Miesystävä haukkui idiootiksi kun en osaa keittää kahvia
ihan kun olisi joku itsestäänselvyys. Ei meidän perheessä ole koskaan juotu kahvia, en ole koskaan omistanut edes keitintä. Olisiko pitänyt mennä naapuriin harjoittelemaan?
Kommentit (41)
Keskinäinen kunnioituksenne säteilee tänne saakka.
Hankkisit arvoistasi seuraa.
Ei mun mieskään osaa keittää kahvia. Ei sitä myöskään ikinä juo.
"keitä ite haisevat kahvisi, saatanan homo"
ja pitkään en osannut keittää kahvia, koska ei tietenkään ollut siihen tuntumaan, että miltä se maistuu... mut oli mulla kumminkin keitin vieraita varten. Puolisolle sit opettelin keittämään omaksi huvikseni... Pitkän aikaa sille keitin, eikä hän koskaan kommentoinut mitenkään, sit kerran kysyin, että millaista se kahvi on, niin kyllä hän sit sai sanotuksi, että vähän liian väkevää :D
Nykyään laitan poroja vähemmän, ja kuulemma on hyvää :)
Joskus ärsyttää se, kun kaikki olettaa, että aikuinen juo kahvia! Ja sit jotkut oikein yllättyy kun sanoo, ettei juo. Ja jotkut ovat jopa väittäneet, että kyllä sä vielä rupeet juomaan! Mutta en edellenkään juoa ja ikääkin melkein 30v! Eikä ole aikomustakaan aloittaa!
Etkö sinä joudu keittämään koskaan kahvia esim. töissä?
Ihan pikkaisen ihmettelen kyllä
kahvia keittää KONE!! Ja jos kone on epäkunnossa niin sit sitä keittävät sellaiset jotka sitä JUO!
Miksi oletetaan että nainen osaa keittää kahvia??
Viestiketju
Etkö sinä joudu keittämään koskaan kahvia esim. töissä? Ihan pikkaisen ihmettelen kyllä
monesta konttorista ei löydy kahvinkeitintä vaan automaatti...
oletsä kyl vähä hölmö, olisit sanonu miehelles,et keitä ite kahvis :) se on vielä hölmömpää, ku mun kaveri kysy, et miks toi vesi kuplii, `sehän kiehuu`
Kahvinkeitto on perustaito, joka Suomessa kyllä kuuluisi osata. Ompelu taas ei ole. Näin se vaan on.
Minä en osaa keittää kahvia (olen 30v) enkä koe asiaa kummoisena, sillä en itse juo sitä ollenkaan. Miksi opettelisin "tärkeän taidon", jos en itse tarvitse sitä??
Typerää sun mieheltä. Kysypä osaako se esim. ommella. Onhan sekin sellainen pakollinen perustaito.
En minäkään juonut vielä parikymppisenä, mutta kyllä minulla sentään keitin oli, että sain vieraille kahvit laitettua. Ja osasin siis myös käyttää sitä... Kahvinporojen annostuksesta ei tosin ollut näppituntumaa mutta sen kysyin sitten vain vierailta itseltään, että kuinka väkevästä tykkäätte, paljonko laitan poroja :)
kahvia juonut. Ja keittämisen opeteltuani elin pitkään harhaluulossa, että yhtä vesimitallista kohden tulee kaksi (eikä yksi, kuten kuuluisi) kahvimitallista ja sitten vielä "yksi pannulle" :D Mistä olisin tiennyt, miltä sen kuuluu maistua, kun en itse sitä juonut. Mua ei ikinä työpaikalla pyydetty keittämään kahvia toista kertaa.
mutta vielä nolompaa on haukkua idiootiksi tuollaisen pienen jutun takia. Fiksu olisi opettanut ihan hiljaa...
No onhan se vähän noloa ellei aikuinen ihminen osaa kahvinkeitintä käyttää. En minäkään juonut vielä parikymppisenä, mutta kyllä minulla sentään keitin oli, että sain vieraille kahvit laitettua. Ja osasin siis myös käyttää sitä... Kahvinporojen annostuksesta ei tosin ollut näppituntumaa mutta sen kysyin sitten vain vierailta itseltään, että kuinka väkevästä tykkäätte, paljonko laitan poroja :)
mutta etkö koskaan ole ollut esim missään (kesä-)työpaikassa, missä keitettiin taukokahvia tms?
Juon itse espressoa mutteripannusta, joten jos mun pitää keittää suodatinkahvia, kukaan ei saa puhua mulle kun lasken kahvimittoja suodattimeen (ja yksi pannulle), etten mene sekaisin. :)
Jos miesystäväsi haukkuu sinua idiootiksi mistä tahansa syystä, niin harkitsepa tyypin jättämistä. Aikuisen ei kuuluisi haukkua ketään, millään nimillä. Vaikka kuinka nyppisi.
Tietty voi olla yhtä tyhmä :) kuin minä ja olla jättämättä tuon tyyppistä heppua seurustelun aikana. Sitten voikin nauttia avioliitosta, jossa isä haukkuu lasten kuullenkin äitiä idiootiksi, tyhmäksi jne milloin mistäkin. Tänään viimeksi "vitun talidomidilapseksi" (kyllä, juuri näillä sanoilla) koska olin eri mieltä hänen kanssaan grillauksesta. Näin siis meillä. Ole sinä fiksumpi kuin minä olin: ansaitset parempaa.
mutta etkö koskaan ole ollut esim missään (kesä-)työpaikassa, missä keitettiin taukokahvia tms?
Juon itse espressoa mutteripannusta, joten jos mun pitää keittää suodatinkahvia, kukaan ei saa puhua mulle kun lasken kahvimittoja suodattimeen (ja yksi pannulle), etten mene sekaisin. :)
Ikinä ei ole tarvinnu missään kahvia keittää.
vasta yki lomekymppisenä kun aloin itsekin tykätä kahvista aloin sitä keittämään - mutta meillä on vaan pressopannu, osana keittää sillä mulle ja miehelle mieluisaa kahvia, mutta en tiedä millaisesta kahvista muut tykkää. Me juodaan tummapaahtoista, joten varmaan lykkisin esim. työpaikalla perusvaaleapaahtoista kahvia liian paljon useimpien makuun kun minusta se olisi liian mietoa.
Joillekin kahvin keittäminen on itsestäänselvyys kun sitä on nähnyt ja tehnyt pidemmän aikaa. Itsellesikin se tulee tosi äkkiä tutuksi. Että ei ole kovin vakava juttu ensikertalaisena ajatella kahvinkeittämistä vaikean kautta.
ei tässä maailmassa ole itsestäänselvää. Se että moisesta osaamattomuudesta haukutaan idiootiksi on lähinnä naurettavaa ja kertoo haukkujasta ihmisenä aika paljon.
Toki idiootiksi haukkumisessakin on sävyeroja.
Minulla on ikään lähemmäs 30 enkä ole koskaan juonut kahvia, keittänyt kahvia saati sitten omistanut keitintä. Kahvi ei näyttele minkäänlaista osaa elämässäni. En minä ala investoimaan rahaa laitteisiin, joita en itse käytä, mutta vieraat voisivat tykätä - sikäli kun niitä nyt vajaan tusinan kertaa vuodessa käy. Tuokoot omat kahvit ja keittimet ihan vapaasti. Saavat sitten keittää itse omat kahvinsa.
Kahvin juomisesta tosiaan sellainen tarkennus, että tottahan toki olen muutaman kerran maistanut, mutta joka kerralla se on ollut niin kamalan makuista tököttiä, että en minä tahallani viitsi itseäni sillä rääkätä.