Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävä haukkui idiootiksi kun en osaa keittää kahvia

Vierailija
22.05.2011 |

ihan kun olisi joku itsestäänselvyys. Ei meidän perheessä ole koskaan juotu kahvia, en ole koskaan omistanut edes keitintä. Olisiko pitänyt mennä naapuriin harjoittelemaan?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvinkeitto on perustaito, joka Suomessa kyllä kuuluisi osata.

Höpönlöpön. Ei ole mitään syytä, miksi kuuluisi osata.

Vierailija
2/41 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitäpä sille voi jos ei osaa sitä kahvia keittää...

Herrajesta että on uusavutonta porukkaa!

Tee palvelus ihan itsesi hyväksi, opettele

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei oikeuta haukkumaan eikä nimittelemään toista.

Vierailija
4/41 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten pitää hyväksyä myös se, että suurin osa suomalaisista ajattelee, että on hieman uusavuton ja tyhmä.

Vierailija
5/41 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitäpä sille voi jos ei osaa sitä kahvia keittää... Herrajesta että on uusavutonta porukkaa! Tee palvelus ihan itsesi hyväksi, opettele

meillä ei ole kahvinkeitintä koskaan ollutkaan, eikä meidän tarvitse sellaista vieraiden takia hankkia. Vieraamme tietävät että meillä tarjotaan muuta juotavaa kuin kahvia (vaihtoehtojakin on). Työpaikalla ei tarvitse keittää kahvia, koska he jotka juovat kahvin myös keittävät sen. Näin olen pärjännyt hyvin jo 40 vuotta.

Miksi minun siis pitäisi opetella keittämään kahvia?

Vierailija
6/41 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten pitää hyväksyä myös se, että suurin osa suomalaisista ajattelee, että on hieman uusavuton ja tyhmä.

pitää tyhmyyden kriteerinä kahvinkeittotaitoa, niin kukakohan se tyhmä on?

Vierailija
7/41 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miesYSTÄVÄ?

Vierailija
8/41 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös varautua siihen, että äkkiä pidetään yhtälailla tyhmänä, jos oikeasti alkaa lokeroida ihmisiä tyhmiin ja uusavuttomiin jonkun niinkin irrelevantin asian kuin kahvinkeiton takia. Mutta ei kai meillä täällä niin palikoita ihmisiä ole?

"Mutkun työpaikka" ei ole mikään syy opetella kahvinkeittoa. Minun työnkuvaani ei kuulu kahvinkeitto. Ne jotka sitä juovat, osaavat itse kahvinsa keittää. En minä ole heitä siellä passaamassa. En minäkään juoksuta työkavereitani, että haepas tosta viereisestä Siwasta mulle eväsleipä. Ja vauhtia sitten kanssa, ettei se ehdi vallan lämmetä ja mössööntyä matkalla.

Vierailija
9/41 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä kahvi keitetään niin, että otetaan laatikosta valmis annospussi, kaadetaan siitä kahvinporot suodattimeen, suodatin koneeseen, painetaan nappia ja kone ottaa automaattisesti oikean vesimäärän suoraan johdosta.

Eipä se paljon auta kotikeittimen käytössä, vaikka meillä töissä keittäisi kuinka monta pannua päivässä.

Etkö sinä joudu keittämään koskaan kahvia esim. töissä? Ihan pikkaisen ihmettelen kyllä

Vierailija
10/41 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on huono miesystävä, toivottavasti hän on pian entinen. Kyllä meistä miehistä löytyy sellaisiakin tyyppejä, jotka eivät riehaannu jos seurstelukumppani ei osaa keittää kahvia.

Oikeasti, aika epävakaalta tuntuu tämän yhden faktoidin perusteella miehesi luonne.

Vierailija
11/41 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitäpä sille voi jos ei osaa sitä kahvia keittää... Herrajesta että on uusavutonta porukkaa! Tee palvelus ihan itsesi hyväksi, opettele

meillä ei ole kahvinkeitintä koskaan ollutkaan, eikä meidän tarvitse sellaista vieraiden takia hankkia. Vieraamme tietävät että meillä tarjotaan muuta juotavaa kuin kahvia (vaihtoehtojakin on). Työpaikalla ei tarvitse keittää kahvia, koska he jotka juovat kahvin myös keittävät sen. Näin olen pärjännyt hyvin jo 40 vuotta. Miksi minun siis pitäisi opetella keittämään kahvia?

Eikö nyt perusasioihin kuulu, että kylässä on tarjolla myös kahvia sitä haluaville. En minä ainakaan mitään teetä tai limsaa tulisi teille litkimään. Kuulostaa kyllä kummalliselta, jos siis ihan aikuisia ihmisiä kylään kutsutte.

Vierailija
12/41 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki idiootiksi haukkumisessakin on sävyeroja.

olen samaa mieltä, harmistunutta tokaisua ei aina kannata ottaa niin vakavasti, varsinkin jos on käyttäytynyt kuin idiootti.

Mua kiinnostaisi tietää, eikö ap ylipäänsä osannut laittaa vettä/pööniä keittimeen, ja napsauttaa virtaa päälle, vai eikö osannut tehdä hyvänmakuista kahvia?

Meinaan miten joku EI osaa keittää kahvia, ei oikeastaan mene munkaan jakeluun.

Mutta kahvin vahvuus on sitten makuasia, ja määrät vaihtelevat keittimen mukaankin, vasta tottumus opettaa keittämään hyvät kahvit.

Mä saattaisin haukkua miehesi, ja monta muuta tässä ketjussa idiootiksi, päätellen tuosta sama määrä kahvimitallisia + yksi pannulle, koska mun kahvissani on aina mitallinen vähemmän kuin vettä..

Vierailija
13/41 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miesystäväsi haukkuu sinua idiootiksi mistä tahansa syystä, niin harkitsepa tyypin jättämistä. Aikuisen ei kuuluisi haukkua ketään, millään nimillä. Vaikka kuinka nyppisi. Tietty voi olla yhtä tyhmä :) kuin minä ja olla jättämättä tuon tyyppistä heppua seurustelun aikana. Sitten voikin nauttia avioliitosta, jossa isä haukkuu lasten kuullenkin äitiä idiootiksi, tyhmäksi jne milloin mistäkin. Tänään viimeksi "vitun talidomidilapseksi" (kyllä, juuri näillä sanoilla) koska olin eri mieltä hänen kanssaan grillauksesta. Näin siis meillä. Ole sinä fiksumpi kuin minä olin: ansaitset parempaa.

miesystävä joka kutsuu sinua idiootiksi- oli asia mikä hyvänsä- on todella, todella huono miesystävä. Suosittelisin myös jättämään samantien. Kukaan toista arvostava, saati rakastunut ei nimettele idiootiksi. Kertoo paljon siitä kuinka mies arvostaa sinua, milliset hänen omat ihmissuhdetaitonsa ovat. Esimakua tulevasta kyseisen miehen rinnalla; haukkuminen tulee suurella todennäköisyydellä pahenemaan ja rinnalle tulee muitakin väheksymisen muotoja; tulossa ei ole tasa-arvoista liittoa jossa saat osaksesi kunnioitusta ja arvostusta, vaan jotain ihan muuta. Hassua, että sen todellakin voi päätellä noin pienestä asiasta. Ja mitä kahvinkeittämiseen tulee- sitä ei kylläkän ole määritelty miksikään välttämättömäksi kansalaistaidoksi vaikka yleistä onkin.

Vierailija
14/41 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, voitko seurustella ihmisen kanssa, joka kutsuu sinua idiootiksi?

Vierailija
15/41 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haukkumaan. Kannattaa miettiä onko järkeä jatkaa tuollaisen kanssa suhdetta.

Vierailija
16/41 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai eikö se idiootti itse osaa/vaivaudu?

Meillä on niin päin, että kun mun mieheni keittää kahvia niin se on todella vahvaa. Mättää poroja kuin mielipuoli sinne keittimeen. Mutta ei mulla koskaan ole ollut tarvetta sitä idiootiksi haukkua...

Vierailija
17/41 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta etkö koskaan ole ollut esim missään (kesä-)työpaikassa, missä keitettiin taukokahvia tms?

ole töissä keitellyt kahvia muille kun en kerran itse sitä juo. Äidille tosin olen, ja sitä kautta oppinut.

Ei miesystävän silti kuulu naistaan idiootiksi haukkua missään tilanteessa.

Vierailija
18/41 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen n 15 v sitten ostanut pressokeittimen, olen n 11 kk vuodesta yläkaapissa. Pakkasessa on aina kahvia, eli kyllä sitäkin täällä tarjotaan.

Töissä olen pari kertaa keittänyt ja ihan oikeesti olen kummankin kerran jälkeen kuullut onpa pahaa kahvia ja siihen jäi multa keittämiset.

Mutta se asia on varma ettei idiootiksi saa haukkua. Mun mies välillä haukkuu mua tyhmäksi. On muuten maailman paras mies ja isä joten en eroa uhkaa mutta kyllä joka kerta nostan asiasta kovan haloon ja käsken hänen menemään ulos miettimään tekoja. Joo, teinimeininkiä. Mutta näkeepähän lapsetkin kuka talossa määrää, teoille on seuraukset ja se koskee kaikkia ja käytöstapoja.

Vierailija
19/41 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on itse varsinainen idiootti!

Vierailija
20/41 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

väliä, ettet osaa, kun et kerran kahvia edes juo. Ei kai miehesi pistä itselleen keittämmään ja vielä hauku idiootiksi siinä samalla??

Meillä ei ole kahvinkeitintä ja vieraat tietävät, että meillä saa joko teetä tai pikakahvia. Töissä tosin joskus lataan kahvinkeittimen, mutta ilman työpaikkaa tuskin koskaan olisin moiseen puuhaan joutunut.