oon niin onnellinen että taas säästetään tärkeistä asioista että saa antaa Portugalille rahaa
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/kataisella-salainen-lista-nama-rahat-…
Hypin riemusta kuin pieni orava!!! Upeeta mahtavaa!
Kommentit (9)
Haluatko 15% korot?
mulla on rahaa pankissa nyt liki nollakorolla. Lainaa ei ole
ap
Odotetaan niin kauan että Jykä ja Stubbi saa omat lainansa maksettua niin eiköhän ala korot paukkumaan. Minua riemastuttaa myös Kreikan uusi formularata jonka aikovat rakentaa. Voisikohan vanhukset käydä lääkärissä vain joka toinen vuosi niin saatais äkkiä radat rakennettua. Eihän Kreikassa ja Portugalissakaan ihmiset tykkää säästökuureista joihin nyt joutuvat. Toivottavasti me maksettaisiin enemmän rahaa niin muualla voisivat jatkaa rentoa elämää tästä eteenpäinkin.
eipä eillä suomalaisilla niin väliä ole...
Ollaan vaan ennakkoluulottomia ja annetaan kusettaa meitä kunnolla. Eihän siitä kärsi kuin lapset, vanhukset ja sairaat eli ei itään väliä
en kuitenkaan olisi rahaa syytänyt Portugalille vaan ihan suomalaisten hyvinvointiin.
Teille kokoomusta äänestäneille sanoisin vaan, että sitä saa mitä tilaa.
Somen valtio on elänyt yli omien varojensa koko viimeksi kuluneen hallituskauden. Siis ihan niinkuin Kreikkakin. Tämä kaikki riippumatta siitä minkä verran takuita Kreikalle tai Portugalille annetaan. Vai haluatteko, että Suomen tie on Kreikan ja Portugalin tie? Menot pitää suhteuttaa tuloihin ja tämä pakottaa leikkauksiin. Velaksi eläminen on pahinta mitä kansalaisille voi tehdä. Minä otan mieluummin palvelujen huonontumisen kuin järjetömän korkeat korot. Onko muuten mitään mieltä ylläpitää samanaikaisesti kolmea eritasoista terveydenhoitopalveluverkostoa? Terveyskeskukset kaikista surkeimmille sosiaalitapauksille, Työterveys työssäkävijöille ja 'yksityiset' lääkäriasemat hyvätuloisille? Pitäisikö jostain karsia?
Suomen julkisen sektorin pöhö on ollut miljardiluokkaa jo vuosikaudet ja se olisi pitänyt rukata uuteen uskoon jo ajat sitten. "Hyvinvointiamme" on pidetty yllä velaksi.
Suomen julkisen sektorin pöhö on ollut miljardiluokkaa jo vuosikaudet ja se olisi pitänyt rukata uuteen uskoon jo ajat sitten. "Hyvinvointiamme" on pidetty yllä velaksi.
Tästä samää mieltä. Viime vuodet on otettu koko ajan velkaa palvelujen turvaamiseksi. Samaan aikaan jokainen on voinut omalta osaltaan todeta, miten terveydenhoitopalvejula on huononnettu, ja palvejuja karsittu, kouluja laitettu kiinni, neuvoloita ja labroja myös. Siis palveluja on huononnettu samalla kun entistä kehnommat palvelut maksavat entistä enemmän, jopa liikaa. Jossain syrjäisemmillä seuduilla ei enää olla tasa-arvoisia palveluiden suhteen esim kaupunkiseutujen kanssa. Herää kysymys, pitääkö syrjäseuduilla maksaa yhtä paljon veroja vaikka ei saakaan lakisääteisiä palveluita? Ei minun mielstäni. Näistä asioista ei ennen vaaleja puhuttu, kiitos persujen paskanjauhannan. Säästöt ovat välttämättömiä, nyt vain ei kukaan tiedä, mistä eri puolueet haluavat säästää, koska vaaleihin mentin sammutetuin lyhdyin.
että jos maailma olisi vain Eurooppa, niin jokaisella kannattaisi olla oma valuutta ja meidän ei tarvitsisi välittää, mitä Välimeren rannoilla tapahtuu.
Mutta Euroopan talouksia koskevat päätökset pitää tehdä siitä näkökulmasta, että maailmalla meitä on vastassa sellaiset nousevat superjätit kuin Kiina. Silloin Suomi yksin ei pärjää. On pakko yrittää joten kuten pelata joukkuueena ja hakea yhteisvaluutasta turvaa korkojen nousulle, inflaatiopiikeille ja sijoittajien spekulaatioille.
Tämä minusta on se pointti. Voi olla, että tukipaketit eivät ole paras mahdollisuus, mutta Suomi vain vaarantaa sen vähän, mitä pienellä maalla maailmassa on, jos se alkaa pelata omaa joukkuettaan vastaan. Siksi Portugal-tuen takana on lähes kaikki puolueet. Ei siksi, että tästä joku saisi jotain iloa.
Haluatko 15% korot?