Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauneushoitolassa: "arkimeikki"?

Vierailija
04.06.2008 |

Kysymys asiasta tietäville. Mitä kauneushoitolassa tarkoittaa "arkimeikki". Eli haluaisin mennä meikkiin lapsen kuvauksen yhteydessä otettavaa perhekuvaa varten. En meikkaa juurikaan kotioloissa, tai meikkaan kyllä, mutta ihan kevyesti. Esim. meikkivoidetta en käytä. On olemassa arkimeikkejä, juhlameikkejä ja kuvausmeikkikin, mutta tuskin minun kannattaa kuvausmeikkiin mennä kun kuvauksen pääasiallinen kohde en ole minä. Millainen se arkimeikki on? Koska juhlameikkikin tuntuu liioitellulta kuvaan, kun aiomme kuitenkin laittaa päälle suht tavalliset vaatteet emmekä juhlavaatteita. Voinko siis ottaa kuvausta varten tuon arkimeikin, joka on myös tietty edullisin vai mitkä ovat kauneushoitolan "kriteerit" arkimeikille? Menipä vaikeaksi...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä näyttävä kuin juhla/kuvausmeikki. Voisi siksi olla hyvä vaihtoehto. Kaikki "osa-alueet" siinä toki meikataan, mutta kokonaisuus on hillitympi.

Vierailija
2/7 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huulipuna luonnollisemman värinen. Arkimeikissä.

Kysy putiikista onko meikin tekevä ihminen kosmetologi vai maskeeraaja? Jos kosmetologi ja sinulla ongelmallinen iho (couperosaa, finnejä tms) älä missään nimessä mene hänelle meikattavaksi. Kosmetologi on opiskellut lähinnä ihonhoitoa, eikä osaa välttämättä meikata yhtään sen paremmin kuin sinä itsekään. Kokemusta on asiasta nimittäin. Maskeeraaja puolestaan on opiskellut meikkaamista ja pitäisi osata tehdä ongemaihostakin kauniin näköinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauneushoitolassa heille on aivan sama mitä varten meikki tulee? Että he suostuvat tekemään arkimeikin, vaikka mainitsisin, että se tulee niitä kuvia varten. Vai onko parempi olla mainitsematta? :)

Vierailija
4/7 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuvaa varten haluaisit kevyen ehostuksen. Itse tekisin varmaan kevyen pohjan, ripsivärin, ehkä jotain poskipunaa/aurinkopuuteria kevyesti, kevyt huulikiilto. Ja jos asiakas haluaisi niin kevyesti luomiväriä tai rajausta tms. Asiakkaan toiveita kunnioittaen.

Vierailija
5/7 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

arkimeikkiin olet tullut, ja se riittää.

Vierailija
6/7 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kuvassa ois kuitenkin kiva olla sitä meikkivoidettakin jne. Itse en edes omista meikkivoidetta eikä nyt ole inspiksiä alkaa opettelemaan kunnon meikkauksen saloja... Uskon, että kyseisessä putiikissa on eri ihmiset eri hoitoihin, osaavat siis. Olen kerran käynyt kyseisessä paikassa juhlameikissä ja olin tyytyväinen.

Vierailija
7/7 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei näytä niin meikatulta kuin luonnossa.

Meikkivoidetta suosittelen laittamaan vaikkei ongelmaiho olisikaan.