Onko miehelläsi neanderthalilaisen kyhmy takaraivossa?
Tai onko sinulla itselläsi kyhmyä?
MInulla ei ole kyhmyä, mutta karskirakenteisella miehelläni on selkeä kyhmy. Muutenkin alkukantaisemman näköinen.
Kommentit (16)
Olen siis miestäni alkeellisempi :D
alkukantaiseen kyhmyyn, haluan nähdä :)
Mulla on kyhmy, mutta nörttimiehelläni ei. No mä kyllä olenkin meistä se alkukantaisempi.
mutta hän onkin oikea Neandertalilainen, Heidelbergistä!
http://en.wikipedia.org/wiki/Occipital_bun
Tosiaan yleistä suomalaisilla, saamelaisilla, baskeilla, Australian aboriginaaleilla ja Etelä-Afrikan bushmaneilla. Hauskaan joukkoon kuuluu suomalaiset.
Miehellä on tuo kyhmy, minulla ei. Tosin omat juureni eivät ole kovin suomalaiset toiselta puolelta.
möykky se on. Vaan tietääkö kukaan päälaella sagittaalisuuntaan kulkevasta harjanteesta - sellaisiakin olen tavannut?
möykky se on. Vaan tietääkö kukaan päälaella sagittaalisuuntaan kulkevasta harjanteesta - sellaisiakin olen tavannut?
En jaksa alkaa googlettamaan... :-P Jos näin, pojallani (7v) on.
Jos miehelläni on kyhmy ja itselläni ei, niin miten lastemme kallot - tuleeko kyhmyjä vai siloisia?
miehellä luiskakallo, ei kyhmyä. Ja hänellä muutenkin siro pää, minulla kohmelo. Siitä tullee sopiva miksaus lapsille ;)
onko persjalkaisuus samaa sarjaa? En nyt siitä alkukantaisuudesta tiedä.. Aika lihaksikas kyllä olen mutten mitenkään "kirveelläveistetty" vaan ihan siro naama.
Onko muilla sellaista vaakatasossa pitkää uraa / korkeaa harjannetta takaraivossa? Oon aina miettinyt mikä tää mun "asia" takaraivossa on ja liittyykö Neandertaaleihin.
Tai mites korvalehtien takana olevat rustonypykät? Kellä muulla?
Mites onko täällä muilla 23cm penistä, mieheltäni löytyy sellainen, mietin että liittyyköhän Neanderthalilaisiin tai aboriginaaleihin. Niillähän oli ne didgeridoot. Löytyykö muilta?
joidenkin ihmisten kallonmuotoa, jossa kallon takaraivolla on selkeä erottuva kyhmy. Näitä kyhmyjä on tavattu erityisesti suomalaisilta, saamelaisilta ja joiltain muilta kansoilta. On ollut yleinen käsitys, että kyhmy viittaisi neandertalin ihmiseen, joka olisi jossain vaiheessa risteytynyt homo sapiensin kanssa. Tiede-lehden palstalla oli tästä keskustelua.
Minulla kyhmyä ei ole, mutta miehelläni on.