Apua! Muistihäiriöt 45-vuotiaalla!
Moi!
Olen tuntenut mieheni kolme vuotta. Huomasin heti, ettei hän tunnu muistavan, mitä asioita on kertonut minulle ja mitä ei. Eli siis kertoi paljon samoja asioita, jonka takia aluksi epäilinkin hänellä olevan muita naisia (ettei muista, mitä on kertonut ja kelle).
No näin ei kuitenkaan ollut. Nyt vuosien aikana olen huomannut, ettei huomaa esimerkiksi, jos on nähnyt jonkun jakson sarjaa minkä olemme 100% varmuudella katsoneet yhdessä (esim. 1-6kk sitten esitetyn).
Nyt hän pohti aidosti hetki sitten, kun sanoin Neuvostoliiton hajonneen 1991, että ei - se hajosi 2001.
Mitä helvettiä????
Kommentit (31)
Vai mitä toivoit?
Ainakin voit tarjota miehelle vahvaa B-vitamiinivalmistetta. Osta apteekista.
Voin hyvin kuvitella että parisuhteessa se tulee aiheuttamaan ongelmia.
Hermot meinaa mennä miehenkin kanssa, ja lapsen saaman diagnoosin jälkeen ymmärrän paremmin, että miksi. :)
voi olla juurikin tuo alkoholin liikakäyttö, Alzheimerin tauti, aivokasvain tai jotain muuta vastaavaa. Kehoittaisin kuitenkin hakeutumaan tutkimuksiin nopeasti, sillä mahdollinen sairaus on jo aika pitkällä mikäli oireet ovat jo huomiota herättäviä.
Vai mitä toivoit?
Ainakin voit tarjota miehelle vahvaa B-vitamiinivalmistetta. Osta apteekista.
täällä kerrotaan, millainen muistamattomuus menee "huonon muistin" ja luonteen piikkiin ja millainen taas on merkki sairaudesta.
Eli että onko terveen ihmisen mahdollista muistaa NL:n hajoaminen 10v väärin, vaikka kyse on melko merkittävästä tapahtumasta oman aikuiselämän varrella.
mitenkaan huolestuttavilta. Itse olen huomannut etta vanhemmiten tuntuu usein etta viimeiset 30v (olen viisikymppinen) ovat vilahtaneet ohi, ja jos pitaa arvioida kuinka kauan sitten joku tapahtuma oli, niin aliarvioin aina kuinka kauan siita oikeasti on.
Ja miehilla nyt yleensa on valikoiva muisti muutenkin, ja naisten mielesta itsestaanselvat asiat katoavat sinne johonkin 'tarkeampien' asioiden kuten urheilutilastojen taakse. Mun miehen aivoissa ei ole mitaan vikaa, ja han unohtaa usein pikkuasioita joita on sanonut tai tehnyt ihan viime paivina, ja minusta on ihan kasittamatonta etta ne eivat muistuttaessakaan tule mieleen. Totta kai jokainen unohtelee yksityiskohtia mutta yleensa muistaa ne sitten kun joku muistuttaa. Samaten mies kertoo samoja juttuja moneen kertaan, mika on tosi arsyttavaa, eika tosiaankaan muista etta on kertonut ne jo sataan kertaan. Hanen isansa on ihan samanlainen mutta yli kahdeksankymppiselle ei enaa kehtaa sanoa etta hei olen kuullut tuon jutun jo moneen kertaan; taytyy vaan kuunnella karsivallisesti.
lekuriaika varattu. unohdin, että miehen suvussa on ollut useampia aivokasvaimiakin...
t. ap
ja sieltä poikkeavat tulokset. Muistiverikokeissa kuitenkin löytyi kilpirauhasen vajaatoiminta, ja oireet korjautuivat täysin.
varasitte lääkärille ajan vaikka ihan mielenrauhan vuoksi. Onko miehesi huolissaan muistamattomuudestaan?
Kuka tahansa meistä unohtelee asioita. Muistihäiriö on taas ihan toinen juttu. ENkä mä kertomasi perusteella tekisi myöskään mitään johtopäätöksiä miehen alkon käytöstä
tuonikäisen muistattomuus on aina viite jostakin sairaudesta/puutostilasta. Ja täältäkö meinasit diagnoosin saada, läheisenä pari sanaa kertomalla. Ei nyt kuitenkaan onnistu.
Muistihoitolat ovat täynnä keski-ikäisiä alkoholisteja, monet siis raitistuneita alkoholisteja. Paikkoja ei riitä kunnolla vanhuksille. Tällaista luin lehdestä. Joten suurkuluttajan aivot todellakin pehmenevät nopeasti. Mutta jos on kyse kohtuullisesta käytöstä, niin silloin se ei vaikuta muistiongelmiin.