Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Tykkäätkö täytekakuista?

Vierailija
21.05.2011 |

Tämän gallupin tarkoitus on saada selville olenko outolintu, vai koskeeko "ongelma" muitakin. Olen elämäni aikana saanut muutaman kerran täytekakkua josta olen ajatellut "Tätähän voisi melkein kutsua syötävän makuiseksi", muut kerrat olen maistanut kerran pari ja todennut sen yököttäväksi (joko märkyyttään lilluvaksi tai kuivuuttaan narskuvaksi) usein ylimakeaksi tekeleeksi, joka yököttää.

Koskaan en ole maistanut täytekakkua, josta olisi aidosti tullut "Wow, ihanaa"-olo, niin kuin monista suolaisista piirakoista, juustokakuista tai vaikka mudcakesta...

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voi ainoastaan pilata kostuttamalla reilusti liian vähän tai laittamalla sinne jotain kirpeää, kuten puolukkahilloa laittoi ex-anoppi joskus

Vierailija
2/31 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täytteenä mousseja ja kerrokset näkyvissä. En päällystä reunoja kermalla, siitä en kakuissa tykkää. Enkää siitä, jos kakku liian kuiva tai liian märkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenakin pyysin kylässä ruisleipää kahvipöydässä kun en voinut koskeakaan kakkuihin. Etoi ajatuskin.

Toki nykyään kohteliaana otan sen ohuen siivun jos tilanne vaatii, mutta en pidä siitä.

Oksettaa edelleen kermavaahdot ja ne jätän kyllä reunoista syömättä vaikka kuinka kohtelias yrittäisin olla (piilotan servetin alle).

Kamalia. Ja koska meillä ei niitä viljellä niin lapsetkaan eivät ole niitä oppineet syömään. Kuopus syö prinsessakakkua, esikoinen ei koske siihenkään.

Vierailija
4/31 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa täytekakku, mitä syön on suklaakakku valkosuklaatäytteellä. Mikään muu täyte ei oikein uppoa.

Vierailija
5/31 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermavaahto on tosiaankin ällöä.

Kohteliaisuudesta voin ottaa, mutta pyrin välttämään sitäkin jos vaan mahdollista (esim. paljon muuta tarjottavaa).

Poikani on samanlainen. Ei maistu täytekakku.

Ja maisteltu on paljon erilaisia, niin kotitekoisia kuin leipomoidenkin. Kehuttu Kakkukeisari vetäisi pohjat. Hyi hemmetti kuinka ällöimelää se kakku olikaan!

Vierailija
6/31 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan omatekemista kakuista viime kertoina olen tykännyt

Vierailija
7/31 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä sellaista täytekakkua maistanut josta olisin pitänyt.

Vierailija
8/31 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tekee mieli todella paljon, vaikka ei ole juhliakaan tiedossa missään :)

Vierailija
9/31 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanha opiskelukaveri tekee oikeesti maailman pahimpia kakkuja. Hänellä on 2 lasta ja pitää aina kummallekin tosi isot aikuisten synttärit. Olen siellä vuosien varrella maistanut aivan kamalia täytekakkuja aina ihan oksennustasolla oleviin.

Hän ottaa aina aivan liian haasteellisia tehtäviä, esim kinuskia, joka viimeksi oli 1 iso kova klöntti kakun päällä. Tytön synttärit ovat kesäkuun lopussa ja on ihan normaalia että kakku on tuntitolkulla pöydällä. Kostuttaa esim MAIDOLLA !!!

Pohja on ollut välillä raaka ja joskus palanut. Se ei auta että mustuneen kohdan heittää roskiin, se maku on pohjassa kiinni.

YÖK !!! muistan yhden kerran kun välissä oli vadelmaa ja se haisi. Otin lusikkaan vadelmahilloa ja haistoin, haisi ihan käyneelle.

Ihan uskomatonta on että hän pitää itseään todella taitavana. Miten voi pitää hyvänä jos polttaa pohjan ?

Ja arvaa, hän ei ole ainoa lajissaan. Suomalaisissa on paljon tälläisiä piirteitä ei tarvitse ostaa, kyllä mä itsekin osaan. En voi sanoa että olisin montaakaan kertaa maistanut hyvää kakkua jonka emäntä itse olisi tehnyt.

Mistä päin kirjoitat ? Esim Helsingissä on kakku-galleriassa kakkubuffa ja tuskin on ainoa maassa. Siellä valikoimaa on runsaasti, n 15 erilaista ja jos sellaisesta määrästä et löydä mieleistä silloin kannattaa luovuttaa kakun syöminen. Se onneksi ei ole tarttuvaa eikä hengenvaarallista.

Vierailija
10/31 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marja- ja hedelmäkakut on parhaita, samoin kinuskikakut.

Vierailija
11/31 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on pakkotilanne, otan niin pienen siivun kuin mahdollista.

Se sellainen "kreemi" on ihan kamalaa, kermavaahto seuraavaksi kamalinta. On pakko jättää se kerma lautaselle, ei vaan pysty nielemään.

Marsipaani on ehkä sittenkin vielä noitakin kaameampaa.

Joku suklaa "mudcake" vielä menee sen pienen siivun verran, mutta en ikinä ole santsannut yhtäkään kakkua 40-vuotiaan elämäni aikana (no, en vanno varhaisista vuosista).

En ole yleensäkään makean ystävä, lempikarkkinikin on salmiakki. Valitettavasti siinä suolaisessa puolessakin löytyy riittävästi ihanaa herkuteltavaa :)

Vierailija
12/31 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanha opiskelukaveri tekee oikeesti maailman pahimpia kakkuja. Hänellä on 2 lasta ja pitää aina kummallekin tosi isot aikuisten synttärit. Olen siellä vuosien varrella maistanut aivan kamalia täytekakkuja aina ihan oksennustasolla oleviin.

Hän ottaa aina aivan liian haasteellisia tehtäviä, esim kinuskia, joka viimeksi oli 1 iso kova klöntti kakun päällä. Tytön synttärit ovat kesäkuun lopussa ja on ihan normaalia että kakku on tuntitolkulla pöydällä. Kostuttaa esim MAIDOLLA !!!

Pohja on ollut välillä raaka ja joskus palanut. Se ei auta että mustuneen kohdan heittää roskiin, se maku on pohjassa kiinni.

YÖK !!! muistan yhden kerran kun välissä oli vadelmaa ja se haisi. Otin lusikkaan vadelmahilloa ja haistoin, haisi ihan käyneelle.

Ihan uskomatonta on että hän pitää itseään todella taitavana. Miten voi pitää hyvänä jos polttaa pohjan ?

Ja arvaa, hän ei ole ainoa lajissaan. Suomalaisissa on paljon tälläisiä piirteitä ei tarvitse ostaa, kyllä mä itsekin osaan. En voi sanoa että olisin montaakaan kertaa maistanut hyvää kakkua jonka emäntä itse olisi tehnyt.

Mistä päin kirjoitat ? Esim Helsingissä on kakku-galleriassa kakkubuffa ja tuskin on ainoa maassa. Siellä valikoimaa on runsaasti, n 15 erilaista ja jos sellaisesta määrästä et löydä mieleistä silloin kannattaa luovuttaa kakun syöminen. Se onneksi ei ole tarttuvaa eikä hengenvaarallista.

On tässä 38v iässä tullut maisteltua monenmoiset niin kotikokkien kuin kondiittorienkin täytekakut. Ei ne vaan maistu. =)

ap

Vierailija
13/31 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei hyytelökakkuja lasketa. Niistä tykkään.

Vierailija
14/31 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostuttaa esim MAIDOLLA !!!

Kyllä mä olen tehnyt useampaakin kakkua, jotka ihan ohjeen mukaan kostutetaan vaniljasokerilla maustetulla maidolla... Ja hyviä kakkuja on tullut.

Vierailija
15/31 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kermavaahto on vähän öklöä.Kamalin kakku mitä oon syöny,on itsetehty palanut ja sitkeä pohja,välissä kaupan mansikkahilloa ja banaania(yök,yök ja vielä kerran yök!) kuorrutettuna voiksi vispatulla kermalla päällä muutama sitkeä hedelmäkarkki.En IKINÄ kehtais edes tarjota sellasta!Paras taas on suklaa-tryffelikakku (koko suvun lemppari) ja toinen tuoreet mansikat+ vaniljakastike/vanukas-täyte.

Vierailija
16/31 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se kakku oli myöskin ihan rutikuiva,hyvä että sai edes alas!Sellainen sopivasti kostutettu kakku on paras. T.16

Vierailija
17/31 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin otan lisää :) en vissiin lapsena saanut tarpeeksi :D

Vierailija
18/31 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, jos kakku on hyvin tehty - väliin tuoreita marjoja ja kermarahkaa, sillä torjutaan se liiallinen makeus, kostutus tietenkin maidolla, ja annetaan vetäytyä pari tuntia ennen tarjoilua. :) Raikkaat täytekakut on ihan herkkua, itsekin oon joutunut liikaakin syömään näitä "kaupan valmiin pohjan päälle banaania, mansikkahilloa ja kermavaahtoapainepurkista". Yök.

Vierailija
19/31 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän täytekakuista, mutta on totta etteivät kaikki tee "minun makuuni" sopivia kakkuja.

Minun mielestäni hyvä täytettäkakku on tälläinen:

-Ei liian kostea, eli pohjan pitää olla muheva (ei siis todellakaan palanut/raaka) ja sitä ei saa kostuttaa liikaa.

-Kermaa pitää olla, mutta ei liikaa. Creemistä (vai mikä sen nimi on?) en pidä, enkä myöskään vaniljakastikkeesta kakun välissä.

-Parhaita täytteitä on paljon, mutta ei saa olla liian makeaa, eli esim. joku banaani-persikka kakku ihan kamalaa, sitä vastoin esim. perinteinen mansikkakakku hyvää, kuten myös kiivi, viinirypäleet, ym. hyviä, ja myös kinuski kakku jos se ei liian makeaa, esim. kinuski-lakkakakku on HYVÄÄ! :)

Toki harva osaa tehdä täydellistä kakkua, mutta pitän kakuista, eli aina niitä ota, ensin pieni pala ja jos on hyvää niin iso pala perään! ;)

Vierailija
20/31 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo rahka on tosiaan hyvä, jos on makeampikin kakku missä rahka-kermavaahtoa niin se ei ole niin makea vert. olisi kokonaan "pelkkää kermavaahtoa".