Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kerro miksi lapsesi on virikehoidossa päiväkodissa niin tyrmään väitteesi.

Vierailija
20.05.2011 |

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi vanhinta on koulussa ja nuorin vasta vauva. Siksi yksi lapsista on vaan hoidossa....

Niin ja lääkärin lausunnolla juuri saatiin hänelle hoitopaikka.

Vierailija
62/73 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmena päivänä viikossa, kun minä olen vauvan kanssa kotona. Kerho oli täynnä ja leikkipuiston lapset ovat pienempiä ja naapuruston lapset ovat päiväkodeissa.

Ja jos ei tuota pk-mahdollisuutta olisi, niin kyllä varmaan repisin virikkeitä ja kavereita vaikka kivenkolosta, mutta mitä turhia, kun on tällainenkin mahdollisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vauvan kanssa kotona ja kirjoitan laiskanlaisesti gradua. Jaksaisin hyvin hoitaa vanhemmankin lapsen, mutta lapsen suomi on vähän ruosteessa eikä se kotona parane.

Tämä on ehkä virikoitoa puhtaimmillaan.

Vierailija
64/73 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jota saattaa tarvita aivan lähivuosina

Vierailija
65/73 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin kasva aikuisiksi ja vasta sitten tee lapsia? Tämä kysymys kaikille muille,paitsi miehensä menettäneelle.Toki ihmettelen,miten et saanut voimaa lapsistasi/sukulaisistasi?

lapsia ei pitäisi tehdä,jos ei oma mielenterveys ole kohdallaan,lapset ne siinä kärsii,ei se päiväkodissa olo mitään herkkua ole,saat kilpailla sylistä,huomiosta ja muusta.

Jos kotona vaikeaa,lapsi myös reagoi,eikä käyttäydy normaalisti ja kaverisuhteiden muodostaminen voi olla hyvinkin vaikeaa,ja taas tulee hylkäämisen kokemuksia.

En halua teitä äitejä syyllistää,mutta peiliin katsominen joskus voisi olla ihan paikallaan :)

ensin kasva aikuisiksi ja vasta sitten tee lapsia? Tämä kysymys kaikille muille,paitsi miehensä menettäneelle.Toki ihmettelen,miten et saanut voimaa lapsistasi/sukulaisistasi?

lapsia ei pitäisi tehdä,jos ei oma mielenterveys ole kohdallaan,lapset ne siinä kärsii,ei se päiväkodissa olo mitään herkkua ole,saat kilpailla sylistä,huomiosta ja muusta.

Jos kotona vaikeaa,lapsi myös reagoi,eikä käyttäydy normaalisti ja kaverisuhteiden muodostaminen voi olla hyvinkin vaikeaa,ja taas tulee hylkäämisen kokemuksia.

En halua teitä äitejä syyllistää,mutta peiliin katsominen joskus voisi olla ihan paikallaan :)

Mielenterveysongelmista voi kärsiä kuka tahansa ja elämän suuret muutostilanteet ovat sellaisia, jolloin osa ihmisistä voi sairastua. Sivistyneen yhteiskunnan tavoite on tukea myös heikommin pärjääviä -usein masennuksen jälkeen ihminen kokee olevansa henkisesti vahvempi myös. Tarkoitushan on, että lapsi selviytyy myös ja auttaa koko perhettä.

Miksi katsot, että sinulla on oikeus arvostella toisten tekemiä valintoja?

t. th

Vierailija
66/73 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutten ymmärrä,miksi haluat lapsestakin eroon? mitä teet päivät?käyt jossain vitun terapioissa puhumassa miten on vaikeaa,ihmettelen edelleen,miten et saa tukea lapsestasi,jatkaisitte elämää,olisitte yhdessä,sitä se isä varmastikin haluaisi. Mitä ajattelee lapsi,joka ensin menettää isän ja sitten ei äitikään voi hänen kanssaan olla.

Oletko aina yhtä julma?

Tutustupa ensin aiheeseen vähän tarkemmin, ennen kuin kritisoit. Masennus ei ole mikään pikku juttu, joka ohitetaan käymässä vähän "jossain vitun terapioissa". Tekstistäsi kuultaa jo hieman kokeneemman ihmisen korvaan, kuinka vaikutat mielenterveysongelmaiselta itse näiden kirjoituksiesi perusteella.

Vierailija
67/73 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisit saanut tukea vanhemmuuteesi ja lapset eivät tuntisi sinun hylänneen heitä.Nyt kun olet huutanut ja räyhännyt heille ja sitten viet pois luotasi,tuntevat olevansa syyllisiä tilanteeseen .

Vanhemmuuteni oli kunnossa -fyysisesti ja henkisesti voimat katosivat.

Vierailija
68/73 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toki myös omasta mielestäni.Elämäntilanne oli/on mikä on.

Vierailija
69/73 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä on typerin ketju naismuistiin. Antakaa jo olla.

Vierailija
70/73 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä mullekin.

Meillä on kolme lasta, kaksi vanhinta koulussa ja nuorin päiväkodissa virikehoidossa.

Olemme mieheni kanssa tehneet viimeiset kymmenen vuotta (esikoinen on 10v.) osa-aikatöitä, niin että kaikki lapset on hoidettu kotona.

Kuopus (silloin 5v. 7kk)meni viime syksynä päiväkotiin,on siellä kolmena päivänä viikossa klo 9-12, vaikka jompikumpi vanhemmista on aina noina päivinä kotona.

Haluaisin ap:n tyrmäyksen. Sen verran voin vielä valottaa, että paikkakunnalla ei ole kerhoja ja päiväkotiakin on vain tämä yksi.

Vierailija
71/73 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni käy 2pv/viikko "virikehoidossa" (3v5kk), koska näin:

- sama ryhmä säilyy koko päiväkotiajan. Jos lapsi on pois vuoden, hänet laitetaan vuoden päästä siihen ryhmään, missä on tilaa. Ja olen tosiaan pois töistä vain vuoden.

- mikä oikeus yhdellä lapsella on saada äidin jakamaton huomio, mutta toinen joutuu katsomaan kun äidin kaikki aika menee vauvan kanssa? meillä ei myöskään ole kerhoja tms. lähellä eikä lapsia pihapiirissä. 2 päivää viikossa klo 9-15 on toiminut meillä. Meillä on myös kaksi kouluikäistä lasta, silloin ei tälläistä mahdollisuutta puolipäivähoitoon ollut.

- jos lapseni olisi ujo ja äidin perään, tuskin veisin häntä hoitoon edes kahtena päivänä..

- meillä on kaikki vauvat olleet allergisia koliikkivauvoja ja myönnän, että isomman lapsen on parempi olla muualla touhuamassa parina päivänä, että äiti saa ladata akkuja.

- mieheni on yrittäjä, joka tekee töitä joskus 24h/vuorokaudessa ja usein kotona.

Olen itsekin "virikehoidon" vastustaja tietyissä tilanteissa, esim. silloin, kun vanhempi lapsi laitetaan ensimmäistä kertaa hoitoon kun vauva syntyy, mutta jos lapsi on ollut siellä jo tovin, niin hänelle ei siitä koidu suurta elämänmuutosta. Myös alle 3-vuotiaan paikka ei kuulu päiväkotiin jos toinen vanhemmista kotona, ELLEI vanhemmilla ole uupumusta, masennusta tms.

Siltikään en menisi itse jankuttamaan aiheesta täällä tai muuallakaan, koska jokainen perhe tekee omat ratkaisunsa. Meidän päiväkodissa noita virikelapsia ei juurikaan ole, toisissa niitä on hurjasti. Meidän lapsen virikepaikka ei vie toiselta paikkaa pois, sen olen kysynyt, mutta noina kahtena päivänä ryhmä on aika suuri, onneksi kyseessä ei ole ihan pienten ryhmä.

Vierailija
72/73 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen pätkätöitä.

Silloin kun en ole töissä, haen töitä. Silloinkin kun olen töissä, haen vakituista työpaikkaa.

Kaupungissani on todella huono päivähoitotilanne. En halua kuljettaa lastani sellaisiin päiväkoteihin, joihin kukaan ei lastaan halua. Nopeasti ei paikkoja saa kuin huonoista päiväkodeista.

Nyt lapseni on hyvässä päiväkodissa johon jonotettiin 3 vuotta. En aio luopua siitä paikasta parin kuukauden työttömyyden takia.

Vierailija
73/73 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyt jossain vitun terapioissa puhumassa miten on vaikeaa,ihmettelen edelleen,miten et saa tukea lapsestasi,jatkaisitte elämää,olisitte yhdessä,sitä se isä varmastikin haluaisi.

ei LAPSEN kuulu olla tukena äidilleen. Kyllä se apu haetaan ammattilaiselta, jotta vanhempi pystyy tukemaan sitä lasta, joka kaipaa tukea myös.

Huh mikä tyyppi.

Vanhempien kuuluu olla se tuki ja turva, ei lapsen.

Eikä mun mielestä edes aikuiselle lapselle pidä syyttää murheitaan, koska se äiti tai isä on ain äiti tai isä.

Tottakai meillä puhutaan äidinkin kanssa kaikesta maan ja taivaan välillä, mutta ikinä hän ei ole ongelmiaan minun niskoilleni tunkenut.

Varsinkin pienet lapset ovat mestareita syylistämään itseään joten minkälaista siitä tulisi jos äiti vielä itkisi lapselleen isän kuolemaa tms?

Mieluummin aikuinen puhuu sille ammatilaiselle ongelmastaan ja purkaa pahan olon näin ja tukee sen jälkeen lastaan.

Olen nähnyt mitä se voi tuottaa lapselle jos hän joutuu vanhempiensa terapeutiksi. Kaverillani oli näin ja hän on kärsinyt lapsesta asti pahoista mt-ongelmista. Olisiko se ap:n mielestä parempi.

Typerää provoamistahan tämä ketju on ap:n ostalta. Laitetaan huonoa omaatuntoa potevat äidit tuntemaan lisää huonoa omaatuntoa.

Jospa vain menisit kyttäämään naapureitasi, mutta älä tee turhi ls-ilmoituksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän