Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin äiti oli antanut siideriä lapsille

Vierailija
23.05.2011 |

Tytär 12v. yritti saada multa saunasiideristä tilkan lasin pohjalle maistaakseen. En tietenkään suostunut, jolloin hän kertoi maistelleensa siideriä kaverinsa kotona. Siellä oli mamma antanut tyttärelleen siideriä lasiin ( ja nämä tietty jakoivat annoksen). Pikkasen korpee moinen tuohu, jokainen tehköön omien kakaroidensa kanssa kuten haluaa, mutta toisten lapsille ei alkoholia pitäisi mennä tarjoamaan. Eihän siitä annoksesta ole humaltumiseen asti ollut, mutta meillä kyse on enemmän periaatteesta. PRKL!

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapsen voin antaa maistaa, mutta en vielä tuossa iässä. Ja kavereille en todellakaan alkaisi alkoholia tarjoilemaan, en edes maistiaisia. 12 v. on liian nuori maistelemaan.

Vierailija
2/38 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oletko varma, ettei ollut alkoholitonta? Meillä on poika saanut maistaa alkoholitonta siideriä, jota join joskus raskaana ollessani ja imettäessäni. En toki kavereille tarjonnut, mutta hyvin voi joku saada väärän käsityksen, jos poika kertoo asiaa kylillä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tiedän, ettei hän todellakaan joisi alkoholitonta versiota. Ja toisaalta, en antaisi itse edes sitä.

-ap

Vierailija
4/38 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on holitonta tai sitä missä on jotain 0,5%.

Vierailija
5/38 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin kaverilla, varmaan saavat maistaa tupakkaakin siellä samalla kaverilla eli nostahan nyt kissa kauniisti pöydälle.

Vierailija
6/38 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin kaverilla, varmaan saavat maistaa tupakkaakin siellä samalla kaverilla eli nostahan nyt kissa kauniisti pöydälle.

Vierailija
7/38 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina löytyy vika muista

ohjeista pilttis kunnolla

Vierailija
8/38 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun alkoholista tehdään tuollainen mörkö. Kyllä me kaikki tiedämme että kaikki kielletty kiinnostaa.

Vierailija
9/38 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina löytyy vika muista

ohjeista pilttis kunnolla

Sullakin on varmaan tollanen teini-ikäinen kotonas ohjeistettuna?

-ap

Vierailija
10/38 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun alkoholista tehdään tuollainen mörkö. Kyllä me kaikki tiedämme että kaikki kielletty kiinnostaa.

Vierailija
11/38 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä minua ihmetytti...

Vierailija
12/38 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina löytyy vika muista ohjeista pilttis kunnolla

Sullakin on varmaan tollanen teini-ikäinen kotonas ohjeistettuna? -ap

Pitää opettaa sanomaan EI, myös huumeille, ihan vaan jatkoa ajatellen...

Vierailija
13/38 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona

Vierailija
14/38 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina löytyy vika muista ohjeista pilttis kunnolla

Sullakin on varmaan tollanen teini-ikäinen kotonas ohjeistettuna? -ap

Pitää opettaa sanomaan EI, myös huumeille, ihan vaan jatkoa ajatellen...

Jotenkin ei vaan olisi uskonut, että kaverin äiti toimisi noin alakoululaisten kanssa. Itse kun olen pyrkinyt siihen, että yökyläilyissäkin säilyy tietyt rajat ja säännöt ja jos jostakin ei ole sovittu vierailijan vanhempien kanssa, niin tarvittaessa soitetaan ja kysytään lupa.

- ap

Vierailija
15/38 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidetään tiukkaa linjaa eikä ole annettu alkoholia maistaakaan ennen 18 vuoden ikää. Kolme vanhinta on nyt täysi-ikäisiä eivätkä he edelleenkään käytä alkoholia juuri lainkaan. 14-vuotiaalle oli kaverin vanhemmat antaneet siideriä, kun tyttö oli siellä yökylässä. Mies meni lankoja pitkin tytön kaverin vanhempien luo ja asia puhuttiin selväksi. Jatkossa siellä ei alkoholia anneta meidän tytölle. Ei kaikki teinit osaa kieltäytyä, jos kaverit tarjoaa ja aikuiset vielä tukee, vaikka miten hyvin olisi teiniä ohjeistettu.

Vierailija
16/38 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitänyt soittaa sulle ja pyytää lupa, että saa maistaa

Vierailija
17/38 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-vuotias ei saisi maistaa siideriä lasin pohjalta? mielummin kotona maisttaa sitä kun kylillä...

Vierailija
18/38 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko nyt kuitenkin ensin varmistaa, ettei kyse ollut 0,7% siideristä (iso pullo) tai alkoholittomasta.

Pillastuisin vain, jos olisi annettu tavallista 4,7% vahvuista. Muut tietenkin ok.

Vierailija
19/38 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä minua ihmetytti...

Niin minuakin?

Vierailija
20/38 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän kyllä ap:n pointin periaatteesta. Että jos itse kieltäytyy antamasta niin sitten kaverin tykönä saakin, ärsyttäis muakin iha älyttömästi. Mutta ihan en kyllä ymmärrä miksi otetaan niin vakavasti tuo alkoholin maistaminen. Muistan kun itsekin olin varmaan joku 6-vuotias kun kotona sain maistaa lusikalla olutta. Ja hyi en tykänny. Mutta siis ihan tavallinen mustakin kasvoi.

Minä en ole mikään arvostelemaan toisten kasvatustapoja, oman mielipiteeni tässä vain kerron. Mutta jos alkoholista tehdään noin kamalan paha ja kielletty asia mitä ei saa edes pisaraa maistaa niin silloinhan se nuori sitä vasta haluaakin. Jos kotona saa tilkan maistaa niin huomaa varmaan ettei tuo nyt niin kummosta ole. Ennemmin niin kuin että kerjäisi maistiaisia joltakin juopolta kadulla. Mut tämä on vain mun mitätön mielipide, ei sen kummempaa....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi