G: Tykkäätkö täytekakuista?
Tämän gallupin tarkoitus on saada selville olenko outolintu, vai koskeeko "ongelma" muitakin. Olen elämäni aikana saanut muutaman kerran täytekakkua josta olen ajatellut "Tätähän voisi melkein kutsua syötävän makuiseksi", muut kerrat olen maistanut kerran pari ja todennut sen yököttäväksi (joko märkyyttään lilluvaksi tai kuivuuttaan narskuvaksi) usein ylimakeaksi tekeleeksi, joka yököttää.
Koskaan en ole maistanut täytekakkua, josta olisi aidosti tullut "Wow, ihanaa"-olo, niin kuin monista suolaisista piirakoista, juustokakuista tai vaikka mudcakesta...
Kommentit (31)
Ainoat kakut, joita en peukuta on liian kuivat kakut, ja sellaiset, joihin on jostain syystä laitettu kookoshiutaleita pohjataikinaan:( Niiden kohdalla tulee iso pettymys.
täytekakuista. En ole tykännyt lapsenakaan. Sen sijaan hyvä voileipäkakku tai oikein juustoinen suolainen piirakka... nam!
jos tykkää makeasta, tykkää täytekakuistakin ja jos suolainen himottaa, niin ei tykkää.
Vai onko tässä joku muu vaikeuskerroin?
täytekakussa, enkä lakkakakusta. Muuten menee. Mieluummin pitää olla vähän ylikostea kuin kuiva. Tää on varmaan ihan makuasia. Tunnen hyviäkin kotileipureita, jotka tekee aivan karseita täytekakkuja. Hirveän näköisiä ja ihan mautomia. Täytekakku ei taida olla helpoin leivonnainen.
Tuo mudcake on aivan hirveä, varsinkin kermavaahdolla, samoin joku sacher-kakku. Jätän kohteliaasti väliin, jos niitä tarjotaan. Samoin kaikki kreemikammotukset, yäääks!
jos tykkää makeasta, tykkää täytekakuistakin ja jos suolainen himottaa, niin ei tykkää.
Vai onko tässä joku muu vaikeuskerroin?
Mä tykkään suklaasta (erityisesti tummasta), marjapiirakoista, monista kekseistä, pullasta, juustokakuista ja vaikka mistä muusta makeasta. Se on vain se täytekakku. =)
makuyhdistelmästä sokerikakku, kermavaahto + marjat. Olen kuitenkin aika tarkka siitä, millaisesta täytekakusta pidän, kaupan valmispohjia en viitsi syödä, einkä käytä ikinä kaupan hilloja täytekakussa. En myöskään pidä noista vispattavista creme vanilla ja creme vispeistä, vaan haluan ehtaa tavaraa.
mutta en tykkää jos välissä on jotain vauvanpurkkisosetta tai jos kerma maistuu samassa jääkaapissa ollut tonnikalasalaatti...
mutta raikas ja kakulle maistuva täytskäri on ihana. tein itsekin tänään!!!
oikein kunnolla kermavaahtoinen mansikkakakku.
Lautanen täyteen ja käkätintä kohti.
Tero
Olen vain pari kertaa elämässäni saanut syömäkelvotonta kakkua. Söisin täytekakkua ihan mielin määrin. Nyt pitää varmaan ruveta lakkoon kun mistään ei enää löydy sopivia housuja.
(sekä itsetehdyistä, että konditoriakakuista) Huonoja markettikakkuja voin syödä, mutta ei ne himota
Lapsena synttäreissä ihaninta oli seuraavana aamuna kaivaa jääkaapista hyvin kostunut täytekakun loppu... Mun äiti teki taivaallisen hyvää 80-luvun peruskakkua - banskua, suklaata, ananasta, persikkaa, kermavaahtoa, täydellinen sokerikakkupohja ja sopiva, raikas kostutus
mutta omatekemät kakkuni ovat minusta todella ihania, suurin osa konditorioiden ja pitopalvelujen tuotteesta on semmoisia, että niitä syö vain kohteliaisuudesta. Mutta itse kun tekee, valitsee vain omat lempimakunsa ja oman haluamansa määrän kosteutta ja tulos on täsmä!