Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Töissä kirjakaupassa?

Vierailija
20.05.2011 |

Oletko ollut töissä kirjakaupassa? Kerro hyvät ja huonot puolet? Kiitos vastauksista! :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki kiva myyntituote. Miinusta se, että perusmyyjän työ on kuitenkin pidemmän päälle tylsää ja haasteetonta eikä enää perheellisenä huvittaisi tehdä iltoja ja viikonloppuja.

Vierailija
2/12 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyöläisyys on se inhottavin puoli mielestäni. Joku toinen taas siitä voi nauttia.

Lisäksi asiakaspalvelu vaatii sen oman persoonallisuutensa. Kirjakaupoissa tosin on musta aika vähän ikäviä asiakkaita. Ikävimpiä ovat ne, jotka olettavat sun tietävän kaiken / lukeneen kaiken.

Fyysisesti yllättävän raskasta. Paljon seisomista (kassan takana ei vain istuta) ja kirjat painavat paljon.

Kivaa on kirjojen monipuolisuus :)

Itseäni humanistina ahdisti se hillitön myyntihenkisyys. Pitäisi myydä, myydä, myydä - miltei tuputtaa.

Sain kerran mysterystä moitteita, koska minä vain esittelin asiakkaalle yhden kirjasarjan muita osia - en MYYNYT.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaankohan entisiä työkavereita? Mutta siis joo, aivan sama juttu. Koko ajan lisääntynyt myynti- ja lisämyyntipulputus oli viimeinen niitti kirjakauppauralle. Noloa, kun oletettiin, että jollekin kanta-asiakkaallekin, joka kävi usein ostoksilla, ois aina pitäny tyrkyttää jotain lahjapaperia kylkeen.

Se kirjakaupassa myös työssä ollut (ehkä numero 3)

Vierailija
4/12 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastot on esitelmöintiä varten

Vierailija
5/12 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen kyllä opintovapaalla.

Mutta se tosiaan ahdistaa. Ymmärrän, ettei mikään kauppa ole hyväntekeväisyyslaitos, mutta ainakin itse asiakkaana inhoan tuputtamista.

Kirjat ovat kallistuneet ja jos asiakas on budjetoinut kirjahankintaan 30e (noin yhden kirjan), niin eipä siihen enää toista (30e) viitsi tuputtaa.

Vierailija
6/12 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni kirjakauppa, hyvin idyllinen paikka työskennellä kirjahyllyjen keskellä :) Tosin tuota ennen olin kymmenisen vuotta kirjastossa töissä, joten toisaalta tuttua vaikka kokonsa puolesta vähän ahdisti. Ruuhka-aikaan kiirettä, toisinaan päiviä ettei ollut montaa asiakasta. Paljon sai etsiä sesonkeina asiakkaille ehdotuksia, käyttää aivonystyröitä ja puhua. Hiljaisina aikoina siivoilin ja järjestelin paikkoja.

Vierailija
7/12 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta vuotta.

Ja tuolle yhdelle toiselle kirjoittajalle:

Ja kyllä myöskin ymmärrän, että myydä pitää, mutta kyllä hyvällä myyjällä on ns. psykologista silmää, jolla osaa arvioida, milloin tyrkytys on sopivaa ja millon se voi johtaa siihen, että asiakas vaihtaa firmaa. On vain tilanteita, jolloin se väkinäinen tyrkytys pilaa koko siihen asti hyvän myyntitapahtuman.

Stokkankin koko aate perustuu siihen, että asiakasta palvellaan, vaikkei siitä saisi rahaakaan, koska asiakas kertoo hyvästä kokemuksesta muille ja palaa samaan kauppaan takaisin rahoineen.

Vierailija
8/12 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jäyti tosiaan se, että saan moitteita kun esittelin asiakkaalle (mystery shoppaajalle) että "voitte halutessanne täydentää tätä sarjaa näillä kirjoilla..."

Minun olisi pitänyt kuulemma lisätä siihen ihan suoraan, että "Pistetäänkö mukaan vaikka toinenkin kirja tätä samaa sarjaa" tms.

Ja musta se ei siihen tilanteeseen sopinut.

Vierailija
9/12 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni työpaikka on tällä hetkellä kirjastossa ja kaipaisin jotain muuta... Olen ollut myös kaupallisella alalla, joten kokemusta siltäkin puolelta on. Olisinko ihan hullu, jos vaihtaisin kirjastotyön kauppaan?! Kirjastossakin joutuu tekemään vuorotyötä ja viikonloppuja, joten sinänsä se ei toisi muutosta.

Vierailija
10/12 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten hyvät etenemis mahdollisuudet kirjakaupassa on ?

Vierailija
11/12 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia kirjakauppa-alalta?

Vierailija
12/12 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hitossa tulko kyselemään "miten voin auttaa" ja muuta typerää tuputtamista. Nykyään kirjakaupassa ei saa edes rauhassa hengittää.