Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkittynyt yskä ja lääkärin "diagnoosi" mietityttää

Vierailija
12.07.2011 |

Toukokuun puolivälissä tuli hengenahdistus ja kuiva yskä joka muuttui keuhkoputkentulehdukseksi kahden viikon päästä. Sain antibiootit ja symbicort turbohalerin.

Keuhkoputken tulehdus ja irtoava raju yskä helpotti nopeasti mutta kuiva yskä jäi.

Olen siis yskinyt nyt 2 kk. Kävin tänään lääkärillä joka antoi rajuja lääkkeitä. Kuukausi pitäisi syödä montelukast nimistä allergiseen nuhaan ja astmaan tarkoitettua lääkettä ja lisäksi antoi antibiootin avelox.

Molemmat lääkkeet aiheuttavat huimausta ja tuo antibiootti lisäksi rytmihäiriöitä, kaksoikuvia silmiin ja kaikkea muuta kivaa...

Kärsin huimauksesta muutenkin ja välillä rytmihäiriöistä joten en tiedä uskallanko lääkkeitä alkaa syömään. Vai pitäisikö hakea toisen lääkärin mielipide.

Kun ainoa oireeni on vaan kuiva yskä. Yöllä en yski enkä rasituksessa. Aamulla saan rökiä ja selvittää kurkkua jonkin aikaa. Itse mietin jo välillä refluksia kun minulla on palleatyrä. Mutta lääkäri ei siihen ottanut mitään kantaa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lääkkeet aiheuttavat huimausta ja tuo antibiootti lisäksi rytmihäiriöitä, kaksoikuvia silmiin ja kaikkea muuta kivaa...

Taas näitä ääliöitä. Itseasiassa kumpikaan noista lääkkeistä ei yleensä aiheuta mitään noista mainitsemistasi asioista. JOILLEKIN (yleensä tyyliin 1/1000-10 000) on tullut lääkkeen käytön aikana noita oireita. Silloin on kyse harvinaisesta haittavaikutuksesta tai sattumasta, ja lääkityksen voi lopettaa, jolloin haittavaikutus menee ohi. Sattuma tietenkään ei.

Kumpikaan lääke ei myöskään ole raju tai vahva. Ihan normaaleita, paljon käytettyjä lääkkeitä. Montelukastia syövät pienet lapsetkin, joten eiköhän tuommoinen hienopersekin nyt voi edes kokeilla. Toinen vaihtoehto tietty on jatkaa yskimistä, ei siihenkään kuole.

Vierailija
2/3 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mun miehen refluksitautia hoidettiin vuosia astmana! Käytti turhaan astmalääkkeitä. Ei ehkä sama asia, mutta ymmärsin tuosta, että refluksitauti on välillä vaikea diagnosoida. Miehen olo parani heti refluksilääkkeillä, jotka ovat ihan harmittomia käyttää, vaikka niitä sitten käyttäisikin koko ikänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen yskiäräyskyttänyt toukokuun lopusta. Minulla ei kai mitään pahempaa kuitenkaan keuhkoissa ole ollut. Kurkunpäätulehdus oli.

Yhden antibioottikuurin olen syönyt, mutta sen jälkeen alkoi yskä uudestaan parin terveen päivän jälkeen.

Koska olen raskaana, olen saanut vain jotakin köykästä yskänlääkettä. Helpotti sen verran, että sai yöllä nukuttua. Lääkäri sanoi minulle, että joskus sitkeään yskään tarvitaan astmalääkkeitä, vaikkei mitään astmaa olisikaan. Oma yskäni alkaa nyt olla jo aika vaatimaton enkä käytä enää yskänlääkettä.