Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väsynyt veljen jatkuviin vierailuihin

Vierailija
17.05.2011 |

Tilanne tämä: mulla veli, joka on sinkku. Tekee osittain reissutyötä ja käy aika usein työmatkoilla täälläpäin, missä asun perheeni kanssa. Tulee aina silloin meille yöksi tai useammaksikin. Usein nämä työmatkat ajoittuvat vielä loppuviikkoon, joten veli saattaa tulla meille keskiviikkona ja lähteä pois sunnuntaina, koska jää sitten meille viikonlopuksikin.

Nyt alan olla aika väsynyt näihin vierailuihin. Viime viikon oli täällä ja nyt soitti, että on taas kulmilla ja tulee puolen tunnin päästä. En jaksa aina ottaa vastaan vieraita, en edes veljeäni. Hän ei osaa mitään tehdä, eikä tule toimeen lasten kanssa, joten hänestä ei ole mitään hyötyä esim. kotitöissä/lastenhoidossa. Mieheni tekee reissutyötä eli olen usein viikot lasten kanssa kotona enkä jaksaisi siihen enää ketään aikuista passattavaa. Olen sanonut veljelleni, että kävisi harvemmin tai että nyt ei meille sovi, mutta hän ei vaan tunnu tajuavan.

Toisaalta säälittää, koska tiedän, ettei hän viihdy omassa kodissaan, koska joutuu työnsä takia asumaan paikkakunnalla, josta ei tunne ketään. Siksi usein tulee varmasti tänne. Mutta en mäkään jaksa tätä. Voi mennä kuukausikin, että hän on joka viikko meillä. Mitä tässä voi tehdä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapset oksentaa -hankkiudu hotellin! Sitten mieti parempi toimintasuunnitelma...

Vierailija
2/7 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että jos jatkaa vierailuja, tekee oman osansa kodinhoidosta. Et jaksa muiden passaamista koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että tyhjennäpäs tiskikone. Lykkäät sille imurin ja käsket imuroida. Tai pyydät keräämään lasten lelut, tai tulemaan avuksesi kauppareissulle vahtimaan lapsia.

Ei se välttämättä tajuakaan niin yksiselitteistä pyyntöä kuin että "siivoaisitko".

Lakkaat myös passaamasta sitä. Eihän se ole mikään kutsuttu vieras, vaan oma veli.

Vierailija
4/7 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihommiin ja kai hän korvaa asumistaan ja syömisiään myös rahallisesti teille?

Juttele hänen kanssaan ja kerro pelisäännöt. Sitten nauti avusta.

Vierailija
5/7 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis oikeasti osaa tehdä mitään kotitöitä. Enkä jaksa alkaa opettaa kolmekymppistä miestä. Äitini on paaponut pojan pilalle ja käy vieläkin välillä siivoomassa veljeni luona. Lasten kanssa ei siis osaa olla yhtään, niin että voisin jättää vahtimaan edes niitä, kun lähden kauppaan. Mutta kyllä mä nyt sanon sille, että opettelee tekemään jotain kotitöitä ja vasta sitten voi tulla taas meille majailemaan.

ap

Vierailija
6/7 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis oikeasti osaa tehdä mitään kotitöitä. Enkä jaksa alkaa opettaa kolmekymppistä miestä. Äitini on paaponut pojan pilalle ja käy vieläkin välillä siivoomassa veljeni luona. Lasten kanssa ei siis osaa olla yhtään, niin että voisin jättää vahtimaan edes niitä, kun lähden kauppaan. Mutta kyllä mä nyt sanon sille, että opettelee tekemään jotain kotitöitä ja vasta sitten voi tulla taas meille majailemaan.

ap

Eikä kukaan normaali aikuinen ihminen ole oikeasti niin kädetön, ettei OSAISI tehdä ihan tavallisia kotitöitä jos vaan haluaa opetella.

Ota vaan asia puheeksi, mutta ystävälliseen ja rakentavaan sävyyn :)

Vierailija
7/7 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä 3-kymppinen oppii tyhjentämän tiskikoneen tai kai se osaa kaupassa käydä sun tekemän listan kanssa?

Osaako se tehdä ulkotöitä? Tai ripustaa tauluja, ruuvata naulakon seinään yms yms?

Ja aina voi opetella tekemään kaksi ruokaa (jauhelihakastike ja risotto vaikka) ja tehdä sitten vaikka teille pakkaseen.

Kyllä mä uskon että veljesi ymmärtää jos nätisti kerrot että tarvitset apua ja uskot että veljesi voisi auttaa.