Minusta kaunein suomalainen sukunimi on Sumulehto
Kommentit (61)
Joko Metsäketo tai vastaava on paljon kauniimpi
Millä tavalla ankea?
Joko Metsäketo tai vastaava on paljon kauniimpi
Millä tavalla ankea?
tai liikenneonnettomuuteen. Itseasiassa ihan kamala sukunimi kun tarkemmin ajattelee.
Ajoin aikoinaan työmatkallani yhden tuollaisen "sumulehdon" läpi. Sillä alueella oli peltoja ja sumua aina ja näkyvyys tosi huono. En tykkää yhtään ajaa pimeässä sumussa ja tuosta nimestä tulee mulle vain negatiivia mielleyhtymiä.
kaunein on
Sydänmaanlakka
näitäkin on vähän :)
Tuonenlehto, öinen kehto, sinnepä lapseni saatan.
Mulle tulee aina tuo runo mieleen tuosta sukunimestä.
Kaunein kuulemani sukunimi on Sydänmetsä! Aivan ihana.
Siis muutenkin kuin sen Diili-kilpailijan "taiteilijanimi"..?
Onko oikeasti jonkun sukunimi Helmenkalastaja? :O Siis muutenkin kuin sen Diili-kilpailijan "taiteilijanimi"..?
Ja tietty hänen perheelleen, jos sellainen on.
Täällä lueteltiin muitakin kauniita nimiä, joita voisi kuvitella itsekeksityiksi. Yleensä sen näkee siitä, kun väestörekisterikeskuksen nimipalvelussa ilmoitetaan sukunimen haltijoiksi alle 5 hlöä.
on mielestäni ollut aina kaunis ja herkkä sukunimi.
Onko oikeasti jonkun sukunimi Helmenkalastaja? :O Siis muutenkin kuin sen Diili-kilpailijan "taiteilijanimi"..?
Ja tietty hänen perheelleen, jos sellainen on. Täällä lueteltiin muitakin kauniita nimiä, joita voisi kuvitella itsekeksityiksi. Yleensä sen näkee siitä, kun väestörekisterikeskuksen nimipalvelussa ilmoitetaan sukunimen haltijoiksi alle 5 hlöä.
Mielestäni Merenheimo on hienoin sukunimi minkä olen kuullut. :)
mahtipontisia pönötysnimiä kaikki.
mahtipontisia pönötysnimiä kaikki.
aaltokin?
kaunein on Sikiö.
Kuvastaa uutta elämää.
ja toinen erityisen kaunis sukunimi on Kärpänen.
Oi, olisipa Kärpänen. Tulee mieleen lennokas ja vapaa tyyppi.
on kyllä hieno. Tiedän yhden, ilm. hyvin arvostetun kirurgin jolla on tuo nimi ja se sopii kuin nakutettu :)
Itse tykkään myös Sinisalosta. Mesilaakso ja Sumuvuori ovat myös hyvin kauniita. Itse olen tyyliä Virtanen :)
mutta tuovat todellakin mieleen hautausmaan tai jonkin vanhusten hoivakodin nimen.
Ei mielestäni kaunis nimi vaan viittaa sumuiseen, syksyiseen hautausmaahan.