Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni paras kaveri on yh-perheestä

Vierailija
19.05.2011 |

Jossa on 7 lasta ja äiti. Äiti on yhteiskunnan tukien varassa, lapseni kaveri tosi kiva lapsi. Pikkuhiljaa alkaa nyppiä se, että lapst ovat aina meillä. Syömiset, hakemiset, yökyläilyt, viemiset jne...kaikki jäävät meidän kontollemme. Väkisinkin tekisi mieleni työntää omaa lasta enemmän yhteen saman sosialiluokan lapsien kanssa, jotta oma osuutemme helpottuisi.

Muita samoilla mietteillä, kokemuksia? Tai auttakaa edes minua kasvamaan paremmaksi ihmiseksi.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö halua päästää omaasi heille?

Vierailija
2/51 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viemiset? Ei ole pakko tarjota ruokia, eikä kuskailla.

Olisit onnellinen, että lapsesi on löytänyt hyvän kaverin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lapsesi kaveriko?

Kasvatappa itsellesi selkäranka noin alkuun.

Vierailija
4/51 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat lasten määrätä!

Vierailija
5/51 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se osuutesi välttämättä helpotu ollenkaan kun joidenkin uraohjusten lasten seuraan lapsesi tunkisit.

Meidän pojalla on monta kaveria, joten ei ehkä paras mutta hyvä kaveri, kutsuu itsensä n. 3 kertaa viikossa meille. Myös yökylään tulee tosi usein. Vanhemmat ei niinkään työn vuoksi ole poissa, mutta heillä tosi paljon aikaa vievä harrastus, josta poika ei ole kiinnostunut. On ainoa kotona oleva lapsi ja ns. hyvä perhe muuten. Viimeksi eilen tuli meille, vaikka oma poika oli lähdössä treeneihin, ja tuli koulun luokkaretkeltä myöhään. Ei siinä välissä olisi ehtinyt kuin syödä ja hetken levähtää.

Tunnen nuoria, joilla ei ole ollut kavereita oikeastaan koskaan, ja jos on se yksi ollut, niin syystä tai toisesta elämä on vienyt eri raitille ja voin vakuuttaa että kaverittoman nuoren vanhempana olisi aika kamala olla, joten mieluummin huolehdin noista kaverien tuomista lieveilmiöistä kun ne on pieniä. On sitten ystäviä myös vanhempana.

Vierailija
6/51 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo sosiaaliluokka kuuluu asiaan?

Samat säännöt sitä pitää tehdä kaikkien kavereiden kanssa. Aivan sama kuinka rikas perhe on, kyllä ne silti änkeää syömään jos kotona ei ole ruoka-aika ja nälkä on. Pitää vaan osata sanoa ei.

Vierailija
7/51 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos noin nyppii, niin vähennä ruuan tarjoilua, kuskailua ja yökyläilyjä. Ei kukaan voi sellaista vaatia. Kai ne lapset voi muutenkin leikkiä keskenään. Jos tilanne vaatii jotain kuskailuja, jotta leikkiminen yhdessä onnistuu, niin miten se voi olla niin vaikeaa jeesata, jos toisella on jumankauta 7 lasta!!

Vierailija
8/51 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten meille kyllä kelpaisi, kaikesta ne ihmiset keksiikin valittaa..

Vierailija
9/51 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen takia ettet itse osaa hanskata asiaa paremmin?

Sääli ottaa kaveri pois, itse en tekisi tuollaista ratkaisua.

Vierailija
10/51 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat lapsesi parempiin piireihin tuon takia...kaveri ei hakkaa, eikä varasta, mutta on köyhä...no joillekin tuokin voi olla syy ja kertoo jo isoa surullista tarinaa sinusta AP.

Vierailija
11/51 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään velvollisuus ei tietenkään ole toisten lapsia hoitaa ja kuskailla, mutta jos muut menevät samalla vaivalla kuin omakin, niin onko vaiva niin kovin suuri?

Vierailija
12/51 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat lapsesi parempiin piireihin tuon takia...kaveri ei hakkaa, eikä varasta, mutta on köyhä...no joillekin tuokin voi olla syy ja kertoo jo isoa surullista tarinaa sinusta AP.

Molemmat lapset ovat ekaluokkalaisia ja kotien välillä on matkaa pari kilometriä, joten lapset pitää hakea ja viedä. Samasta syystä myöskään en kaveria lähetä kotiinsa syömään. Kaverin luokse ei voi mennä, koska sinne ei mahdu, jakavat yhdessä 3h+k asunnon.

Tuo köyhyys ei ole mikään syy, toivoisin kai jotain vastavuoroisuutta kaverisuhteessa. Edes pientä, marginaalista.

Vierailija
13/51 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lapset ovat ekaluokkalaisia ja kotien välillä on matkaa pari kilometriä, joten lapset pitää hakea ja viedä. Samasta syystä myöskään en kaveria lähetä kotiinsa syömään. Kaverin luokse ei voi mennä, koska sinne ei mahdu, jakavat yhdessä 3h+k asunnon. Tuo köyhyys ei ole mikään syy, toivoisin kai jotain vastavuoroisuutta kaverisuhteessa. Edes pientä, marginaalista.

Miten olisi jos juttelisit sen kaverin äidin kanssa? Onko liikaa vaadittu? Jos asia noin paljon häiritsee, niin älä jätä toiveen asteelle ja odota vaan juttele. Kyllä sun nyt vaan pitää kasvattaa se selkäranka.

Vierailija
14/51 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lapset ovat ekaluokkalaisia ja kotien välillä on matkaa pari kilometriä, joten lapset pitää hakea ja viedä. Samasta syystä myöskään en kaveria lähetä kotiinsa syömään. Kaverin luokse ei voi mennä, koska sinne ei mahdu, jakavat yhdessä 3h+k asunnon. Tuo köyhyys ei ole mikään syy, toivoisin kai jotain vastavuoroisuutta kaverisuhteessa. Edes pientä, marginaalista.

Lue kirjoituksesi uudestaan, jos et enää muista sitä.

Vierailija
15/51 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/51 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(joka on ihan ymmärrettävää!), jos ajattelisit asian niin, että tuon lapsen auttaminen on sun tapasi tehdä hyväntekeväisyyttä? Että sen sijaan, että laitat rahaa johonkin SPR:n keräykseen, autatkin tuota yh-perhettä suoraan toimimalla epävirallisena tukiperheenä heidän yhdelle lapselleen?

Vierailija
17/51 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tuntuu, että meillä on AINA joku lapseni (ekaluokkalainen) kavereista. Nyt kun pikkusiskollakin (6v) alkaa olla omia kavereita naapuristosta niin täällä on yleensä tapauksessa 2 "ylimääräistä" omien lisäksi. Itse olen yrittänyt asennoitua niin, että on vaan hyvä, että lapseni tuovat kavereitaan kotiin; tiedänpähän ainakin keiden kanssa lapseni liikkuvat ja toivon, että sama suuntaus jatkuu vielä kauan.

Meillä muuten pari kilometriä ei ole matka eikä mikään. En kuskaile lapseni kavereita tai lastani parin kilometrin matkoilla vaan koululaiset liikkuvat itsenäisesti tuollaiset matkat. Yleensä tulevat meille suoraan koulusta ja tarjoan välipalaa kaikille ketkä ovat läsnä. Joskus joku lapsista jää syömään ruokaakin, mutta tämä on sitten aina erikseen sovittu juttu.

Vierailija
18/51 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran, ettet voi yksin päästää kulkemaan ja äiti ei varmaan kuuden muun kanssa kykene lasta kyytimään. Syömään et kotiin laita juuri tuon välimatkan takia ja itse olet päättänyt siis lapsen ruokkia. Oma lapsesi ei heille voi mennä, kun väkeä on pienessä tilassa muutenkin paljon.

Mielestäni sinä itse olet nuo päätökset tehnyt, ei toisen lapsen äiti. Taitaa tosiaan olla parempi mennä rohkeasti peilin eteen kaysomaan, mistä se syy johtuu. Muistat kyllä mainita toisen vanhemman yhteiskunnallisen aseman ja varallisuuden asteen sekä verrata sitä omaasi. Itse olen yh, enkä lapselleni toivo kaltaistasi ystävän vanhempaa. Toivottavasti emme tule koskaan tapaamaan. Minä arvostan ihmisissä älyä ja sosiaalisia taitoja. Rahapussin koolla ei ole mitään merkitystä, jos pää on aivan tyhjää täynnä.

Vierailija
19/51 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän näki, että erilaisista oloista olevat lapset rikastuttavat lapsesi maailmaa ja hän oppii tulemaan toimeen ERILAISTEN ihmisten kanssa.

Sinun asiasi on, että tarjoatko ruokaa. Kuljetatko. Otatko yökylään.

Itse olen yh ja meillä saa vieraat lapset syödä, jos on nälkä. En myöskään valitse lasteni kavereita.

Kerran tyttöni oli ystävystymässä alkoholistiperheen lapsen kanssa. Pidin huolen siitä, että lapset tapasivat aina meillä. Muuten en puuttunut. Olivat vaan niin erilaisia, että ystävyys sammui itsestään.

Vierailija
20/51 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksikö?

Jos jollain on 7 lasta niin ruokaa tekee ison määrän josta syöttää myös pari lainalasta.

Se että yksi lapsi on jossain muualla syömässä niin yritäppä tehdä oikea ruokamäärä 6 lapselle.. :D

Kyllä sitä ruokaa tehdään vähän yli kuin että lapset jää nälkäsiksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi