Miten pitkä oli karenssi jos itse jää työttömäksi? Taidan jäädä...
olen tässä pohtinut mitä ihmeen järkeä on mennä töihin!
Työni olisi henkisesti raskasta ja vaativaa, paljon työmatkoja, liikkumista paikasta toiseen mikä on mulle rassaavaa kun en tykkää autolla ajamisesta.
Pitkiä päiviä ja palkatonta ylityötä kun käytännössä iltaisin ja vk-loppuisin pakko aina hoitaa jotain asioita koneella tai valmistautua johonkin yms.
LIsäksi emme saaneet lapsia lähipäiväkotiin, eli tosi hankalaksi menee elämä senkin asian kanssa.
Ja mulla on pitkähkö työmatka, arviolta kolme varttia per suunta kun ruuhkia.
Ja käteen jää niin vähän rahaa tuosta härdellistä, että ei oikein kannata.
Työttömänä saisin ensin ansiosidonnaista, ja sitten kun se loppuisi, niin saisi varmaan jo sossusta paikattua vajetta.
Nettona käytössä oleva raha ei olisi oikeasti töissä käydessä sen isompi kuin jotkut sossun normit, mitä laskeskelin tuossa. KUn lasken pois kaikki pv-hoitomaksut ym. kulut mitä pakko olla jos käyn töissä. (Lounaat, työvaatteet, siivoja..)
Rahaa jäisi jopa enemmän kotona ollessa.
Niin miksi kävisin töissä?
Saisin olla lasten kanssa kotona ja viettää leppoisaa elämää.
Kommentit (24)
että joka ilta siivotaan tavarat paikoilleen (lajitellaan likapyykit ja kerätään lelut).
Viikonloppuna sitten imuroidaan alakerta, tarvittaessa yläkerta, pestään vessat ja pari koneellista pyykkiä.
Välillä ollaan väsyneempiä ja välillä pirteämpiä. Meillä on ollut siivooja aiemmin pariin otteeseen, mutta nyt emme sitä tarvitse. Tuntuu, että isompaa, kaksitasoista asuntoa pitää imuroida harvemmin.
Meistä kumpikaan ei kyllä ole mikään siivousfriikki mutta nyt 10 vuoden kuluessa arki on alkanut rullaamaan, kun on aika selkeät vastuualueet.
että joka ilta siivotaan tavarat paikoilleen (lajitellaan likapyykit ja kerätään lelut). Viikonloppuna sitten imuroidaan alakerta, tarvittaessa yläkerta, pestään vessat ja pari koneellista pyykkiä. Välillä ollaan väsyneempiä ja välillä pirteämpiä. Meillä on ollut siivooja aiemmin pariin otteeseen, mutta nyt emme sitä tarvitse. Tuntuu, että isompaa, kaksitasoista asuntoa pitää imuroida harvemmin. Meistä kumpikaan ei kyllä ole mikään siivousfriikki mutta nyt 10 vuoden kuluessa arki on alkanut rullaamaan, kun on aika selkeät vastuualueet.
siis mäkin PERIAATTEESSA yritän tuota että joka ilta kerättäisiin tavarat. Mutta ei useinkaan onnistu, ensinnä mulla tai miehellä on aina jotain "pakko laittaa pari mailiä tai lukea joku presis läpi tai tehdä vielä joku tarjous", tai molemmat on niin poikki ettei vaan jaksa, tai jotain...
hyvä että jaksetaan laittaa lapset iltapesulle.
Imuroida meillä pitäisi useamminkin kuin kerran viikossa, kyllä meillä on jo 1-2 pv päästä sen näköistä kuin ei ois imuroitu aikoihin. JOtenkin portaat just kerää kaikkea pölyä pahasti.
Ja pyykkiä meillä tulee n. 10 koneellista viikossa arviolta.
Lisäksi on vaatteita joita on pakko silittää (mun ja miehen kauluspaidat jne.)
Tiskiä myös tulee usein 2:kin koneellista päivässä, väh. 1 koneellinen. Riippuen vähän mitä ruokaa laitettu, onko paljon ruoanlaittoastioita.
ap
me ei tehdä ikinä minuuttiakaan töitä kotona. Illat ollaan vaan lasten kanssa ja tehdään siinä sivussa nuo kotihommat. Yleensä toinen laittaa tavarat paikoilleen sillä aikaa, kun toinen laittaa iltapalat ja pesee hampaat.
Astioita meillä tulee arkisin 1/2 ja viikonloppuisin yksi koneellinen päivässä. Pyykkiä tosiaan 2-3 koneellista viikossa (pienet lapset, pienet vaatteet :)). Emme silitä mitään vaatteita.
Kyllähän imuroida voisi useamminkin, mutta meille kerta viikossa on jo tosi hyvä suoritus.
palasin siis töihin muutama kk sitten.
Se siivous on meillä niin iso riidan aihe aina, että tähän on päädytty. Siivouspalvelu sinänsä on ihan ok kun siitä saa osan verovähennyksiin.
En halua että ne mun vapaapäivät lasten kanssa menisi aina siivoamiseen pelkästään, joka viikko.
Mutta eri perheillä eri tapoja jne... meillä siinä viikkosiivousksessa on aina tosiaankin kova sotku ja kaaos, kun ei nää lapset eikä mies osaa jälkiään siivota viikolla yhtään ja mä en ehdi/jaksa. (Siis nää jättää paskarannutkin pönttöön ja sormenjälkiä paikat täys ym. ällöä, en jaksa enää sanoa kun n. 1000 krt samoista asioista sanonut.)
Nyt siivoamme joka toinen viikko "yhdessä" tapellen mutta kuitenkin siivoamme, joka toinen viikko sitten siivooja.
ap