Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Muistihäiriöt 45-vuotiaalla!

Vierailija
21.05.2011 |

Moi!

Olen tuntenut mieheni kolme vuotta. Huomasin heti, ettei hän tunnu muistavan, mitä asioita on kertonut minulle ja mitä ei. Eli siis kertoi paljon samoja asioita, jonka takia aluksi epäilinkin hänellä olevan muita naisia (ettei muista, mitä on kertonut ja kelle).

No näin ei kuitenkaan ollut. Nyt vuosien aikana olen huomannut, ettei huomaa esimerkiksi, jos on nähnyt jonkun jakson sarjaa minkä olemme 100% varmuudella katsoneet yhdessä (esim. 1-6kk sitten esitetyn).

Nyt hän pohti aidosti hetki sitten, kun sanoin Neuvostoliiton hajonneen 1991, että ei - se hajosi 2001.

Mitä helvettiä????

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistihoitolat ovat täynnä keski-ikäisiä alkoholisteja, monet siis raitistuneita alkoholisteja. Paikkoja ei riitä kunnolla vanhuksille. Tällaista luin lehdestä. Joten suurkuluttajan aivot todellakin pehmenevät nopeasti. Mutta jos on kyse kohtuullisesta käytöstä, niin silloin se ei vaikuta muistiongelmiin.

Vierailija
22/31 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai mitä toivoit?

Ainakin voit tarjota miehelle vahvaa B-vitamiinivalmistetta. Osta apteekista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin hyvin kuvitella että parisuhteessa se tulee aiheuttamaan ongelmia.

Hermot meinaa mennä miehenkin kanssa, ja lapsen saaman diagnoosin jälkeen ymmärrän paremmin, että miksi. :)

Vierailija
24/31 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla juurikin tuo alkoholin liikakäyttö, Alzheimerin tauti, aivokasvain tai jotain muuta vastaavaa. Kehoittaisin kuitenkin hakeutumaan tutkimuksiin nopeasti, sillä mahdollinen sairaus on jo aika pitkällä mikäli oireet ovat jo huomiota herättäviä.

Vierailija
25/31 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai mitä toivoit?

Ainakin voit tarjota miehelle vahvaa B-vitamiinivalmistetta. Osta apteekista.

täällä kerrotaan, millainen muistamattomuus menee "huonon muistin" ja luonteen piikkiin ja millainen taas on merkki sairaudesta.

Eli että onko terveen ihmisen mahdollista muistaa NL:n hajoaminen 10v väärin, vaikka kyse on melko merkittävästä tapahtumasta oman aikuiselämän varrella.

Vierailija
26/31 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkaan huolestuttavilta. Itse olen huomannut etta vanhemmiten tuntuu usein etta viimeiset 30v (olen viisikymppinen) ovat vilahtaneet ohi, ja jos pitaa arvioida kuinka kauan sitten joku tapahtuma oli, niin aliarvioin aina kuinka kauan siita oikeasti on.

Ja miehilla nyt yleensa on valikoiva muisti muutenkin, ja naisten mielesta itsestaanselvat asiat katoavat sinne johonkin 'tarkeampien' asioiden kuten urheilutilastojen taakse. Mun miehen aivoissa ei ole mitaan vikaa, ja han unohtaa usein pikkuasioita joita on sanonut tai tehnyt ihan viime paivina, ja minusta on ihan kasittamatonta etta ne eivat muistuttaessakaan tule mieleen. Totta kai jokainen unohtelee yksityiskohtia mutta yleensa muistaa ne sitten kun joku muistuttaa. Samaten mies kertoo samoja juttuja moneen kertaan, mika on tosi arsyttavaa, eika tosiaankaan muista etta on kertonut ne jo sataan kertaan. Hanen isansa on ihan samanlainen mutta yli kahdeksankymppiselle ei enaa kehtaa sanoa etta hei olen kuullut tuon jutun jo moneen kertaan; taytyy vaan kuunnella karsivallisesti.

Vierailija
27/31 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lekuriaika varattu. unohdin, että miehen suvussa on ollut useampia aivokasvaimiakin...

t. ap

Vierailija
28/31 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sieltä poikkeavat tulokset. Muistiverikokeissa kuitenkin löytyi kilpirauhasen vajaatoiminta, ja oireet korjautuivat täysin.

Vierailija
29/31 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varasitte lääkärille ajan vaikka ihan mielenrauhan vuoksi. Onko miehesi huolissaan muistamattomuudestaan?

Vierailija
30/31 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa meistä unohtelee asioita. Muistihäiriö on taas ihan toinen juttu. ENkä mä kertomasi perusteella tekisi myöskään mitään johtopäätöksiä miehen alkon käytöstä

Vierailija
31/31 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuonikäisen muistattomuus on aina viite jostakin sairaudesta/puutostilasta. Ja täältäkö meinasit diagnoosin saada, läheisenä pari sanaa kertomalla. Ei nyt kuitenkaan onnistu.