Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

palkka vs. asenne

Vierailija
25.05.2011 |

Kun täällä on päivittäin näitä palkkaketjuja, niin muistattehan, että asenne ratkaisee paljon. Joustava, iloinen ihminen etenee varmemmin, kuin sellainen joka kyttää koko ajan vieruskaverin palkkaa ja tekee duuninsa rimaa hipoen..

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sinänsä vähän outoa keskustelua, koska Suomessa ei julkisesti puhuta palkoista. Jopa puolisot eivät tiedä toistensa palkkaa. Sitten täällä av:lla päivitellään senkin edestä.

Vierailija
2/10 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono palkka vai huono asenne?

Minä en ole yhtäkään työntekijää tavannut, jolla ei uudessa duunissa olisi aluksi ollut hyvä asenne. Jos johto ei osaa motivoida, eikä huomioida alaisten feedbackia, hyväkin työntekijä nuutuu vuosien mittaan ja alkaa tehdä työnsä ns. vasemmalla pikkurillillä.

-28 ihmisen esimies-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono palkka vai huono asenne? Minä en ole yhtäkään työntekijää tavannut, jolla ei uudessa duunissa olisi aluksi ollut hyvä asenne. Jos johto ei osaa motivoida, eikä huomioida alaisten feedbackia, hyväkin työntekijä nuutuu vuosien mittaan ja alkaa tehdä työnsä ns. vasemmalla pikkurillillä. -28 ihmisen esimies-

Mä olen tavannut useitakin tulokkaita, jotka ovat parin viikon jälkeen naama väärinpäin. Mutta koeajallahan heistä pääsee eroon, jos tarve on.

Vierailija
4/10 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

can do-asenteesta on tullut asiakkaalta paljonkin kehuja, mutta tänään ratkeaa sitten palkankorotus, jonka päättää kaksi ihmistä, joilla ei ole mitään kytköksiä niin asiakkaaseen kuin tähän tiimiin, jossa olen tällä hetkellä "lainassa" Millä lie perusteella päätöksen tekevät...jännittää pirusti

Vierailija
5/10 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono palkka vai huono asenne?

Minä en ole yhtäkään työntekijää tavannut, jolla ei uudessa duunissa olisi aluksi ollut hyvä asenne. Jos johto ei osaa motivoida, eikä huomioida alaisten feedbackia, hyväkin työntekijä nuutuu vuosien mittaan ja alkaa tehdä työnsä ns. vasemmalla pikkurillillä.

-28 ihmisen esimies-

Jos mä kerran saan palkkaa, niin sen pitäisi olla jo tarpeeksi suuri houkute tehdä työni hyvin ja osoittaa jonkinlaista lojaliteettia työpaikalleni.

Vierailija
6/10 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono palkka vai huono asenne? Minä en ole yhtäkään työntekijää tavannut, jolla ei uudessa duunissa olisi aluksi ollut hyvä asenne. Jos johto ei osaa motivoida, eikä huomioida alaisten feedbackia, hyväkin työntekijä nuutuu vuosien mittaan ja alkaa tehdä työnsä ns. vasemmalla pikkurillillä. -28 ihmisen esimies-

Mä olen tavannut useitakin tulokkaita, jotka ovat parin viikon jälkeen naama väärinpäin. Mutta koeajallahan heistä pääsee eroon, jos tarve on.

työ on vaativaa asiantuntijahommaa, joten kukaan ei tule tänne "no kuhan kokeilen..." -asenteella. Jossakin hanttihommassa asia on tietysti eri.

Vierailija
7/10 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä kerran saan palkkaa, niin sen pitäisi olla jo tarpeeksi suuri houkute tehdä työni hyvin ja osoittaa jonkinlaista lojaliteettia työpaikalleni.

Naurettava kuvitelma, että liksalla ostat ihmisen koko intohimon ja paneutumisen!

Lojaliteettia pitää rakentaa. Työnantajan pitää itsensäkin sitoutua, jos haluaa työntekijöiden sitoutuvan. Ei se ole mikään yksisuuntainen tie, vaikka surullisen monessa firmassa niin luullaankin.

Kyse ei ole pelkästä palkastakaan. Vaan siitä, millaisia työsopimuksia tehdään, annetaanko työntekijöille sanansijaa työpaikan uudistuksia tehtäessä (vai pelkkää "näennäisdemokratiaa" ja käskytystä), pystyvätkö työntekijät vaikuttamaan työyhteisönsä kehitykseen ja työoloihin. Koulutetaanko alaisia, saavatko he mielekästä työkiertoa.

TIETYSTI on siltikin epälojaaleja työntekijöitä, mutta tosi paljon se riippuu myös siitä yhtiön johdosta, työntekijäpolitiikasta ja esimiehen kyvyistä.

Vierailija
8/10 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa palkat ovat nykyään naurettavan suuria. Ei ihme, ettei yrittäminen kannata.

Vierailija
9/10 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka suuntaan joustetaan kun villasukka ja vanumatta tehdään kahta vuoroa peräkkäin, koko suomalainen sairaan/vanhustenhoito lepää näiden joustavien asenteet kohdalla olevien hoitajien varassa ja mitä siitä saa kun lisää liksaa muutama vuosi sitten yritettiin pyytää AHNEEN MAINEEN.

Etten suoraan sano että vedä kuule asenteesi käteen, niin taas kyrpii ja väsyttää.

Vierailija
10/10 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkka, asenne ja käytännön työnteko liittyvät vahvasti toisiinsa.

Edelleen minusta samanpalkkaisuusvaatimukset ovat lähinnä naurettavia.