Tyttö 2,5v. ja 98cm! Pitääkö huolestua?
Vai onko tuollainen pituus vielä ihan normaaleilla käyrillä? Tänään otettiin rokotus ja samalla mitattiin, ei kuitenkaan piirretty mitään käyriä, koska terkka ei ollut oma. Tajusin, että (pitkät) vanhemmat lapsemme ovat olleet tuota luokkaa 3-vuotiaana.
Painoa n. 15kg eli sopusuhtainen on, ainoastaan tosi ISO.
Kommentit (11)
Mitattu viimeks maaliskuussa ja silloin oli 98 cm pituutta. Ikää tällä hetkellä 2 v 8 kk. Isä on 189 pitkä, että sieltä perittyä varmaan. 2-vuotisneuvolassa käytiin tytön ollessa 1 v 11 kk ja jo silloin oli 93 cm pitkä.
Meidän poika oli 2,5-vuotiaana 98cm myöskin. Nyt 3,5-vuotiaana on 107cm eli pitkä on ollut aina ja varmaan tulee olemaankin. Isänsä on 185cm ja mä olen 166cm mutta suvussa on kyllä monta pitkää miestä.
Oma 2,5 on 15,kg ja 98cm ja ihan normaali sirppana ja siro pikku tyttö.
Tämän mukaan 2,5v. 98cm menee yli yläkäyrän pituudessa. TUSKIN siis KAIKKI tuntemasi pikkutytöt kasvavat yli keskiarvokäyrien yläkäyrästön?
Oma 2,5 on 15,kg ja 98cm ja ihan normaali sirppana ja siro pikku tyttö.
2v neuvolassa 93cm. Ja ainakin,kun muihin lapsiin vertaa niin on pitkähkö. Mies on 188cm ja minä 158cm. Ehkä on sitten mieheen tullut:)
Ja en siis olisi sinuna huolissasi!
Tota 2,5v mittaa en nyt muista. Eli ei mun mielestä töi sun tyttös nyt mikään eritkoisen pitkä ole. Mun pojalla nyt ikää 4,5v ja pituutta 117cm.
ovat kokoa 96-99cm
Mitä väliä sillä on, jos on vaikka vähän pidempi, kai se on parempi noin kuin jos olisi lyhyempi?
ja oli 68cm ja painoi vähän alle 8kg. Isoveljensä on nyt noin 3,5 v ja on 105cm ja 20kg. Veli on ollut 2 vuotiaana 96,5cm ja painoi liki 15kg...
69cm ja 7,8kg :-)
KIITOS kaikille vastaajille! Eli en huolehdi suotta. Ja tosiaan, onhan se kivempi että on pitkä kuin pätkä.
t. ap
Meillä neiti oli eilen 4kk neuvolassa ja oli 68cm ja painoi vähän alle 8kg. Isoveljensä on nyt noin 3,5 v ja on 105cm ja 20kg. Veli on ollut 2 vuotiaana 96,5cm ja painoi liki 15kg...
Meillä 2,5v on 95cm, mutta me vain 165 ja 180, eli voisin kuvitella, että vähän pidemmillä vanhemmilla voisi olla vähän pidempi lapsi vielä...