Uunimakkaraa tekemässä, syön kurkkusinappisalaatin kanssa.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Se on joo todella hyvä kombo, siinä et ole väärässä
Tosin syön todella harvoin koska ei mene yks yhteen oman terveellisen elämäntavan kanssa :D
Mutta joo. Tie vaikka tänää hakisi perjantain kunniaks. Ehkä ranet kylkee
Miten makkara ja kurkkusalaatti ei sovi yhteen terveellisten elämäntapojen kanssa? Eihän siinä oo sokereita, kun tuossa kurkkusalaatissa ja sitä nyt ei paljoa kulu parin/kolmen mekkaran kanssa.
Tehkääpä joskus ranskikset makkaralla/tulisella jauhelihalla/aurajuustolla tai millä nyt keksittekään. Sellainen kunnon nakkikioskiannos.
Teen itse sellaisella juurespedillä. Porkkanaa, lanttua, palsternakkaa, punajuurta, sipulia ja tomaattia mukaan uuniin. Kerralla koko ruoka. Ja se uunissa mehevöitynyt sipuli vasta hyvää on uunilenkin kanssa. Paras juusto on emmental omaan makuun uunimakkaralle.
Vierailija kirjoitti:
Teen itse sellaisella juurespedillä. Porkkanaa, lanttua, palsternakkaa, punajuurta, sipulia ja tomaattia mukaan uuniin. Kerralla koko ruoka. Ja se uunissa mehevöitynyt sipuli vasta hyvää on uunilenkin kanssa. Paras juusto on emmental omaan makuun uunimakkaralle.
Ja lisään vielä, että välillä lenkin tilalla tulisesti maustettua raakamakkaraa, mutta silloin juurekset ensin uuniin ja makkarat vasta myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pilaatte hyvän makkaran juureksilla? Eihän noiden päälle voi pruutata ketsuppia ja sinappia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pilaatte hyvän makkaran juureksilla? Eihän noiden päälle voi pruutata ketsuppia ja sinappia.
Juu, ei mitään v*tun juureksia siihen.
Miksiköhän ilmoitit tuon asian tällä palstalla? ja jotkut vielä kommentoi, kuten minä!!
Paistan kohta lihapullia ja kaalisalaatti on tehty jo eilen kuten lihapullataikinakin. Ovat muhineet hyviksi jääkaapissa.
Makkara on epäterveellistä ja pakasteranskalaiset myös. Itselle maistuisi kunnon pihvi ja itsetehdyt lohkoperunat ennemmin.
Vierailija kirjoitti:
Paistan kohta lihapullia ja kaalisalaatti on tehty jo eilen kuten lihapullataikinakin. Ovat muhineet hyviksi jääkaapissa.
Se lihapullataikinan pito jääkaapissa yön yli ei tuo siihen mitään muuta kuin lisää bakteerikasvustoa! Älkää missään nimessä tehkö tuota! Nesteen imeytyminen korppujauhoon ei vaadi varttia pidempää. Ja siinä vaiheessa jauhelihaa ei ole tarvinnut lisätä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo hyvää vaihtelua perunamuusille ja vaivattomampi tehdä! Ketsuppia ei ikinä uunimakkaran kanssa. Sinappi laitetaan lautasen reunalle.
Minä tykkään tehdä uunissa filekalapuikkoja tai naudanliha nakkeja ranskalaisten ja sipulirenkaiden kanssa.
https://www.atria.fi/tuotteet/atria-valkosipuli-grillisalaatti-350g/ Tätä ihanaa grillisalaattia, sinappia ja ketsuppia.
Valkosipuli grillisalaatti on maukas grilliruuan lisuke. Atria Valkosipuli Grillisalaatti on valmistettu kaalista, porkkanasta ja tuoreesta valkosipulimajoneesista. Grillisalaatti on erityisesti kesän herkkuja ja sopii grillattujen lihojen sekä kasvisten lisukkeeksi. Juhannuspöytään on hyvä koota erilaisia salaatteja, joita voi kokeilla grilliherkkujen kavereina.
Mieheni käyttää tätä kastikkeena uuni- tai kesällä grillimakkaransa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään tehdä uunissa filekalapuikkoja tai naudanliha nakkeja ranskalaisten ja sipulirenkaiden kanssa.
https://www.atria.fi/tuotteet/atria-valkosipuli-grillisalaatti-350g/ Tätä ihanaa grillisalaattia, sinappia ja ketsuppia.
Valkosipuli grillisalaatti on maukas grilliruuan lisuke. Atria Valkosipuli Grillisalaatti on valmistettu kaalista, porkkanasta ja tuoreesta valkosipulimajoneesista. Grillisalaatti on erityisesti kesän herkkuja ja sopii grillattujen lihojen sekä kasvisten lisukkeeksi. Juhannuspöytään on hyvä koota erilaisia salaatteja, joita voi kokeilla grilliherkkujen kavereina.
Tuo salaatti on kauheata vetistä mössöä. Kaikka kaupan salaatit on. Hyvän coleslawn saa vain itse tekemällä.
Vierailija kirjoitti:
Makkara on epäterveellistä ja pakasteranskalaiset myös. Itselle maistuisi kunnon pihvi ja itsetehdyt lohkoperunat ennemmin.
Hyvin vähärasvaisia nykyään ranskalaiset. Tykkään eniten Oolannin ranskalaisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo salaatti on kauheata vetistä mössöä. Kaikka kaupan salaatit on. Hyvän coleslawn saa vain itse tekemällä.
Meille kelpaa eikä kiinnosta itse tehdä.
Se on joo todella hyvä kombo, siinä et ole väärässä
Tosin syön todella harvoin koska ei mene yks yhteen oman terveellisen elämäntavan kanssa :D
Mutta joo. Tie vaikka tänää hakisi perjantain kunniaks. Ehkä ranet kylkee