---MARRASMASUT LAUANTAIHIN---
Onpahan kiva valvoa =)
Nenä tukossa nuhan takia, aah, kyllä on mukavaa. Nyt vaan ei nukuta ihmeen pirteä olo. Tossa aikaisemmin olen unen läpi heränny kuukautis kipuihin tai jotain ne oli, mahaa särki.
Tulin olkkariin kahtomaan kolmoselta chattia. Vanhempi poika heräs, yskä alkoi sitä vaivaamaan. Ei tainnu köhimiseltä saada nukuttua. Nyt se tossa sohvalla huovan alla kellii.
Eilen oli inspiraatio siivoilla, iltasella vaihoin vielä veet akvaarioihin. Mutta toi siivoaminen ei kyllä hirveesti näy...enää...pojat pitävät huolen siitä. Lelut pitkin lattioita.
Onkohan muita näin aikaisin valveilla???
Eija ja eemeli 39+2
Kommentit (24)
hieman paremmin nukuttu yö vaihteeksi. Tänään onkin sitten touhu päivä edessä, lasten halloween-bileet huomenna ja tänään pitäisi saada leipomukset valmiiksi ja siivottua ja jos mahdollista niin koristelutkin vielä tehtyä. Toivottavasti sisko ehtii päivällä auttamaan hetkeksi aikaa. Onneksi nuorimmaisen (1,5 v) kummit lupasivat lainata kummipoikaa iltapäivästä muutaman tunnin niin saan hetken aikaa touhuta rauhassa.
Onko muuten kevyen ärsyttävää, kun muutamalla tutulla on tapana hokea, että nauti ja lepäile nyt vielä kun voit, kun niille valittaa surkeaa vointiaan. Hiton ääliöt, A) nauti mistä? helvetillisistä liitoskivuista ja närästyksestä, turvotuksesta, väsymyksestä, hiton kankeasta olosta, puuskuttelusta ja siitä, että mitään ei pysty tekemään kun happi ei riitä joka paikkaan sattuu. B) lepäile? jaa niinku miten ja missä välissä kun missään asennossa ei oo hyvä olla, nukkuminen on mahdotonta kakkien vaivojen takia ja sitten on tuo 1,5 v vilperi jonka perässä yrittää tän hirveän ruhon kanssa laahustaa.
Oikeasti kun saan tän pienokaisen ulos itsestäni ni viikkoon en eväänikään heilauta sohvalta/ sängystä mihinkään, imetän ja nukun ja mies saa hoitaa kaiken muun. Kyljellään en nuku enää ikinä ja syön pelkästään kaikkea suolaista, rasvasta ja tulista :)
jep jep, ja sitten taas hommiin. Viikonloppuja kaikille ja valtavasti supistuksia koko sakille.
romena ja elias 37+6
En ihan noin aikasin ollut hereillä,jos veskireissuja ei lasketa ;)
Mies lähti kurssille enkä sit enää saanut unta,ehkä kohta pitää yrittää.
Viimeyönä muuten nukuin melko sikeesti,muutamankerran oli menkkajomotusta ja nyt vähän suppaillu.Mut to-pe yö menikin neljään asti valvoessa kun supisteli ilta ysistä asti 6-10 min. välein säännöllisesti ja aikas kipeesti+alaselkä ollut kipeenä...mutta niin nekin vaimeni sit neljän jälkeen.
Eilen aamulla kävin sit neuvolassa,ja pissa oli heikosti plussalla valkuaisen suhteen ja nyt pitää kotona sitä seurailla :(...muuten sf-mitta oli nyt 29(viimeks 30) mut ei ihme kun on tuo kohtu sellanen hertanmallinen et keskeltä vähän matalampi.Painoo tullu +88g/vko,paineet 112/72 ja rt:ssa vaaveli makoilee.Sykkeet vaihteli 140:sta 155:een ja potkuja tuli+yks supistus.
Toivottavasti ensyönä ei tuu lähtöö synnyttään kun mies lähtee illalla viimistä kertaa viihteelle kavereittensa kans ennen vauvan syntymää,olis tosi huono tsäkä.
Marraskuisia jakautuu jo kovaa vauhtia...jee :)
Omaa napaa tuli nyt kovasti mut kun en muista oliko eilisiin jotain kommentoitavaa...suokaa anteeksi :)
*odottelija76,rv 37+5*
Mulla on kans ollut kovasti tota paineen tunnetta,just supparin kanssa ja kävellessä ja yleensä kun on jalkojen päällä.Välillä tuntuu et kohta pamahtaa kalvot rikki ja vauva tippuu maahan...
Joo eipä tunnu ihmiset tajuavan ettei tää kauheen nautinnollinen tila tällä hetkellä oo,ja mikäs se lepääminen on...voihan sitä sohvalla löhöö ja kärsiä kun supistelee ja alapäähän sattuu niin et hyvä kun tyynyn saa tungettua jalkojen väliin...
Heti tuosta painen tunteesta, mulla on ollu muutamia kertoja juuri sellainen olo et joku antaa periks ja vauva tipahtaa maahan...
Kuuluu " taudin" kuvaan..Eiköhän helpota synnytyksen jälkeen. Mulla ku on sekä virtsarakon että kohdun laskeuma, kiitos eka synnytyksen jossa paikat repes niin välillä tuntuu et tulee hela hoito pihalle..siis kaikki, emätin,virtsarakko,vauva ja kohtu..
(.) eilen supisti yli tunnin 6-8min välein. Mut niistä puuttui se viimeinen auuuuuu tuntemus..oottelin et muuttuvatko kipeemmiks vai ei. Eivät muuttuneet. Illalla oli vaikee käydä nukkuu ku mahaa kiristi ja sattu mut nukahdun kuitenkin lopulta AVIOMIEHENI kainaloon...Sain hänet siis kotiin eilen 23.30..On niin iiihaaaanaaa ku hän tulee kotiin. Ja nyt luksusta, lähti ma aamuna klo 6 ja tuli JO eilen..Yl.menee pari viikkoo töissä putkeen..Ai niin, tänään tuli taas isompi asia vessaan ilman " lusikkaa" ..JEE! Olen jo laksatiivei kokeillut, vaik mitä sorttii.Mitään litkui en pysty nielee mut jauhei ja muit oon kokeillu.
Tänään meille tulee uusi soffa. Ja vaihdan olkkarin järjestystä. Ainoo mutta tässä on se että mä kannan isännän kanssa vanhat soffat pois täälätä kämpästä..ei ehkä viisain teko elämässäni mut kukas soffat sit kantais? Kaikil tuntuu olevan niin kiire aina. Olen jo aikani " kerjännyt" kantoapua ja nyt päätin ettei tarvii perkele auttaa!! Kiva saaha uutta sisustusta..JEE JEE!
Nyt syömään aamupallaa..Nälkä jytkyää suolissa.
Hormoonihirviö ja Himpula rv 36+
Hohhoijakkaa kun ois nukuttanu vielä. Heräilin vähän väliä vessaan.. No joo, omaa syytäkin ku aina vessassa käynnin jälkeen kävin juomassa mehua..
Liitoskivut alkanu vaivaamaan todella. Maha on ilkeen tuntuinen, maha kovalla taitaa olla. Vois tämä aika mennä kyllä nopeemminkin.. Ärsyttää kun mies on taas töissä... tylsää tylsää ja tylsää.. Tuntuu ettei meillä oo miehen kaa enää yhtään yhteistä aikaa.. no 3vk päästä lapset menee hoitoon ystävän luo,jeeeee:)
Huomenna lähetäänkin omakoti-messuille, josko sieltä jotain ideoita tulis omaan huusholliinkin sit aikanaan.
Sit tuosta " nauti nyt kun vielä voit" ... Tuttua! Siis voi että miten mua aina ärsyttää kun joku sanoo, että nauti nyt siitä raskaudesta.. Joo-o.. miten hitossa nauttia, kun liitokset vihottelee, väsyttää..ym ym.. Ja vielä ainakin joku kuukaus sitte oli tosi ahistava olo henkisesti... Kiva kun tuli sellanen olo aina, että " mitäs siinä valitat turhaan" .... No, ei kaikille raskaus sovi... ei mulle ainakaan.. Kiva kun muilla on menny raskaus " mallin mukaan" (joka ei siis ole paha juttu olleskaan, mutta voishan sitä joskus miettiä ettei se ole sellaista kaikilla..)
No, nyt aamupalalle ja sit jos vaikka lähtis kirjastoon lasten kanssa....
SaJuTu 35+3
Luin eilisest pinost et olet kuullut ettei Salossa anneta peräruisketta?? Mistä moinen info?? Ite oon synnyttänyt Salossa viimeks 2003 ja nyt taas menossa ja ainakin 2003 ruiskeen sai pyynnöstä ja jos ehtii saamaan.
Mä oon molemmissa edellisissa synnytyksissä sen pyytänyt, mutta en ehdi saamaan. Oon syöksysynnyttäjä. Ja mulla ei ole totaallityhjennystä tullu ponnistusvaiheessa vaikka on ollu tortut sisällä. Tulevat sit seuraavana päivänä mikä on EPÄMIELLYTTÄVÄÄ, varsinkin mun tikki arsenaalin kanssa..Kannattaa ainakin pyytää, sun pyllystähän on kysymys. Mäkin aion taas pyytää, jos ehtisin vaikka saamaa....
Hormoonihirviö ja Himpula rv 36+
Niinhän se on. ROMENAKO se sanoi että vaikeeta nauttia.... Kyllä muistan sen kun nää tytöt syntyi pienellä välillä niin sitä vaan ootti että pääsee entiseen olotilaan ja äkkiä. Kuopuksen kohdalla paikat aukes ja lyheni jo 20 viikolla ja levätä ois pitäny... Lepäähän siinä sitten kun on noita muitakin lapsia =/.
Nyt kun tytöt ovat " jo" isoja, kuopuskin kohta 5 v, niin pystyy lepäämään ja jopa nukkumaan päivälläkin ja se vasta on nannaa. Mietin että jos nämä kehoittelijat olisivat fiksuja niin sanoisivat että mepä hoidetaan tätä 1.5 vuotiasta niin saat huilata, mutta eipä sitä apua yleensä tyrkytetä.
Miulla on nyt aika hyvä olo raskauden tiimoilta että jopa toivon pienen vielä masussa viihtyvän =). Välillä tietty suppailee, mutta yötkin nukun kuin tukki vain kerran vessareissun kera. Mitä nyt sitten tytöt ovat tosiaan flunssassa : esikoinen köhii, toinen on 39.8 asteen kuumeessa, kolmas köhii ja nuorin tarttee astmalääkettä kun ei saa oltua pitkällään... Mielellään sitä ennen synnytystä sais tytöt terveeks....
Vauva on keksiny uuden jipon : se tunkee kantapäätään oikealta navan sivulta ulos =). Illallakin jäi ihan kipeä kohta siihen mistä meinas jalkansa ulos puskea. Mutta nyt mie meen nauttimaan vielä tästä odotuksesta ja tekemään jotain " järkevää" . Sitten aion kyllä heittää jalat seittämännelle seinähirrelle kun vaavi syntyy =D.
Tsuppareita kaikille kärvistelijöille ja toivotaan pikaista jakautumista vaivoista kärsijöille
Rapuäiti ja neiti-Töppönen 38+3
Huoh, nukuin taas ihan ennätyshuonosti! Yhden jälkeen jo heräsin vessaan ja sittenpä ei uni enää tullutkaan pariin tuntiin. Joskus viiden jälkeen torkahin ja näin jotain ihan superomituista unta josta taas heräsin. Nyt on pönttö ihan sekasin, eikä unta enää tuu!
Täällä on myös välillä julmettua paineen tunnetta ajakerrassa. Tuntuu tosiaan että kohta jokin antaa periks ja vauva putoo lattialle! Muuten ei täällä suurempia merkkejä lähestyvästä synnytyksestä, kai tää vauveli sitten marraskuun puolenvälin jälkeen käynnistyksellä suostuu tulemaan maailmaan!
Jotenkin on orpo olo, kun enään ei ole neuvolaa ennen laskettua aikaa. Tuntuu, että siihen on niiiiin pitkä aika, vaikka todellisuudessa vain 6 päivää! Vauva liikkuu entiseen malliin, mutta jotenkin niistäkin on ruvennut panikoimaan koko ajan. Tiiä sitten mistä johtunee.
Taas oli marraskuisia jakautunut lisää. OIKEIN PALJON ONNEA NYYTTINSÄ JO HAKENEILLE!!!
Enää kolme päivää marraskuuhun!
T: Hertta+Vaava rv 39+1, luulisin
Pelottavan hyvin nukuttu yö takana. Toki pissalla pitää ravata, mutta lonkat antoivat vapaayön säryistä. Ihanaa.
TINTTA-LIISA: Swiffer Dusters toimi moitteettomasti ;) Suosittelen. Kostealla kun pyyhkii, niin huoneilman pöly oikein imee itsensä puhtaalle ja kostealle pinnalle. Yleensä noi tollaset huiskut on huonoja ja vaan levittää pölyä, mutta tämä vehje toimii! Mies hymyili mulle kuin vähämieliselle selittäessäni innoissani uudesta siivousvälineestä.
Mulle tulee kanssa aina välillä, varsinkin kävellessä/seistessä sellainen ihmeellinen painon tunne alamahaan. Ekalla kerralla olin ihan varma, että nyt tapahtuu jotain, lapsivedet menee, vauva kääntyy rt tjtn. Mutta eipä ole mitään sitten kuitenkaan tapahtunut. Vauva ei ole kiinnittynyt, vaan heiluttelee pyllyään istualtaan masussa. En siis osaa sanoa, mistä tunne johtuu.
Askartelin eilen joulukortit! Siis en todelakaan ole mikään näpertelijä normaalisti. Ihan tumppu suoraan sanottuna olen kädentaidoissa. Nyt kuitenkin sain inspiraation ja hain Tiimarista kaikenmaailman krääsät. Korteista tuli todella hienot, empä olisi itsestäni uskonut. Mies kun tuli töistä kotiin ja näki askartelemani kortit ja kuoret pöydällä, silmät meinasi tippua raukalta päästä. Se varmaan oikeasti ajattelee, että ole sekoamassa tämän hössötykseni kanssa. Juu, meile on siis muuttanut tämän raskauden myötä joku nainen, joka hämärästi muistuttaa naista, jonka kanssa mieheni meni naimisiin helmikuussa =D Itsekin välillä ihmettelen näitä uusia aktiviteettejani.
Mutta nyt lauantain viettoon, kauniilta näyttää ilma ainakin täällä Helsingissä!
Noema ja Onni 37+6
Heipsulivei!
Täällä minä syntyjä syviä pohdiskellen " tajusin" , että jos synnytys lähtee käyntiin lapsiveden menolla niin sehän on yksi hujaus kun tämä odotus ja kaikki touhut loppuu ja synnytys alkaa!! Jotenkin olen koko ajan ajatellut että jos synnytys käynnistyy supistuksilla niin siinähän ehtii vielä muutaman tunnin järjestellä asioita ja sopeutua ajatukseen että nyt lähdetään mutta itse asiassa tytöt mikä vain hetki voi olla juuri SE kun tositoimet alkaa ja sitten jää pyykkien laitot ja kaupassa käynnit..
No, menipä höpölöpöksi mutta tottahan toi on..! Itse asiassa mun oma tilanne muuttui eilen, kun esikoinen sairastui kunnolla (korvatulehdus, keuhkoputket tulehtuneet ja päällä kuume) ja sai penisiliinit 7 päiväksi ja keuhkoputkia avaavat inhalaattorit 2 viikoksi niin nytpä yritän pitää jalat ristissä että saadaan ainakin poika vähän kuntoon että pääsee katsomaan äitiä sairaalaan eikä joudu kipeänä mummin hoitoon. Olisi ikävää molemmille. Näin kun nyt toivon niin varmaan noi mun lapsivedet menee tänään..
Supistusteni osalta olen tehnyt päätelmän että kiusaavia, mutta tehottomia. En enää jaksa edes laskea niitä ja miehelleni mainitsen vain jos ne on erityisen äkäisiä. Sen sijaan jotain alavärkissä tapahtuu kun niitä tosi kivuliaita vihlaisuja on ajoittain ja ne oikeasti sat-ttuu.
Meillä on LA ensi perjantaina ja se on miehen kanssa sovittu sauna, seksi ja punaviini-illaksi.. eli yritellään itse vähän auttaa kohtaloa... meillä sekä 4.11 että 5.11 merkityksellisiä päiviä ja meillä molemmilla sellainen olo että silloin meidän vaavi syntyy. Mutta voihan sitä vähän yrittää auttaa.. Pitää varmaan aloittaa heti perjantaina kun mies tulee töistä.. Sanottiin jo eilen hyville frendeille jotka soitteli illalla että ensi perjantaina ei tarvitse tähän aikaan soitella, ettei me häiriinnytä..
Mukavaa viikonloppua kaikille!!!! On muuten aivan ihme, että en ole päiväunilla esikoisen kanssa, vaan touhuan omiani. Olisiko tämä raskausväsymys vihdoinkin ohi??!!
Silja74 ja " Arska" rv39+1
Täällä ollaan taas herätty 5.30 vaikka nukkumaan menin vasta puoliltaöin. Ei saa selkäsäryiltä nukuttua tai sitten ei muuten vaan nukuta. Nyt sitten taas tuntuis uni maistuvan. Ulkona on aivan ihana ilma ja piristäis varmaan kummasti kun sais ittestään irti ja lähtis vaikka pienelle kävelylle.
Eilen kävin kävelylenkillä ja niinhän se sitten yöllä taas supisteli. Masuasukki on möyrynnyt aika tavalla ja yrittää puskea väkisin jalkaa kyljestä ulos. Hassun tuntuinen tuo jalkapohja, kun pystyy tuosta mahan päältä sitä " kutittelemaan" . On se aivan onnettoman kokoinen.
Tällä hetkellä päällimäisenä mietinnässä maanantainen käännösyritys ja sitä seuraava keskustelu synnytystavasta. En ole lämmennyt edelleenkään sille perätilasynnytykselle, koska yleensä tuolla sairaalassa ei niitä edes tehdä. Itse en ainakaan halua olla mikään harjoituskappale, vielä kun esikoista odottaa/synnyttää. Ja jos ne suostuvat sektioon, niin sekin aika selvinnee sitten maanantaina. Onkohan meilläkin vauva jo 1,5 viikon päästä?
Mukavaa lauantain jatkoa marrasmasut,
Xtreme 37+1
Moi taas pitkän ajan jälkeen...
Extremen viestistä luin et olis käännösyritys tulossa ja halusin kertoa oman kokemukseni....
Mulla esikko leikattiin perätilan vuoksi, kakkonen syntyi alakautta rt-tarjonnassa ja nyt tää kolmas innostui kääntymään perätilaan tässä joskus 35-36 viikoilla. (En siis tarkkaan tiedä milloin kääntyi)
No, viime viikolla oli sit aika käännökseen ja TOSi HYVIN MENI! Kääntäminen kävi tosi näppärästi, eikä edes sattunut, ilkeältä tosin hiukan tuntui. Supistellut on sen jälkeen enemmän ja pari päivää olo oli tosi voimaton ja hankala.... Käännös onnistui hyvin senkin ansiosta, et vaavi on melko pieni ja mulla suht hyvin lapsivettä...
Nyt vain toivotaan, ettei käänny takaisin perätilaan.. Sain tosin ajan lähelle LA:a, ja jos taas perätilassa, käännetään uudelleen ja käynnistetään....
Onnea sinulle Extreme käännökeen ja hyvää vointia muillekin!!!
Miisaliina. + vaavi 38rvk
ja nytpä ei mitkään vaatteet mahdu enää päälle. Ykskaks yllättäin olo muuttui loppuraskaudenomaiseksi, siis palloksi ihan kasvoista varpaisiin. Aivan ihme kiristys iski vauvan asennon muutoksen myötä. Oksettaakin. Maha on ihan tukossa joten sekään ei helpota oloa yhtään. Ei tää synnytystä ole eikä tartte ollakaan - ei ehdi vielä , vasta isäinpäivän tienoilla. Mie ottaisin kyllä mielelläni peräruiskeen taas. Ja ajattelin kyllä yrittää ees keventää ruokavalioo, mutta kun mulla on ihan kamala nääälkä koko ajan.
t. tukisukkis rv 37 +
Mä täällä tuskailen suppareiden kans, jotka tosin taitaa olla kiusaavia mutta lopulta tehottomia`( joku sanoikin pinossa samoin..).. Jatkuvasti kiristelee ja olo oli jo aamusta hankala. Kunpa nää loppuisi tai vauva sitten lähtisi kunnolla syntymään, ärsyttää nää härnäämiset!!
Alapäässä tuntuu painetta mullakin ja niihin liittyy vielä ne karmeet vihlaisut, tekee mieli oikein ääneen päästää valituksen ääniä. Muutenkin tuntuu että jalat levällään saa kävellä, muuten tuntuu et siitä ei tuu mitään.
Mäkin oon kuullu tuon " Nauti nyt odotuksestasi..." ..Voi jumankekka, mistä pitää nauttia?! Tai toisaalta nautin siis vielä kun on iso maha, jota voin silitellä jne, kun viiminen vauva on tulossa. Mut en pätkääkään nauti näistä sivuoireista jotka on tullu ikäänkuin kaupanpäälle. Nytkin jomottaa alaselkää ihan helvetisti; istuminen tekee pahaa, seisominen ja kävely tekee pahaa ja makaaminen puuduttaa loputkin paikat! Joten nautinhan mä....
Onko teillä muilla alkanu tissit muuttua entistä pinkeämmiksi? Mulla on tosi arat nännit ja rinnat muutenkin, mietinkin että joko maito alkaa nousta....? sehän olis vaan hyvä juttu, että olis maitoa jo valmiina vauvalle, mut eipä ole kivaa jos kovin kipeeksi tulevat ennen synnytystä.
Eilen kokeiltiin kaikki kolme ässää, mut ei mitään mainittavaa siis supistus rintamalla. Taitaa se niin vaan olla että ei sitä vauvaa millään poppakonsteilla ulos saa, vaikka olis kuin paikat pehmeet ja kypsän tuntuiset:( Tulee sit kun on sen aika:)
No mut kivaa lauantai-iltaa kaikille ja suppareita niitä kaipaaville!!
Voikaahan hyvin!
äitykkä ja poikanen rv 36+4
Niinhän siinä sitten kävi, et osastolle ottivat supistusten takia viime tiistaina. Oli kaula lyhentyny senttiin ja reilulle sormelle auki. Täällä on kuulemma 36viikkkoa raja et saa synnyttää, muuten pitää lähtee ouluun. Tänään siis täynnä 36 viikkoa, saishan toi vaavi vielä pysyä masussa, mutta jotenki on sellanen tunne et kohta täällä poksahdetaan. Käyrälle piirty mukavia suppareita ja ne oikeesti jo sattu. Painoarvio pikkuselle oli 2800, pari viikkoo jos vielä malttas kasvaa.
Tänäänki on supistellu koko päivän, juilii silleen tosi inhottavasti. Maanantaina olis neuvola kuukauden tauon jälkeen. Tämmönen väli tuntuu kyllä tosi kummalta ku teidän juttuja lukee, et ravaatte jo kahden viikon välein.
Hemppa oli romahtanu 130----105 joten rautaa pitäs alkaa syömään. Ei vaan oikeen tiedä mitä ku kaikki ummettaa.
Täällä on moni jo päässy synnyttelemään, onnea vaan heille =)Pylleröiselle toivotaan et ne vedet menis et pääsisit tuskistasi.
Mitäs muuta..ihana olla kotona. Sairaalassa makaaminen on tylsää =(
t.mamma rv 36 ja esikko kohta 2v
Ekaksi paljon onnea kaikille nyyttinsä saaneille!!
Sit kysymys: mitä teidän viimeisellä neuvolalääkärin käynnillä on tehty?
Mä kävin siellä lääkärillä keskiviikkona, ja jotenkin oli iso pettymys ja jäi huono mieli. Mulla oli joku sijainen, joka oli jo alkuunsa melkein puoli tuntia myöhässä. Se ei varmaan ollut aiemmin ollut tuolla sijaisena, kun siltä oli hukassa oikea huone, työtakki, se ei osannut käyttää tietokonetta, ultran käyttö näytti vähän haparoivalta... sydänääniä ei kuunneltu, ultrasta vain vilkaisi että sydän sykkii. sf-mitta jäi ottamatta.
eniten harmittaa kun on alkanut tuleva synnytys vähän pelottamaan, ja näin esikoista odottaessa olisin halunnut/kaivannut vähän rohkaisua. Lähinnä jonkinlaista arviota vauvan koosta suhteessa lantion kokoon, mahtuuko hyvin tulemaan, sf-mitta on mennyt koko ajan yläkäyrän tuntumassa. kysyin voisiko vauvan kokoa vähän arvioida, vastaus oli et katotaan toimiiko nää laitteet. 3300-3400 g se sitten sanoi että vauva olisi painanut. en kauhean luottavainen ole mahtoiko kuinka oikeaan tuota arviotakaan osata ennustaa, mutta jos tää noin 200 g vielä viikottain kasvaa, niin aika iso muksu taitaa tulla jos vielä yliajalle menee... :/ ei oo ainakaan mitään merkkejä et synnytys lähestyisi. ehkä sitten jouluksi. huoh.
sori tää vuodatus, mut jäi niin kurja mieli jotenkin että alkoi oikein itkettää lääkärikäynnin jälkeen, kun olisin kaivannut siltä käynniltä enemmän. muutenkin ollut jotenkin alakuloinen mieli viime aikoina. onko teillä muilla arvioitu vauvan mahtumista?
gerda 37+3
lääkärinsijainen sanoi myös että istukka on vähän kalkkeutunut. onko muilla ollut samaa? pitäisikö siitä huolestua että kalkkeutuuko koko aika lisää ja alkaako se toimimaan jotenkin huonommin/että vauvalle olisi haittaa?
nyt ainakin tuntuu vauvalla olevan kaikki hyvin, liikuskelee hyvin päivittäin, vaikka ei sillä mikään kiire tunnu olevan tänne ulos maailmaan.
gerda
Pääsinpäs vihdoinkin itsekin jotain kirjoittamaan. Kiirettä on pukannut lopputyön kanssa, joten koneella en oo ehtinyt muuta kuin kuulumisianne lukemaan. Nyt on onneksi työ valmis!
Kuulostaa tosi ikävältä tuollainen lääkärin haparointi, mitä Gerdalla oli ollut. Sitä aina olettaa että lääkärit nyt on ainakin ammattilaisia ja luotettavin mielin heidän seurassaan mielellään olisi. Siihenkin joukkoon mahtuu varmasti kuitenkin monenlaisia. Itse en osaa kommentoida tuohon istukka-asiaan mutta kysy ihmeessä th:lta asiasta ja vaadi selvittämään jos ei osaa suorilta mitään siihen sanoa!
Oma (.) Mulla oli kanssa lääkäri viime viikolla...vauva on rt:ssä mutta ei vielä kiinnittynyt. Paikat oli ihan kiinni, kaulat ja kanavat ja kaikki paikoillaan, että eipä oo supistukset saaneet mitään aikaiseksi. Nyt ne onkin sitten loppuneet oikeastaan kokonaan. Muutenkin jotenkin paljon vaivattomampi oli kuin esim 10 viikkoa sitten jolloin mulla oli tosi hankalaa. Yöllä ravaan vessassa ja lonkat puutuu pahasti mutta toistaseksi on sen vielä jaksanut. Odotan kyllä niin kovasti sitä että voi nukkua selällään!!
Suurin ongelma tässä hetkessä on se että mun äänihuulet on tulehtuneet eikä oikeesti saa minkäänlaista ääntä tulemaan kurkusta ulos. Vitsit että voi olla turhauttavaa kun ei kertakaikkiaan voi puhua eikä kukaan ymmärrä mitä yritän viestittää. Lääkäri sanoi että voithan sä kirjoittaa asiasi paperille. Joo hyvä idea kaikkien muiden paitsi ton 1,5 v esikoisen kanssa jota hoidan kotona!! Se kun ei oikeen vielä kirjallisista kehotuksista perusta...Ihmettelee raukka kun äiti ei puhu mitään.
Eipä sitten muuta kuin jatkakaa ja voikaa hyvin =)
Lettumilli+Koopa 36+1
Istukan kalkkeutumisesta..Mulla on jo kahdes edellises raskaudes ollu istukka kalkkia rv 31 mutta ei siitä vauvalle haittaa ole ollut. Vauvat ovat syntyneet 40+2 ja 37+6. Istukka kalkkeuttuu kuulemma sen takii et " työsuhde" lähenee loppuaan, toiminta aika on tuo odotusaika. Mulle on aina vakuutettu että jos kalkkia kertyy liikaa ja harmiksi asti niin synnytys käynnistyy.
Joten voit mielestäni olla huoleton. Kaikilla sitä kalkkia taitaa olla jonkin verran. Synnytyksen jälkeen voit kätilöltä kysyä että miten paljon kalkkia oli istukassa. Mulle ainakin on asia esitelty ja selitetty.
Hormoonihirivä ja himpula rv 36+ kera kalkkisten istukoiden
Täällä todella huonosti nukuttu yö taas takana.Rupeaa kypsyttämään oikeesti tämä olotila.Supistelee,jomottaa,kolottaa joka paikkaan.Mulla on monta päivää tullut todella kipeitä suppareita mut ei vaan lähde synnytys käyntiin...aarrgh ja ens viikolla olisi jo laskettuaika.En olisi ikinä uskonut että päästäisiin näin pitkälle kun esikkokin syntyi 37+5 rv:lla.Ja paikat on ollut niin kypsät jo rv 32 lähtien.Oi että kun väsyttää...*haukotus*:(Tänään jos yrittäisi siivota..jospa se tuottaisi tulosta mutta tuskin..mun tuurilla tää menee yli lasketunajan.Jotenkin mielikin on ollut todella herkkä.Itkettää ja mieli muutenkin alakuloinen.Mut toisaalta sitten välillä taas olo on todella hyvä ja onnellinen..heh..ihania nää hormoonimyräkät..:)
(.):ssa ei mitään kummempia.Eilen illalla vaava mylläs kyllä siihen malliin et ajattelin et kohta kalvot sanoo naps ja sit menee vedet mut ei.Tunki päätänsä tonne alas oikein et tuntu tosi ilkeelle.
Onko muille tullut välillä ihan kauhea painontunne tonne alas?Siis välillä tuntuu ja varsinkin kun suppari tulee niin tuntuu ihan järjetön painontunne alapäähän mut sit häviää jossain vaiheessa.
mut nyt aamupalan laittoon ja siivoomaan.
Paljon tsup tsup tsup jotka niitä kaipailee:)Ja vointeja ja jaksamisia kaikille:)
neeta&papu rv 39+3(ja odotus jatkuu ja jatkuu)