Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kerro miksi lapsesi on virikehoidossa päiväkodissa niin tyrmään väitteesi.

Vierailija
20.05.2011 |

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni on yksityisyrittäjä, jolla toimisto kotona. Työnteko on vaikeaa kun lapset kotona, joten muutama tunti tehokasta työaikaa aina kun lapset päiväkodissa

Vierailija
22/73 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse sairaslomalla/kuntotustuella ja lääkäri suositteli että saan levätä päivisin

Lapsia neljä. Osa koulussa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- perheeseen syntyivät kerralla kolmoset eikä äiti olisi millään edes EHTINYT hoitaa neljättä lasta kolmen vauvan lisäksi - äidillä sairaus, jossa nivelet menevät jatkuvasti sijoiltaan, ei pysty edes hiekkaämpäriä lapiolla taputtamaan (tästä juttu Meidän Perhe -lehdessä) - syntyi keskonen, ja äitiä käytännössä vaadittiin olemaan sairaalassa kolme ensimmäistä kuukautta jatkuvasti keskoslapsen kanssa. Isommat lapset oli pakko pistää päiväkotiin - lapsen äiti on monivammainen. Hänellä käy avustaja päivisin (koko päivän), mutta avustaja ei ole lastenhoitaja, vaan äidin sairautta varten, joten lapsi on hoidossa

Ei ole virikehoitoa, vaan todellista hoidon tarvetta jos kotona 3 vauvaa. Kukaan ei pysty ihmeisiin.

Ei ole virikehoitoa jos äiti on päivät poissa kotoa (tässä tapauksessa sairaalassa).

Ei ole virikehoitoa jos äiti on sairas/vammainen eikä näinollen pysty lasta/lapsia hoitamaan.

Virikehoito on kun äiti ja/tai isä on kotona vauvan kanssa ja isompi lapsi/lapset (jopa 1 vuotiaita on laitettu virikehoitoon) viedään tarhaa jotta oma elämä olis älyttömän helppoa. Ei tarvi ruokkia, ulkoiluttaa, leikkiä, keksiä muuta puuhaa isommalle. Vauva nukkuu on helppo surffailla netissä, laiskotella, shoppailla mitä vaan muuta paitsi elää sitä normaalia hieman ponnisteluja vaativaa elämää.

Pk:ssa töissä olleena olen seurannut tätä tilannetta ja tyrmistynyt miten vanhemmat voi hylätä pienen isosisaruksen päiväksi pois. Kyllä on 1-2 vuotiaalle pitkä aika olla virikehoidossa 5 päivää viikossa klo 8-16

Olin pienten ryhmässä työssä, ryhmässä 12 lasta joista yli puolet oli virikepaikkalaisia.

Vierailija
24/73 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksanut tehdä muuta kun itkeä ja huutaa lapsille.

Vierailija
25/73 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärin suositus.

Vierailija
26/73 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun yksi lapsi neljästä on virikehoidossa... Itse sairastan fyysistä sairautta ja olen ravannut viimeiset 6 tutkimuksissa ja sairaalassa. Lopullista syytä ei vielkään selvillä.Olen todella väsyksissä ja huonossa kunnossa.

Perhetilanteen vuoksi on lapsi hoidossa. Parempi lapselle näin. En pysty tällä hetkellä kävellä postilaatikkoa pidemmälle ja joudun paljon lepäämän

Vierailija
27/73 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on siellä jo ja minulla on kädet täynnä töitä kun hoidan muuttoon liittyviä asioita: paperit, käytännön järjestelyt, lapselle koulupaikka (on nyt eskarissa) uudesa kotimaassa jne jne. Oma työni loppui viikko sitten.

Vierailija
28/73 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kuopus syntyi! Elämäni synkimmät 6 kuukautta ja pitkään (=vuosia) kesti, ennen kuin sain palautettua tunteeni normaaleiksi esikoistani kohtaan.

Vierailija
29/73 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakee pätemisen aihetta ja pönkitystä ahdinkoonsa?paljon kuuluu sulle muiden virikkeet ja hoidot :D

Vierailija
30/73 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisit saanut tukea vanhemmuuteesi ja lapset eivät tuntisi sinun hylänneen heitä.Nyt kun olet huutanut ja räyhännyt heille ja sitten viet pois luotasi,tuntevat olevansa syyllisiä tilanteeseen .

Vierailija
31/73 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai lääkäri kuitenkin perusteli suosituksensa?

Vierailija
32/73 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei apua kotiin?

Vierailija
33/73 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisit saanut tukea vanhemmuuteesi ja lapset eivät tuntisi sinun hylänneen heitä.Nyt kun olet huutanut ja räyhännyt heille ja sitten viet pois luotasi,tuntevat olevansa syyllisiä tilanteeseen .

Kuvitteletko todella, että kaikille apua tarvitseville sitä on saatavilla?

Vierailija
34/73 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi imeessä ette hoitaneet asioita niin,että myös olisitte lapsen kanssa tässä suuressa elämän muutoksessa?Hän on varmasti hämmentynyt ja tarvitsisi tukea ja yhdessäoloa vanhempiensa kanssa ennen muuttoa.

Vierailija
35/73 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai lääkäri kuitenkin perusteli suosituksensa?

Puheterapista huolimatta puheen kehitys sen verran ikätasoaan jäljessä, että lääkärin mielestä virikehoito paras ratkaisu. Ihan ajatellen eskaria ja kouluakin jo.

En kait nyt riemusta kiljuen lasta tarhaan vienyt, kun kerran itse olen vauvan kanssa kotona mutta toki tajuan, että lapsen parhaaksi se on.

Vierailija
36/73 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun toki tuli kysymykiä, että miksi me mennään hoitoon, etkö halua olla meidän kanssa.

Valitin neuvolassa väsymystäni siihen ei reakoitu mitenkään! Sanottiin voi voi koita jaksaa

Vierailija
37/73 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimmäinen oli siksi, että myös kuopuksella oli oikeus saada äidin jakamaton huomio.

Kuopuskin on jo 4.luokalla, joten turha ruveta miettimään mikä olisi ollut parempi vaihtoehto :-)

Vierailija
38/73 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en oikein pystynyt hoitamaan esikoista. Ensin äitini auttoi, mutta hänenkin oli lopulta palattava töihin. Perhetyöntekijä ei riittänyt ja kerhopaikkaa ei ollut saatavilla. Lapsi alkoi voida huonosti. Kun sain surra ja voida huonosti päivät, ja käydä terapiassa, jaksoin hoitaa lastan iltaisin ja toipuminen lähti käyntiin.

Muutimme toiselle paikkakunnalle ja esikoinen jäi kanssamme kotiin, kun vauva syntyi.

Vierailija
39/73 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiasta on puhuttu pitkään ja lapsi on innoissaan, ennen isän lähtöä vietimme 2 viikon loman yhdessä. Eskarilainen tykkää nähdä päivittäin kavreitaan eskarin ajan (ei siis ole sen jälkeen enää ip-hoidossa hoidossa, silloin haen kotiin).

miksi imeessä ette hoitaneet asioita niin,että myös olisitte lapsen kanssa tässä suuressa elämän muutoksessa?Hän on varmasti hämmentynyt ja tarvitsisi tukea ja yhdessäoloa vanhempiensa kanssa ennen muuttoa.

Vierailija
40/73 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiasta on puhuttu pitkään ja lapsi on innoissaan, ennen isän lähtöä vietimme 2 viikon loman yhdessä. Eskarilainen tykkää nähdä päivittäin kavreitaan eskarin ajan (ei siis ole sen jälkeen enää ip-hoidossa hoidossa, silloin haen kotiin).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme