Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä on nyt enkelivauva

Vierailija
24.05.2011 |

Kesken meni. 11. viikko. Itkettää ihan hirveästi, itsesyytökset päällä, enkä pysty tekemään yhtään mitään. Mieskin on ihan maassa. Eikö minusta ollut edes lasta kantamaan.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halauksia ja voimia!

Vierailija
2/55 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ja jaksamisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vika ei ollut sinussa. Voimia!

Vierailija
4/55 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että se on enemmän sääntö kuin poikkeus että kesken menee.. Näin ainakin lähipiirissä.

Tiedätpähän ainakin että lapsen saanti onnistuu.

Vierailija
5/55 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle ja miehellesi! *lämmin halaus*

Vierailija
6/55 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni oli eka "lapsi" tuulimuna joka ei tullut itsestään ulos vaan todettiin ultrassa.

Vierailija
7/55 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teillä kuitenkaan mitään enkelivauvaa ole kuin ajatuksissanne.

Omasta kokemuksesta voin sanoa että paras "lääke" on tulla uudesti raskaaksi (tosin varaudu että pelkäät vähintään puoliväliin että menetät senkin). Mutta elämä yleensä voittaa.

Vierailija
8/55 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni oli eka "lapsi" tuulimuna joka ei tullut itsestään ulos vaan todettiin ultrassa.

Vierailija
9/55 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesken meni. 11. viikko. Itkettää ihan hirveästi, itsesyytökset päällä, enkä pysty tekemään yhtään mitään. Mieskin on ihan maassa. Eikö minusta ollut edes lasta kantamaan.

Se on solurykelmä!

12. raskausviikkoon asti abortinkin saa ihan tuosta vaan jos ei huvita saada lasta. Ja olen lukenut näitä äippäpalstoja ja täällä aina sanotaan, ettei se ole vielä mikään ihminen tai lapsi vaan solurykelmä!!

Että varmaan se tässäkin tilanteessa pätee!? Muu olisi jotenkin epä-älyllistä ja epäloogista!

Vierailija
10/55 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teillä kuitenkaan mitään enkelivauvaa ole kuin ajatuksissanne.

Omasta kokemuksesta voin sanoa että paras "lääke" on tulla uudesti raskaaksi (tosin varaudu että pelkäät vähintään puoliväliin että menetät senkin). Mutta elämä yleensä voittaa.

Mä taas pelkään siihen asti että se vauva olis viimein mun sylissä asti..

- vk34 menehtyneen enkelivauvan äiti

Vierailija
11/55 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka jotkut ovat sitä mieltä että pienillä viikoilla keskenmennyt raskaus ei anna oikeutta surra enkelivauvaa. Itse suren viittä enkelivauvaa ja kaikki lakkasivat sykkimästä ennen rv12. Mutta kun mielessään ehtii jo vauvan kuvitella ja suunnitella jopa ristiäiset ja lakkiaiset. Niin se vaan menee. Sinulla on kaikki oikeus suruusi. Voimia eteenpäin, tarvitset niitä. Tosi asia on kuitenkin se että kun joskus tulet uudelleen raskaaksi niin pelko menetyksestä saatta vainota sinua koko raskaus ajan. Itse en nauttinut raskaudesta päivääkää. Pelkäsin keskenmenoa puoleen väliin saakka, siitä syntymään kohtukuolemaa ja nyt puolivuotiaan kohdalla pelkään kätkyt kuolemaa. Meidät äidit on ohjelmoitu niin!

Vierailija
12/55 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan ole helppo tilanne. Nämähän on äärimmäisen subjektiivisia asioita ja jos AP on lasta kovasti toivonut ja ajatellut jo pidemmälle, kyllä se enkelivauva on, se tuleva vauva. Abortista voi jokainen olla mitä mieltä hyvänsä

Osaanotto ja halaus AP:lle.

Vierailija
13/55 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on solurykelmä!

12. raskausviikkoon asti abortinkin saa ihan tuosta vaan jos ei huvita saada lasta. Ja olen lukenut näitä äippäpalstoja ja täällä aina sanotaan, ettei se ole vielä mikään ihminen tai lapsi vaan solurykelmä!!

Että varmaan se tässäkin tilanteessa pätee!? Muu olisi jotenkin epä-älyllistä ja epäloogista!

Otan osaa. Keskenmeno on rankka juttu ja sen tajuaa vain se joka on sellaisen itse kokenut. Älä kallista korvaasi noille, jotka huutelee, että ei se vauva ollut vaan solurykelmä. Kyllä se on vauva keskenmenon kokeneen mielessä ja sydämesssä. Itse olen kokenut keskenmenon rv 9 ja siitä on jo kolme vuotta aikaa. Sen jälkeen olen saanut ihana tyttären. Kuitenkin aina marraskuussa, jolloin olisi ollut ensimmäiseni laskettu aika tulee mieleen pikkuruinen enkelini.

Lämmin halaus sinulle, se ei ole sinun syysi. Surkaa surunne yhdessä.

Vierailija
14/55 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on solurykelmä! 12. raskausviikkoon asti abortinkin saa ihan tuosta vaan jos ei huvita saada lasta. Ja olen lukenut näitä äippäpalstoja ja täällä aina sanotaan, ettei se ole vielä mikään ihminen tai lapsi vaan solurykelmä!! Että varmaan se tässäkin tilanteessa pätee!? Muu olisi jotenkin epä-älyllistä ja epäloogista!

Itse en pidä 11-viikkoista ihmisenä vielä, enkä vastusta harkittua aborttia (enkä hyväksy liukuhihna-aborttejakaan). Mutta onhan se ihmisen alku ja keskenmeno on aina surullista, jos lapsi oli haluttu. Ihmiset käsittelevät tuota niin eri tavoin.

Itselläni meni toinen raskaus kesken rv 8. Minulle se oli vielä siinä vaiheessa solurykelmä, mutta silti raskauden menetys oli ikävä ja surullinen asia. En edes osaa kuvitella kohtukuolemien tuottamaa surua.

Onneksi nuo yleensä ovat sattuman tuottamia juttuja ja johtuvat sikiön viallisuudesta. Seuraavat raskaudet onnituvat yleensä normaalisti (niin meilläkin, 3kk keskenmenosta oli kuopus aluillaan). Muita vaihtoehtoja ei kannata edes miettiä tässä vaiheessa, kun ovat niin paljon epätodennäköisempiä.

Vierailija
15/55 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vauva Se on solurykelmä!

Minäkin luulin alussa näin, mutta jos 8 viikkoisella sikiöllä sattuu olemaan pienet kädet ja jalat joten oleppas sinä vaan hiljaa.

Vierailija
16/55 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

surra "liian suuresti".

Eli ap:n kuuluu surra keskenmenoa, mutta ei enkelivauvaa.

Ei lapsettomuushoidoissakaan olevat voi surra jokaista epäonnistumista vauvan menetyksenä kun vauvaa ei edes vielä ollut muuta kuin ajatuksissa.

Onhan se nyt ihan eri asia saada keskenmeno noinkin aikasin (itsellä ollut kaksi viikoilla 18) kuin menettää vauva esim. 6 kk ikäisenä kun on jo oppinut tuntemaan ja rakastamaan juuri sen vauvan. Tai menettää se synnytyksessä tai myöhäisillä viikoilla kun tietää että olisi selvinnyt.

Sori, mut tää on vain mun mielipide. Keskenmeno on keskenmeno ja lapsen menetys jotain paljon suurempaa.

Keskenmeno on tietenkin myös surullinen asia ja kova paikka enkä ap:n surua väheksy.

Mutta kyllä keskenmenosta toipuu -vauvan menetyksestä ei ikinä kokonaan.

Vierailija
17/55 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan ole helppo tilanne. Nämähän on äärimmäisen subjektiivisia asioita ja jos AP on lasta kovasti toivonut ja ajatellut jo pidemmälle, kyllä se enkelivauva on, se tuleva vauva. Abortista voi jokainen olla mitä mieltä hyvänsä Osaanotto ja halaus AP:lle.

Vai on abortti "äärimmäisen subjektiivinen asia"?

Biolologian kannalta se on kyllä joko tai -asia! Uuden yksilön elämä loppuu abortissa. Samoin kuin keskenmenossa, mutta abortissa elämä lopetetaan ihmisvoimin ja tahallisesti. Sen solurykelmän kannalta on sinänsä sama, kummalla tavalla se kuolee kun se kuolee kummassakin tapauksessa.

Vierailija
18/55 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vauva Se on solurykelmä! 12. raskausviikkoon asti abortinkin saa ihan tuosta vaan jos ei huvita saada lasta. Ja olen lukenut näitä äippäpalstoja ja täällä aina sanotaan, ettei se ole vielä mikään ihminen tai lapsi vaan solurykelmä!! Että varmaan se tässäkin tilanteessa pätee!? Muu olisi jotenkin epä-älyllistä ja epäloogista!

Minäkin luulin alussa näin, mutta jos 8 viikkoisella sikiöllä sattuu olemaan pienet kädet ja jalat joten oleppas sinä vaan hiljaa.

No sittenpä abortti onkin murha!

Vierailija
19/55 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on solurykelmä!

Ei se nyt rv 11 enää mikään solurykelmä ole, herran jee! Juuri kävin np-ultrassa rv 12 ja siellä kaveri heilutteli käsiään, löytyi sydämen osat, aivolohkot sun muut.

Vierailija
20/55 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

halaus teille!

Kyllä jo 7 viikkoisella sydän sykkii! (Teille jotka höpisette ettei tuo 11 vk ole vielä mitään.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän