Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut syövät karkkia päivittäin ja ovat silti laihoja?

Vierailija
18.05.2011 |

Harmittaa. En syö karkkia ollenkaan, pullaa 1-2krt/vko. Olen lievästi ylipainoinen ja BMI minulla on 25-26. Pyöräilen 8km päivittäin, lisäksi käyn kuntosalilla 1-2krt/vko. Harmittaa, kun paino ei laske. Syön päivällä aamiaisen, salaattia tai keittoa päivällä ja iltapalan kuten leipä ja viili, joskus karjalanpiirakan ja hapankorpun.

Kaveripiirissäni hoikat ihmiset vetävät kaksin käsin karkkia, limua, suklaata, menevät bussilla jne. Tämä on niin väärin :D

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuo 8km/päivä todellakaan paljoa kuluta. Eihän siihen mene kuin puoli tuntia ja puolen tunnin pyöräilyllä kuluttaa ehkä pari-kolme sataa kaloria. Oma työmatka on 15km/suunta eli 30km/päivä eikä sekään niin huimasti ole. Eikä se pyöräily pahemmin lihasmassaa nosta, aerobista liikuntaahan se on.

jos kesät/talvet pyöräilee niin todellakin on lihasta..kato meillä on lunta...jota ei aina ole aurattu..kyllä huomaa kun on vuoden ollut pyöräilemättä että jalat on mulla tullu lössöksi.voi eihän toi 15 km ole mitään!!Etkö sä tiedä et tääl av:lla KAIKKI MAMMAT ajaa väh.28 km/suunta /pv!!Ja se on siis EHDOTON minimi!

Vierailija
22/56 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

putoaa :)

t.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kesät/talvet pyöräilee niin todellakin on lihasta..kato meillä on lunta...jota ei aina ole aurattu..kyllä huomaa kun on vuoden ollut pyöräilemättä että jalat on mulla tullu lössöksi.voi eihän toi 15 km ole mitään!!Etkö sä tiedä et tääl av:lla KAIKKI MAMMAT ajaa väh.28 km/suunta /pv!!Ja se on siis EHDOTON minimi!

tokihan se pyöräily reisissä ja pohkeissa näkyy, mutta tarkoitukseni oli vastata tuolle nro 5:lle, joka sanoi, että pyöräily kehittää älyttömästi lihasmassaa. Kun ei se nyt ihan pidä paikkaansa. Ja lihas ei muuten kasva, jos syö alle kulutuksen, ihan sama millaista punttitreeniä harrastaa.

Enkä mä väittänytkään, että tuo yht. 30km ihan älyttömän pitkä matka olisi. :) Enkä muuten ole mammakaan, että ehkei mun vielä tarvi tuon enempään pystyä? :D

Vierailija
24/56 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

karkkipussiin jää ja he vain maistavat muutaman karkin. Lihavat syövät koko pussin.

Itselläni on se ongelma, että mussutan jatkuvasti jotain karkkia, keksiä tai kakkua. Enkä todellakaan osaa kohtuutta. Enkä tällä hetkellä harrasta muuta liikuntaa, kuin tuplarattaiden työntämistä (1-2h/vrk). En tajua itsekään, miksi pysyn hoikkana, mutta ehkä tulee sekin päivä, kun sitä tavaraa alkaa kehoon kertymään..:D

-bmi 19

Vierailija
25/56 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuo 8km/päivä todellakaan paljoa kuluta. Eihän siihen mene kuin puoli tuntia ja puolen tunnin pyöräilyllä kuluttaa ehkä pari-kolme sataa kaloria. Oma työmatka on 15km/suunta eli 30km/päivä eikä sekään niin huimasti ole. Eikä se pyöräily pahemmin lihasmassaa nosta, aerobista liikuntaahan se on.

en ole edellinen kirjoittaja, mutta onhan se 4km työmatka tietenkin pyöräillen edes takas parempi kuin autoilu.

Mutta ihan oikeasti ei sillä lihaksia kasvateta. 4km pyöräilyyn kuluu ehkä 15 min kun ajaa normaalia vauhtia. Ja sama sitten kotia päin. Harva kuitenkin polkee sillä mielellä, että nyt vedetään aerobinen hikitreeni..

Joten lihaksia sillä ei huomattavasti kasvateta, ehkä kiinteydytään jonkin verran. Onhan se tietysti parempi, että liikkuu edes sen verran päivässä.

Vierailija
26/56 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännää mä olen laiha syön melkein joka päivä viikossa karkkia ja syön ihan pussillisen :))) joskus jopa enemmänkii :DDDDDDDDDDDDDD

Vierailija
27/56 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännää mä olen laiha syön melkein joka päivä viikossa karkkia ja syön ihan pussillisen :))) joskus jopa enemmänkii :DDDDDDDDDDDDDD

Vierailija
28/56 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imekää kaikki vaan parsaa

Vierailija
29/56 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeneistä se on kiinni, mä oon aina ollut hoikka ja vedän helposti puolen kilonkin karkkipussin päivässä, enkä harrasta liikuntaa. 

En vahdi ruokiani mutta otan vain sellaista mistä pidän, ja sitä sitten niin paljon kuin huvittaa.

Vierailija
30/56 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihaksi tulee, jos jatkuvasti syö paljon alle kulutuksensa. Hoikkana pysyy, jos syö kulutuksen rajoissa. Painoa kertyy eikä se putoa, jos syö yli kulutuksensa. Liikunnan merkitys painonpudotuksessa on 20%, ravinnon 80%. Liikunta on terveellistä, mutta sillä ei pudota kiloja. Syö kokonaisuudessaan vähemmän tai kevyemmin, niin pystyt mahduttamaan karkit kulutuksesi rajoihin.

Vierailija
31/56 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku päivä syön enemmän ja joku toinen päivä vähemmän :) 

Vierailija
32/56 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laskea myös mukaan ei-treenaamiseen kuluvat liikkeet. Monilla hoikilla ihmisillä on tapana pyöritellä nilkkojaan työpäivän aikana ja telkkaria katsoessaan.  Siihen päälle huomaamattomat venyttelyt ja käsillä elehtiminen puhuessa. Sillä tavalla kroppa kuluttaa energiaa viikkotasolla aivan yhtä paljon kuin lenkkeily tai salilla käyminen.

Vierailija
33/56 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 12:41"]Kannattaa laskea myös mukaan ei-treenaamiseen kuluvat liikkeet. Monilla hoikilla ihmisillä on tapana pyöritellä nilkkojaan työpäivän aikana ja telkkaria katsoessaan.  Siihen päälle huomaamattomat venyttelyt ja käsillä elehtiminen puhuessa. Sillä tavalla kroppa kuluttaa energiaa viikkotasolla aivan yhtä paljon kuin lenkkeily tai salilla käyminen.

[/quote]

Minulla ainakin ajoittainen levottomuus ja stressi kuluttavat energiaa.

Ajatelkaa paljon, siinä kuluu myös energiaa runsaasti.

Vierailija
34/56 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syövät silti kulutukseen nähden vähemmän tai harrastavat enemmän tai rankempaa liikuntaa. Ei ole mitään muita selityksiä. Kaikki muut selitykset on selittelyä ja itsensä huijaamista.

Vierailija
35/56 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyös 30 ja voin -lihomatta -syödä aika pitkälti mitä haluan. Nyt en ole liikkunut, huomaa että lihakset ladonneet. Vanhemmat molemmat pitkiä ja hoikkia. Uskon että on geeneistä, tosin en syö aamiaista ja hyvin kevyen lounaan, leipä ja jogurtti. Sitten välipalakeksejä tms ja illallisella mitä huvittaa.

sun pitää löytää itsellesi hyvä,ja toimiva ruokailurytmi. Uskon että se on kaikilla yksiöllinen ja ei saa tuijottaa suosituksia vaan tehdä miltä tuntuu.

Vierailija
36/56 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä36 jatkaa:

itse syön myös sitä mitä haluan ja sen määrän mitä huvittaa. En pidä ns roskaruuasta, ja olen aika nirso. Jos ruoka on mielestäni pahaa näen mielummin nälkää kun syön sitä. En syö koskaan ns velvollisuudesta vaan siksi että haluan.

Vierailija
37/56 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein nuoruudesta kiinni, ja nämä hoikat huomaavat siinä n.29v iässä ettei enää voi syödä samalla tavalla kuin ennen.

Vierailija
38/56 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt puntilla ja pyöräilet -> luultavasti omaat siis edes jonninverran lihasmassaa? Nää sun frendit taas sitten taitaa olla jotain laihoja ruikuleita?

Vierailija
39/56 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeneistä se on kiinni, pulleus tai laihuus ovat ominaisuus siinä kuin paksut/ohuet huuletkin. Itse olen laiha, ollut aina, ja syön mitä huvittaa ja kuinka paljon vain. Enkä liiku YHTÄÄN, mitä nyt pysäkille kävelen. Päivässä 1-2 lämmintä ateriaa iso lautanen, voileipiä, jugurtteja, kokonainen iso suklaalevy joka päivä, pullaa ja mitä nyt sattuu mieleen tulemaan. Ihan turha sössöttää, että laihat ottaa vaan pari karkkia, mulla ei ole mitään itsekontrollia, en ikinä pystyisi rajoittamaan syömistäni. Ruuanlaitossa myös kermaa ja voita käytän jatkuvasti.  Olen vaan  tosi onnekas kun omaan laihat geenit :)

Vierailija
40/56 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 jatkaa: Joku täällä lohdutti itseään, että 29 vuoden jälkeen alkaa laihoillakin syöty ruoka näkyä. No höpöhöpö, olen 45, eikä mitään muutosta. Sama pätee pariin muuhunkin tuntemaani aina laihaan ihmiseen, edes keski- ikä ei vaikuta asiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän