Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voin tietää haluanko 3. lapsen????

Vierailija
18.05.2011 |

Meillä on kaksi lasta, hoidoilla saatuja. Vajaa 4 ja 2 vuotias. Nyt pitäisi alkaa tietämään tuleeko kolmatta. Työt odottaa ja harrastepuolellakin on uusia todella houkuttelevia mahdollisuuksia tarjolla. Mulla on muutoinkin tulossa muutama isompi leikkaus joita ei voi tehdä ennenkuin tietää tulenko olemaan vielä raskaana. Ikä alkaa tulla vastaan monessa asiassa. Työni tulen aloittamaan "alusta", kerran elämässä mahdollisuuteni saan unohtaa jos en niihin nyt tartu ja lapsettomuushoitojen takaraja lähestyy.

Oon ihan sekaisin. Kaikkea en voi saada mutta miten saan selvyyden mitä eniten haluaisin? Lasta en juuri nyt halua, siis vähintaan vielä 6 kuukautta täytyisi odottaa. En halua enää vain 2 vuoden ikäeroa lapsille, mieluummin vähän enemmän. Tuntuu että aika tappelee mua vastaan.

Jos teemme kolmannen lapsen saan unohtaa kaikki henkilökohtaiset unelmani mutta onko se sen väärti? Voinko vanhana ajatella vielä samoin, kyllä kannatti uhrata lapsi itsekkyyden takia? vai olenko katkera jos saamme 3 lapsen enkä koskaan päässyt toteuttamaan itseäni?

Ahdistun kun kohta on aika oikeille päätöksille ja joka kerta saan vain itkun aikaiseksi kun tosiaan tiedä mitä tulisi tehdä.

Auttakaa nyt, jotenkin...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa ikä tulla vastaan ja se toinen olisi nyt tehtävä. Mulla on työn suhteen aika lailla samalla tavalla kuin sinulla, sekä olen aika väsynyt tuosta ensimmäisestä. Me saatiin luomu lapsi ja olen ajatellut että ikäni puolesta en varmaan enää niin helposti raskaudu joten toinen saa tulla, jos on tullakseen. Ja noista urajutuista olen ajatellut, että kyllä varmaan niitä muitakin mahdollisuuksia, jos nyt vauva tämän nykyisen tärvelee.

Vierailija
2/7 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on 5 lasta, mutta en ole joutunut tinkimään omasta elämästäni, työstäni tai harrastuksistani koskaan.

jos sä joudut, niin on kait sitten parempi olla hankkimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyvä määrä. Huolehdi heistä hyvin, sekä itsestäsi. Ei enää lisää lapsia.

Vierailija
4/7 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 ok.

Vierailija
5/7 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos asia ei ole sinulle itsestäänselvä, niin kannattaa ainakin lykätä lapsen hankkimista. Keskity niihin kahteen, jotka sulla on, käy töissä edes vähän aikaa ja mieti silloin arkeasi ja sitä, että kaipaisitko siihen vielä kolmatta?

Varsinkin tuo lause, että joudut unohtamaan henkilökohtaiset unelmasi, jos hankitte kolmannen, kuulosti siltä, että ehkä lapsen aika ei ole ainakaan nyt. Tietysti lasten takia tehdään aina uhrauksia, mutta jos joutuu luopumaan ihan kaikista unelmistaan, niin se on jo todella iso pala, ja sen kanssa joutuu elämään monta vuotta.

Vierailija
6/7 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hankkia kolmas lapsi, jos teilla on kaksi ihanaa ja tervetta lasta ja sinulla mielenkiintoisia tyo/harrastusmahdollisuuksia tarjolla? Elamasi on SINUN, ja on tarkeaa etta sinulla on hyva olla! Ei ole itsekasta pitaa huolta itsestaan ja omasta hyvinvoinnistaan!

Unelmasi ovat tarkea osa sinun elamaasi. Yksi unelmasi oli varmaan saada lapsia, ja se on toteutunut. Nyt sitten niiden muiden unelmien kimppuun :)!

Tsemppia loppuelamalle!

Vierailija
7/7 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole itsekästä olla tekemättä lisää lapsia, mutta itsekästä olisi olla loppuunväsynyt ja katkera kolmen lapsen äiti. Elämäsihän kuulostaa hienolta nyt, keskity itseesi ja olemassa olevaan perheeseesi :)

Niin, ja mitä mieltä miehesi on? Kaipaako hän kolmatta, vai onko päätös sinun? Miehen jaksaminen on myös tärkeä huomioida.