Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiku suututtaa. Miehen lapsen äiti ei aio maksaa lukiokirjoja

Vierailija
20.05.2011 |

siis miehelläni on lapsi aikaisemmasta suhteesta. Olemme kummatkin aika hyvin tienaavia. Nyt tuo 'rouva' on päättänyt että hän ei maksa lapsensa lukiokirjoja!!

Ja jostain syystä muksu on niin laiska että ei itse aio duuniin mennä ja maksaa niitä itse

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi ei mene lukioon siksi, että ei ole kirjarahaa?

ei ole samantekevää

mutta meitä ei saa kiristää

jospa muksu tekis sit jotain kioskihommia vuodena ajan jotta tienaa rahat jolla voisi jotain opiskella.

en anna senttiäkään. Enkä aio katsoa sivusta miten mieheltäni kiristetään lisää rahaa

Me oltiin menossa kanarian saarille. Ja minulla on hienompi maku joten rahaa menee

Vierailija
22/71 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun alussa. Ja siihen meni aina kesätyörahat. Miksei tämän päivän teinit mee töihin tienaamaan?

vanhemmat on kiinnostuneet siitä, että lapset saavat kunnon koulutuksen. Mä oon käynyt lukion samaan aikaan kuin sinä, eikä tullut mieleenkään, että vanhemmat ei olisi kirjoja maksaneet. Yksikään kaveri ei myöskään joutunut omia kirjojaan kustantamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi ei mene lukioon siksi, että ei ole kirjarahaa?

ei ole samantekevää

mutta meitä ei saa kiristää

jospa muksu tekis sit jotain kioskihommia vuodena ajan jotta tienaa rahat jolla voisi jotain opiskella.

en anna senttiäkään. Enkä aio katsoa sivusta miten mieheltäni kiristetään lisää rahaa

Me oltiin menossa kanarian saarille. Ja minulla on hienompi maku joten rahaa menee

Vierailija
24/71 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin oot vähä-älyinen. Ja kun jaksat provoilla tämmöisiä ne se puoltaa tuota vähä-älyisyyttä vielä lisää.

Onnea vaan iltaasi.

Vierailija
25/71 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän pojan, jonka isä ei suostunut maksamaan kirjoja tai osallistumaan lukion kuluihin ja lakkiaispäivänä ohitti isänsä ojentamat ruusut ja kääntyi poispäin kuin ei tuntisi. Isä ja uusi puoliso eivät päässeet yo-juhliinkaan, sillä poika oli ilmoittanut juhlapaikalle, että se on vain kutsuvieraille. Isää ei kutsuttu, eikä hän mitenkään voinut ymmärtää, että miksi.

jokainen joutui itse lukionsa kustantamaan

ei kukaan noin käyttäytynyt

jotain muuta tuossa tarinassa on

Vierailija
26/71 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette molemmat hyvätuloisia niin, mikä on ongelma, että ette voi hyvistä tuloistanne maksaa lapsen kirjoja? Varsinkin, jos äidillä ei ole rahaa iihin.

En näe, missä se ongelma on.

Vierailija
27/71 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullut ajatelleeksi, että vanhemmat ei kustantaisi lapsensa lukiota... Huh huh, kaikkea sitä. Ilmeisesti kaikki ei sitten arvosta koulutusta.

Vierailija
28/71 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä tarvii ostaa vähän kirjoja. Itse ostin muistaakseni kaksi koko amisaikana, rahaa niihin meni yhteensä alle 40 euroa.

Vierailija
29/71 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat menossa kanarialle ja ap:lla on kallis maku.

Jos mies osallistuu noiden kirjojen hankintaan, niin ap joutuu tyytymään 2 tähden hotellin sijaan retkeilymajaan/telttamajoitukseen.

olette molemmat hyvätuloisia niin, mikä on ongelma, että ette voi hyvistä tuloistanne maksaa lapsen kirjoja? Varsinkin, jos äidillä ei ole rahaa iihin.

En näe, missä se ongelma on.

Vierailija
30/71 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä edes elareita maksanut? Taisi olla pikkuisen äidin aivopesemä... Ei ne etäisätkään mitään loputtomia lypsylehmiä ole ja johonkin on vaan vedettävä raja!

Elatusvelvollisuus loppuu 18-vuotiaana ja sen jälkeen lapsen ITSENSÄ on oikeus hakea vanhemmalta koulutusavustusta. Se on lapsensa itsensä tehtävä ja ääritilanteessa lapsi vie itse vanhempansa oikeuteen. Onneksi usein nämä asiat saadaan sovittua ihan nätisti ja rahahan maksetaan lapselle itselle suoraan. Kysymyshän on vaan ajasta ensimmäisen keskiasteen tutkinnon (lukio tai amis) loppuun tai siihen asti, kunnes täyttää 20.

Vierailija
31/71 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsenhan kuuluisi saada elatus (myös kouluun liittyvät menot) vanhemmiltaan eikä maksaa niitä omalla työnteollaan.

Minä olen tässä suhteessa se suurituloisempi, joten minä ja mieheni yhdessä tienataan aika hyvin. kakaran mamma sellainen wt-luuseri -- ap

edelleen sama naismaku kirjoitustyylistäsi päätellen.

Vierailija
32/71 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä aio katsoa sivusta miten mieheltäni kiristetään lisää rahaa Me oltiin menossa kanarian saarille. Ja minulla on hienompi maku joten rahaa menee

Porvoostahan menee nykyään suorat lennot Kanarialle!

Vierailija
33/71 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole samantekevää mutta meitä ei saa kiristää jospa muksu tekis sit jotain kioskihommia vuodena ajan jotta tienaa rahat jolla voisi jotain opiskella. en anna senttiäkään. Enkä aio katsoa sivusta miten mieheltäni kiristetään lisää rahaa Me oltiin menossa kanarian saarille. Ja minulla on hienompi maku joten rahaa menee

Vierailija
34/71 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elatusvelvollisuus loppuu 18-vuotiaana ja sen jälkeen lapsen ITSENSÄ on oikeus hakea vanhemmalta koulutusavustusta. Se on lapsensa itsensä tehtävä ja ääritilanteessa lapsi vie itse vanhempansa oikeuteen. Onneksi usein nämä asiat saadaan sovittua ihan nätisti ja rahahan maksetaan lapselle itselle suoraan. Kysymyshän on vaan ajasta ensimmäisen keskiasteen tutkinnon (lukio tai amis) loppuun tai siihen asti, kunnes täyttää 20.

Vanhempien tulot muuten vaikuttaa esim. opintotukeen vielä tuossa iässä, joten ihan täysin se elatusvelvollisuus ei lopu.

Ei kyllä voi vanhempia erityisesti kehua, jos eivät hoida lapselleen edes toisen asteen koulutusta. Enpä tunne ketään, joka olisi joutunut jotain koulutusavustustaan vanhemmiltaan hakemaan, kyllä normaalit vanhemmat ovat sen verran kiinnostuneet lapsensa elämästä, että pitävät itsestään selvänä, että koulutus tarjotaan.

Kaikkea sitä kuulee. Onneksi en tunne tällaisia ihmisiä!

Vierailija
35/71 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä tarvii ostaa vähän kirjoja. Itse ostin muistaakseni kaksi koko amisaikana, rahaa niihin meni yhteensä alle 40 euroa.

Amiksessa ei tosiaan ollut paljoa kirjoja ostettavana, mutta esim. kokkipuolella, jossa olin, tuli ostettavaksi veitset, ja vaatteet. Pelkästään se veitsisarja oli tyyliin 150e (koululla niin paskat veitset että meille sanottiin, että kannattaa ostaa omat. Esim. kokkitakin hinta pyöri siinä 50e:ssa. Niitäkään ei löytynyt käytettynä. Tai löytyi mutta ne olivat niin tahraisia, että ope olisi käännyttänyt vaihtamaan puhtaaseen.

Vierailija
36/71 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai saanut isältään opiskeluihinsa rahaa. tai sitten on saanut, mutta ei ymmärrä tyhmyyttään samaa kontekstia. Ap on siis joko katkera vanhemmilleen tai dementikko. Ap hyvä, isä ei lakkaa olemasta lapselleen isä. Ei vaikka kaltaisesi kotkan naisikin.

Vierailija
37/71 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään kirjoja kierrätetäänkin. Kyllä vanhempien kuulu tukea lapsen opiskelua.

Vierailija
38/71 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun alussa. Ja siihen meni aina kesätyörahat. Miksei tämän päivän teinit mee töihin tienaamaan?

vanhemmat on kiinnostuneet siitä, että lapset saavat kunnon koulutuksen. Mä oon käynyt lukion samaan aikaan kuin sinä, eikä tullut mieleenkään, että vanhemmat ei olisi kirjoja maksaneet. Yksikään kaveri ei myöskään joutunut omia kirjojaan kustantamaan.

mä otin opintolainaa, että sain lukion kirjat kustannettua. Äiti oli kotiäiti = ei minkäänlaisia tuloja (Oli kotona siihen saakka, että nuorinkin meni kouluun), isä juoppo ja isäpuoli kustansi mun menoistani tasan tarkkaan ruuat ja asumisen. Vaatteet ostettiin lapsilisillä. noh, niitä opintolainoja maksellaan edelleen...

Lama-aikaan niitä töitä ei ainakaan meidän nurkilla riittänyt edes koulutetuille, eikä lukioikäisistä juuri kukaan saanut kesätöitä, kuin korkeintaan pariksi viikoksi kesässä ja nekin jotka sai, oli yleensä esim. isänsä firmassa tms...

Eipä se aina ollut siitä kiinni, ettei edes jompaa kumpaa vanhempaa olis kiinnostanut...

Vierailija
39/71 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt kuulkaa pikkuisen eri asia jos vanhemmilla ei ole varaa maksaa koulukirjoja tai että jos he eivät vain halua maksaa!

Vaikka vanhemmat eivät olekaan mikään raha-automaatti niin kyllä muakin olisi vituttanut jos vanhempani olisivat matkustelleet ulkomailla ja eläneet kalliisti mutta eivät olisi panostaneet koulutukseeni.

Hyvähän se on jos nuori menee kesätöihin mutta kyllä vanhempien kuuluu tukea koulunkäyntiä jos heillä on siihen taloudellisesti mahdollisuus.

Vierailija
40/71 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että AP:ta närästää eniten se että ex:ä on ilmoittanut ettei maksa. Ei hän ole missään vaiheessa puhunut että lapsi olisi rahaa pyytänyt jne.

Kyllä minuakin ap:n tilanteessa vituttaisi jos ex vaan ilmoittaisi että en maksa, eri asia jos koittaisi neuvotella jne.. En kyllä itsekkään alkaisi kirjoja kokonaan maksamaan, vaan neuvottelisin esim puolet. Riippuen tietty elarien suuruudesta. Jos ne on jo ennestään isot, niin ei kyllä pitäisi ex:ällä olla aihetta ruikuttaa.

Ja saahan niihin kirjoihin uppoamaan vaikka kuinka jos uutena ostaa, mutta on paljon lukiokirjoja välittäviä liikkeitäkin. Esim tekstikirjat ei yhden ihmisen jäljiltä ole miksikään mennyt.

Ja kyllä lukioikäisen pitäisi kesätöihin mennä, eikä vain loisia toisten rahoilla... eri asia sitten käyttääkö niitä kaikkia kirjoihin vai muuhun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi