, mahaa särki.
Tulin olkkariin kahtomaan kolmoselta chattia. Vanhempi poika heräs, yskä alkoi sitä vaivaamaan. Ei tainnu köhimiseltä saada nukuttua. Nyt se tossa sohvalla huovan alla kellii.
Eilen oli inspiraatio siivoilla, iltasella vaihoin vielä veet akvaarioihin. Mutta toi siivoaminen ei kyllä hirveesti näy...enää...pojat pitävät huolen siitä. Lelut pitkin lattioita.
Onkohan muita näin aikaisin valveilla???
Eija ja eemeli 39+2
Kommentit (24)
vihdoin mäkin pääsen koneelle ja lukemaan teidän kuulumisia. Viime yö tuli nukuttua aika makosasti vaikka yöllä heräsinkin lonkkakipuihin. Koko päivä tuli vietettyä kaupungilla ja uutta pesukonetta metsästäessä. löytyihän se onneksi ja nyt se hyrrää tuolla kylppärissä. sen verran rankka päivä oli että kunnon suppareitakin on tullut mutta melko lyhytaikaisia ja nyt taas on hiljaista sillä rintamalla. kävin ostamassa alkoholitonta olutta tölkillisen ja nautin sen tuossa töllön edessä - aah.
hormoonihirviö: Jos ne ei anna Salossa kun pyydettäessä sitä peräruisketta(?) En kauheen tarkasti kyselly et miten toi meni muilla. Hyvä kuitenkin tietää että on mahdollisuus siihen jos kerkiää :) Jostain syystä mulla ilmeisesti toi raudan syönti tekee päinvastasen reaktion kuin muilla - aamulla aamupalan ja Fe-tabletin jälkeen ei tartte odottaa kauaa ja olen päässyt eroon edellisistä safkoista.
(.) hiljaista on ollut. toivottavasti illalla ilmoittaa vaavakin itsestään ettei tarvitse mietiskellä onko joku hätänä.
Kuka se mainitsi noista neuvolakäynneistä.. mulla niitä on joka viikko näin raskauden loppuvaiheessa. siellä katotaan vaan paineet, pissa, sf-mitta, paino ja kuunnellaan sydänäänet ja hemppa joka toinen kerta kun mulla oli se aikas pohjalukemissa. Mitään arvioita istukan kalkkeutumisesta tai lapsiveden määrästä mulle ei oo edes lääkärikään esittäny enkä näin enskertalaisena kaikkee osaa kysyäkään.
Onnittelut jo jakaantuneille - huomiseen.
katzuska&bebe, 38+3
on päässyt pinon loppuun ei enään itse jaksa kirjoittaa, puhumattakaan jos on parin päivän pinot lukematta.
Kävin perjantaina taas tarkistuksessa äitipolilla, kun olin silloin viime viikonloppuna sisällä ja alottivat sen verenpaine lääkityksen. Verenpaine oli ihan normaali lääkityksen kanssa ja pissasta ei löytynyt valkuaista, toksemiakokeista ei löytynyt mitään. MUTTA TÄÄ VAUVA OLI TAAS JÄLLLEEN KERRAN PYÖRÄHTÄNYT PERÄTILAAN TAI PAREMMIN SANOTTUNA JALKATARJONTAAN. Koko arvio oli että vähän yli kolme kilonen, istukka toimii hyvin, lapsivettä reilusti ja vauva ylhäällä. Kohdunkaulaa reilusti jäljellä ja kohdun ulkosuu auki tiukasti kahdelle sormelle, edellis kerralla eli maanantaina yhdelle sormelle.
Joten jos ei mitään raskausmyrkytys oireita tule eikä supistele kovasti tai tule mitään vuotoja tarvii mennä äitipolille ensi viikon keskiviikkona eli 2.11 aamulla ravinnotta. Tarkistavat silloin tarjonnan ja jos on taas perätilassa tai jalkatarjonnasssa yrittävät ulkokäännöstä ja jos onnistuu alotetaan luultavasti käynnistys ja vahditaan että pysyy pääalaspäin.
Nyt sitten tarvis saada tässä kolmen päivän aikana isompien kouluvaatteet kuntoon ja kaappeihin ja huoneet kuntoon ennen keskiviikkoa. Voi olla että puolet jää tekemättä.
ukule 38+1
kiitos hormoonihirviö ja lettumilli (muistankohan nimimerkin oikein...) vastauksista. kaipa se kalkkeutuminen on sit ihan normaalia ja turha huolia siitä. sitä on niin kumman herkällä tuulella ollut viime päivät. täytyy terkkarilta kysyä ens kerralla neuvolassa asiasta jos vielä mietityttää.
nyt kauniita unia, gerda
Mulla nousee limaa kurkkuun ja saan nieleskellä sitä takasi. Kurkku ei varsinaisesti ole kipeä, mutta vaiva on tosi epämiellyttävä. johtuukohan jostain syömästäni, onko joku tulehdus vai mikä. Ei näemmä auta Renniekään. Mulla on kyllä astma, mutta tämä lima ei oikee ole samanmoista. No jospa lähtis yöllä mokoma vaiva.
Päivä menny leikkipuistos pariin otteeseen ja sitten pyykätes. Miehen täti tulee yöksi päivystään mein olkkarin lattialle, kun ei tiedä aikasempien nopeiden synnytysten takia, koska tulee lähtö. Vois olla hankala kiskoa lapsia yöllä sängystä.
Ajatella, että marrasvauvoja jo syntyy lokanyytteinä. ja pianhan se marraskuu onkin. Mulle tulee välillä ihan hirveitä pelkoja synnytyksestä, siis että selviänkö siitä hengissä. Toisinaan taas sellanen olo, että kyllä se siitä.Nyt iltapala kutsuu. Hyvää vkonlopun jatkoa!
rv 36+3