Ärsyttääkö sinua, kun maallikot esiintyvät sinun ammattialasi tuntijoina?
Minua joskus ärsyttää. Olen opettaja ja ainakin tällä palstalla "kaikki" kuvittelevat tietävänsä kaiken opettajan työstä ja arvioinnista ja puhuvat aivan potaskaa.
Kommentit (53)
mutta harvemmin esiintyykään
lentokonemekaanikko
ihailevia katseita, kun kerron, mitä teen työkseni.
Opettajan ammatti on ryhmä, jota on helppo mollata. On niin tunneasia.
Asiantuntija monellakin alalla on turhuuksien turhuus.
Minä en huutelisi itseäni miksikään asiantuntijaksi yhtään missään ainakaan jos olisin opettaja.
yrittäneeksikään.
Mutta joo, kyllä varmasti ärsyttäisi.
T: äikänope
yrittäneeksikään. Mutta joo, kyllä varmasti ärsyttäisi. T: äikänope
jäsenten koulutuksesta huolehtimassa "turhuuksien turhuus"?
Anna mun kaikki kestää... ja en ole itse opettaja.
Eli koulutuksen saaneet (erityisopettaja, lastentarhanopettaja, terveydenhoitaja, sairaanhoitaja jne.) kertovat minulle, mitä on arki erityislapsen kanssa ilman, että heillä on kokemusta siitä. Tyyliin "teillä on varmaan kotona (ja kuvaus perään)"
Yleensä nämä kuvaukset menee pieleen. Ikävä kyllä, kirjasta on vaikea oppia erilaisten perheiden elämää.
Uskallanko edes paljastaa että olen sh
Asiantuntija monellakin alalla on turhuuksien turhuus. Minä en huutelisi itseäni miksikään asiantuntijaksi yhtään missään ainakaan jos olisin opettaja.
vaisto on ohjannut olemaan avaamatta opeketjuja, kun ei nyt tule mieleen aiheeseen liittyviä keskusteluja:D
alan asiantuntijana ei ole vielä toistaiseksi kukaan maallikko esiintynyt. Kerran sattui saman alan asiantuntijoita useampi paikalle, mutta kaikki joko oikeasti olivat asiantuntijoita tai sitten muuten vaan olivat perillä asioista :).
Olen toiminut myös alani opettajana ja kieltämättä muakin joskus ihmetyttää nuo kirjoitukset, joissa joku täysin opettajan työstä tietämätön esiintyy opettajana...
välillä kuulee niin typeriä juttuja ettei mitään rajaa.
-biologi
epäilemättä olet paaaaljon parempi kuin yksikään asiantuntija. BBBBBUUUUUUAAAAAAAHHHHHHHH.
Oikeastaan sen suurimman typeryyden huomaa juuri silloin, kun ihminen ei edes tajua jonkun toisen työstä mitään. Tyyliin kuvittelee, että sairaanhoitaja vaihtaa vai vaippoja ja ope lätisee luokan edessä jotain puuta heinää ja repäsee numerot hatusta lukuvuoden lopussa. Mutta kun on lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla ammentaa.
Mielelläni "katselen" miten maallikot näkevät koko koululaitoksen ja opettajat ja mitä nimettöminä siis kirjoittelevat.
Olen samaa mieltä kun se joku joka kirjoitti, että...
Maailma on tällä hetkellä täynnä kaikenlaisia opettajia, jotka parhaiten sopivatkin vain tavisten opettajiksi ja ovat niin ollakseen kun ovat opettajia.
T. Lukion ja aikuiskoulutuksen aineenopettaja sekä luokanope
mutta yleensä en jaksa edes kommentoida
kätilö