Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko lapset teidän perheessänne se "äidin projekti".

Vierailija
23.05.2011 |

Isä osallistuu lähinnä vain siittämällä lapset ja elättämällä perheen ja on paljon poissa kotoa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsemme ovat meidän yhteinen projektimme. Toivomme molemmat kovasti osaavamme kasvattaa lapsista tasapainoisia ja onnellisia aikuisia.

Vierailija
2/8 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin lapsia enemmän kuin mies, joka hänkin kyllä pitää lapsista. Sovittiin jo etukäteen, että vaikka hän tietysti osallistuu kasvatukseen, viettää lasten kanssa aikaa ja on läsnäoleva isä (ja haluaa tätä), niin silti esim. yöherätykset, kuskaukset ym, painottuvat minulle.

En tiedä, kuulostaa oudolta kirjoitettuna, mutta ei tämä järjestelymme näy hirveästi ulospäin muuten kuin noissa käytännön järjestelyissä. En olisi suostunut siihen, että mies ei haluaisi olla läsnä lasten elämässä, mutta niin kauan kuin hän viettää kunnolla lasten kanssa aikaa, niin ei tuo käytännön elämän pyörittäminen minua haittaa, itsehän juuri sitä halusin. (Ja tietysti mies auttaa silloin, kun olen kipeä tmv.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, isä jopa kutsui esikoista masuaikana "projektiksi". On aina kaikessa mukana niin paljon mahdollista.

Vierailija
4/8 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti.

Vierailija
5/8 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mieheni ei ollut lasta edes siittämässä! :)

Vierailija
6/8 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä minä oon vastuussa kasvatuksesta, kasvatusperiaatteiden päättämisestä ja näiden periaatteiden perustelusta isälle. Arjen organisointi on myös enemmän minun vastuullani, samoin esim. vaatekankinnat täysin, harrastusten suunnittelu ja logistiikka suurimmalta osin.

Mies on paljon poissa kotoa työnsä luonteen vuoksi. Eli tekee pitkää päivää, ei ylitöinä vaan työn luonne on sellainen.

Silti isä viettää lasten kanssa aikaa niin paljon kuin vain ehtii. Ottaa myös enemmän vastuuta, jos tilanne menee minulle mahdottomaksi, eli jos minä sairastan tai kaikki lapset vaikkapa oksutaudissa samaan aikaan.

Eli en mä mikään yksinhuoltaja parisuhteessa kuitenkaan ole tai työleski. Tää on meidän elämää, missä meillä on selvä työnjako. Ei siitä mitään tulisi, jos kumpikin tekisi samoja hommia samaan aikaan.

Vierailija
7/8 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaiset asiat keskustellaan läpi ennenkuin käydään lisääntymään!

Nyt vieläkin voi keskustella ja vaatia osallistumaan ihan vaan lasten talia!

Vierailija
8/8 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei vaan keskusteluista ole mitään hyötyä. Ei etu- eikä jäkikäteiskeskusteluista.

Sitäpaitsi ei kukaan etukäteen osaa kuvitella mitä on olla isä/äiti. Todellisuus voi olla ihan toista kuin mitä silloin aikoinaan kuvitteli.

tällaiset asiat keskustellaan läpi ennenkuin käydään lisääntymään! Nyt vieläkin voi keskustella ja vaatia osallistumaan ihan vaan lasten talia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi